Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
De televisiesector mag zich dan misschien wel relatief goed hebben aangepast aan het internet-fenomeen, maar krijgt met de iPhone een nieuwe uitdaging voorgeschoteld. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Flurry Analytics, waaruit blijkt dat applicaties voor sociale games en netwerking op de iPhone een groter publiek aantrekken dan de populairste televisieprogramma’s.
Daarbij wordt opgemerkt dat 19 miljoen Amerikaanse consumenten gemiddeld tweeëntwintig minuten per dag actief zijn op applicaties zoals sociale games op de iPhone. Dat is meer dan populaire televisie-programma’s zoals Sunday Night Football en evenveel als absolute kaskrakers zoals Dancing with the Stars.
Zelfs American Idol, het meest populaire Amerikaanse televisieprogramma, heeft slechts 4 miljoen kijkers meer dan de iPhone-applicaties. “Er is uiteraard geen enkel individueel sociaal game op de iPhone dat evenveel publiek trekt als de vernoemde televisieprogramma’s,” aldus CNet. “De grootste impact heeft dan ook te maken met de reclame-industrie, die jarenlang voor zijn bereik heeft gesteund op de primetime-televisieprogramma’s. Sociale games vormen echter een nieuwe vorm van primetime.” Er wordt wel opgemerkt dat televisie en sociale games niet noodzakelijk concurrenten hoeven te zijn en vaak gelijktijdig worden geconsumeerd.
In een commentaar benadrukt Flurry Analytics echter dat deze applicaties de consument elke dag van het jaar bereiken, terwijl een televisieprogramma slechts een beperkt aantal keer per jaar wordt geprogrammeerd. “Dat betekent dat de adverteerders met sociale games een groter totaalbereik hebben,” wordt er aan toegevoegd. Volgens CNet blijken de adverteerders de waarde van mobiele applicaties duidelijk te beseffen. Daarbij wordt erop gewezen dat volgens een aantal ramingen dit jaar ongeveer 500 miljoen dollar zal worden geïnvesteerd in mobiele reclame. Dat is een verdubbeling tegenover vorig jaar. Via
Verder lezen over Social Games
Technology18.06.2018
Een kubus met Bluetooth
Makkelijker op te lossen?Gaming27.03.2018
Mobiele trivia-game HQ groeit en de prijzen gaan mee
250.000 dollar in de potGaming04.01.2017
Interview: hoe viraal succes Pirate Kings naar het westen komt
Israëlische Jelly Button Games gaat hardSocial Media29.10.2015
Eindelijk, geen irritante spelletjesmeldingen meer op Facebook!
Gaming10.09.2014
De beste mobile games van de week
Super Monkey Ball Bounce, Robot Dance Party, Gemini StrikeGaming16.04.2013
EA gaat antisocial: wat betekent de sluiting van drie grote Facebookgames?
Gaming04.01.2013
Het jaar van Facebook en Sociale Games [Infographic]
Gaming14.08.2012
Maandelijks spelen 235 miljoen mensen games op Facebook
Verder lezen over TV
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Lifestyle31.05.2023
Dit mag niet ontbreken in een mancave
Gadgets16.05.2023
Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?
Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerkenEntertainment18.04.2023
WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker
Activisten springen op het veld… uhm… de tafel in SheffieldEntertainment22.03.2023
Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein
Online11.01.2023
Glasvezel heeft koper ingehaald
Gadgets14.12.2022
Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?
Een kijkje in de toekomstEntertainment09.06.2022