Al eerder schreef mijn collegablogger Leroy afgelopen week een mooie blogposting over het spel ‘De Dwaze Rij’ van de Bijenkorf. Een spel wat aansluit bij een grote (en groeiende) groep Bijenkorf fans en een antwoord is op de vraag ‘wanneer zijn de Drie Dwaze Dagen’, die de Bijenkorf al in augustus van een aantal klanten krijgt.
Reden voor mij om te bellen met Astrid Heijnen, Public Relations Specialist bij de Bijenkorf
De Bijenkorf is afgelopen mei met haar Facebook account gestart. Samen met Twitter, zijn dit de twee kanalen die door twee medewerkers (ondersteund door externe bureaus) ingezet worden op dit moment. Astrid legt uit dat het Facebook kanaal in eerste instantie multimediaal werd ingezet. Een campagne werd op de Facebook pagina niet anders gecommuniceerd dan in print en op het web.
Hierin is nu verandering gekomen, Facebook en Twitter worden actiematig en ondersteunend ingezet in de beleving van de Drie Dwaze Dagen. Ik heb zelf al verwijzingen naar in-store voorbij zien komen, leuk hoe dingen in elkaar grijpen.
De Dwaze Rij
Zeker in de voorste regionen wordt er actief gespeeld, in totaal staan er nu zo’n kleine 5800 ‘klanten’ in de rij te wachten tot de Drie Dwaze Dagen van start zullen gaan. Het spelverloop is eenvoudig, je kunt voordringen of iemand uitdagen die voor je staat. Zo schuif je, na dobbelen (bij winst), maximaal de helft van het aantal plekken ten opzichte van je huidige positie op. Sta je bijvoorbeeld op plek 64, dan kun je iemand tot plek 32 uitdagen. De hoofdprijs is een cadeaucard ter waarde van €333,00 die op 26 september op de eerste plek zal vallen. Op andere plekken in de rij vallen ook prijzen. Hier kan dagelijks om gestreden worden.
iMagazine in oktober
Astrid geeft ook te kennen dat de Bijenkorf bezig is het het ontwikkelen van een iMagazine voor de iPad, deze zal half oktober verschijnen naast de eerder uitgebrachte iMagazines op het web.
Low Profile begonnen
De Bijenkorf is ‘low profile’ begonnen, geeft Astrid aan. Dit is een bewuste keuze geweest om langzaam maar zeker een gevoel te krijgen bij de inzet van social media. De organisatie is ondertussen wel zo ver dat ook het telefonisch klantencontact team binnenkort omgevormd zal gaan worden tot webcare team om zo ook de vragen die verschijnen via Facebook en Twitter te kunnen beantwoorden.
De beleving van de Drie Dwaze Dagen
Het spel speelt, naar mijn mening, prima in op de beleving van de Drie Dwaze Dagen, op een luchtige manier. Het aantal Facebook Fans is voor de Bijenkorf afgelopen dagen in ieder geval flink toegenomen. Ik wens Astrid en haar team dan ook succes bij de verdere voorbereidingen van de Drie Dwaze dagen en de verdere uitrol van de social media strategie.
Wat vind jij van de weg die de Bijenkorf hiermee is ingeslagen, ik lees het graag terug in jouw reactie!
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022
8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie
Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merkVerder lezen over Game
Gaming23.11.2024
Zo zorg je dat je kind geen geld uitgeeft in games
Gaming21.11.2024
De GTA-games verdwijnen binnenkort weer van Netflix
Gaming20.11.2024
PlayStation Portal is eindelijk de moeite waard: dit is waarom
Gaming19.11.2024
Ga even zitten: dit is de trailer van A Minecraft Movie
Gaming18.11.2024
Zo speel je Pokémon TCG Pocket in Nederland op je telefoon
Gaming12.11.2024
Mario Party Jamboree review: met Mario is het altijd een feestje
Gaming08.11.2024
Amazon maakt een tv-serie van Mass Effect
Gaming06.11.2024