Media11.03.2010

1 jarig bestaan Next Best Band: een terug- en vooruitblik


1-jarig-bestaan-next-best-band-een-terug.jpg
1-jarig-bestaan-next-best-band-een-terug.jpg

Next Best Band, het platform voor bands en muziekfans in Nederland bestaat deze week 1 jaar. We Cross, uitgever van het platform kijkt terug op een uiterst succesvol jaar waarin alle prognoses ruimstreeks zijn overtroffen. Een terug- en vooruitblik op de start-up Next Best Band, 1 jaar later.

Next Best Band is het platform voor bands en muziekfans in Nederland. Op www.nextbestband.nl bepalen muziekfans welke bands kansen verdienen zoals optredens op festivals van Nederland en publiciteit op radio, TV en internet. Zo krijgen deze bands een grotere bekendheid en ontdekken muziekfans muziek van de meest veelbelovende bands van Nederland.

Next Best Band werd 1 jaar geleden gelanceerd. Ter promotie gaf het platform gratis videoclips weg. Samen met de band Stairs to Nowhere maakte Next Best Band een clip in de oude Vredenburg zaal. Deze clip resulteerde in een politieke rel in Utrecht. Dit alles zorgde voor veel publiciteit, zoals een item in het NOS journaal over Next Best Band. 

Inmiddels hebben 1000 bands zich geregistreerd op Next Best Band en genereert de website 15.000 bezoeken en 10 keer zoveel pageviews per maand. In 2010 gaat We Cross verder met het uitbouwen van het merk Next Best Band in TV, radio, online, print en events. Naast de Next Best Band Festival Spots, wordt er in 2010 gestart met eigen events op meerdere plekken in het land. Daarnaast ligt de focus in 2010 op technische doorontwikkeling van het platform.

Met concepten zoals Festival Spot en Plug It In wordt Next Best Band verder versterkt. Met Plug It In geeft Next Best Band bands de kans publiciteit op radio, TV en internet te verdienen. Hierbij heeft het platform zich weten te verbinden aan vooraanstaande media partners zoals BNN’s 101TV, Radio 6, Kink FM, Ongekend Talent en Studenten.net.

In het voorjaar van 2009 realiseerde Next Best Band de eerste Festival Spot campagne op Paaspop. Hierbij krijgen bands de kans een podiumplek te verdienen op prominente festivals. In 2009 werkte Next Best Band samen met Paaspop, het multiculturele Mundial Festival en Solar Weekend. Dit jaar wordt dit uitgebreid met Appelpop, dat met 150.000 bezoekers een van de grootste festivals in Nederland is.

Mede dankzij deze sterke partnerships, de crossmediale marketingaanpak en de unieke opnames van concerten op de website heeft Next Best Band in het eerste jaar alle prognoses ruimstreeks overtroffen. We Cross, uitgever van Next Best Band kijkt dan ook op terug op een uiterst succesvol jaar. Hein Hofman, mede initiatiefnemer van het platform “Het concept, het bereik en de infrastructuur staat. Nu is het tijd om de techniek verder te ontwikkelen en de internet community nog mooier, leuker en krachtiger te maken dan hij nu al is.”

...

Verder lezen over Crossmedia

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk

Verder lezen over Muziek

Commercieel uitzenden van muziek moet betaald worden

De naburige rechten zijn wat minder bekende rechten binnen de creatieve industrie. Ze gaan vooral over het uitvoeren en uitzenden van creatieve werken en zijn vastgelegd in de Wet op de Naburige Rechten (WNR). Volgens artikel 7 van de WNR moeten degenen die voor commerciële doeleinden muziek spelen of uitzenden, hiervoor een billijke vergoeding betalen.

Online07.10.2024

Commercieel uitzenden van muziek moet betaald worden

Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland

Gedurende de dag verandert je stemming wel eens, en daarmee ook de muziek waar je op dat moment naar wilt luisteren. Misschien heb je ‘s ochtends tijdens je ontbijt of een kop koffie zin om klassiek te luisteren, terwijl je ‘s middags door de woonkamer danst op beats van Tiësto. Spotify helpt je om de perfecte muzikale dag te hebben met veel variatie.

Entertainment04.09.2024

Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland

Summergadgets giftguide: de leukste gadgets voor de zomer

De zomer is volop bezig, en dat is natuurlijk ook het perfecte moment om jezelf en/of je geliefden te verwennen met de nieuwste gadgets. Van draagbare luidsprekers voor strandfeesten tot slimme zonnebrillen en waterdichte drones voor avontuurlijke opnames, of leuke nieuwe gadgets voor in en om huis, er is voor ieder wat wils.

Gadgets15.08.2024

Summergadgets giftguide: de leukste gadgets voor de zomer

Dit zijn 4 tips om je gehoor te verbeteren

Je kunt vaak horen dat je je gehoor moet beschermen, maar wat als je het niet zozeer wil beschermen, maar juist wil verbeteren? Dat kan gewoon. Er zijn meerdere manieren om je gehoor te verbeteren, waardoor je bijvoorbeeld muziek of de stem van je geliefde kunt horen zoals het bedoeld is. We geven je 4 tips om je gehoor te verbeteren.

Lifestyle03.07.2024

Dit zijn 4 tips om je gehoor te verbeteren

Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify

Spotify komt met iets nieuws: My Spotify, en dat is eigenlijk een Wrapped die je elke dag kunt bekijken.

Entertainment11.06.2024

Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify

Documentaire ‘Tomorrow is a Mystery’ over de diepere betekenis van festivals

Vandaag heeft Mysteryland, een van ’s werelds langstlopende dance festivals, ‘Tomorrow is a Mystery’ – een documentaire uitgebracht op Prime Video over de diepere betekenis van festivals. Vol nostalgische archiefbeelden van de afgelopen drie decennia.

Entertainment06.06.2024

Documentaire ‘Tomorrow is a Mystery’ over de diepere betekenis van festivals

Deze Nissan is een karaokelounge op wielen

Nissan geeft in-car entertainment een nieuwe betekenis met de nieuwe Townstar Karaok-e. Deze bestelwagen maakt het niet alleen mogelijk om onderweg je favoriete nummers luidkeels mee te zingen, maar toont ook de oneindige mogelijkheden van de Townstar-modellen.

Automotive15.05.2024

Deze Nissan is een karaokelounge op wielen

Na wetenschappers nu ook AI-brandbrief vanuit muziekindustrie

Billie Eilish, CAKE, J Balvin, Imagine Dragons, Jadakiss, Katy Perry, Kim Petras, Pearl Jam: allemaal staan ze op een brandbrief tegen AI. Kunstmatige intelligentie maakt veel mensen in vooral de creatieve industrie bang...

Online03.04.2024

Na wetenschappers nu ook AI-brandbrief vanuit muziekindustrie