Next Best Band, het platform voor bands en muziekfans in Nederland bestaat deze week 1 jaar. We Cross, uitgever van het platform kijkt terug op een uiterst succesvol jaar waarin alle prognoses ruimstreeks zijn overtroffen. Een terug- en vooruitblik op de start-up Next Best Band, 1 jaar later.
Next Best Band is het platform voor bands en muziekfans in Nederland. Op www.nextbestband.nl bepalen muziekfans welke bands kansen verdienen zoals optredens op festivals van Nederland en publiciteit op radio, TV en internet. Zo krijgen deze bands een grotere bekendheid en ontdekken muziekfans muziek van de meest veelbelovende bands van Nederland.
Next Best Band werd 1 jaar geleden gelanceerd. Ter promotie gaf het platform gratis videoclips weg. Samen met de band Stairs to Nowhere maakte Next Best Band een clip in de oude Vredenburg zaal. Deze clip resulteerde in een politieke rel in Utrecht. Dit alles zorgde voor veel publiciteit, zoals een item in het NOS journaal over Next Best Band.
Inmiddels hebben 1000 bands zich geregistreerd op Next Best Band en genereert de website 15.000 bezoeken en 10 keer zoveel pageviews per maand. In 2010 gaat We Cross verder met het uitbouwen van het merk Next Best Band in TV, radio, online, print en events. Naast de Next Best Band Festival Spots, wordt er in 2010 gestart met eigen events op meerdere plekken in het land. Daarnaast ligt de focus in 2010 op technische doorontwikkeling van het platform.
Met concepten zoals Festival Spot en Plug It In wordt Next Best Band verder versterkt. Met Plug It In geeft Next Best Band bands de kans publiciteit op radio, TV en internet te verdienen. Hierbij heeft het platform zich weten te verbinden aan vooraanstaande media partners zoals BNN’s 101TV, Radio 6, Kink FM, Ongekend Talent en Studenten.net.
In het voorjaar van 2009 realiseerde Next Best Band de eerste Festival Spot campagne op Paaspop. Hierbij krijgen bands de kans een podiumplek te verdienen op prominente festivals. In 2009 werkte Next Best Band samen met Paaspop, het multiculturele Mundial Festival en Solar Weekend. Dit jaar wordt dit uitgebreid met Appelpop, dat met 150.000 bezoekers een van de grootste festivals in Nederland is.
Mede dankzij deze sterke partnerships, de crossmediale marketingaanpak en de unieke opnames van concerten op de website heeft Next Best Band in het eerste jaar alle prognoses ruimstreeks overtroffen. We Cross, uitgever van Next Best Band kijkt dan ook op terug op een uiterst succesvol jaar. Hein Hofman, mede initiatiefnemer van het platform “Het concept, het bereik en de infrastructuur staat. Nu is het tijd om de techniek verder te ontwikkelen en de internet community nog mooier, leuker en krachtiger te maken dan hij nu al is.”
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022
8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie
Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merkVerder lezen over Muziek
Online07.10.2024
Commercieel uitzenden van muziek moet betaald worden
Entertainment04.09.2024
Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland
Gadgets15.08.2024
Summergadgets giftguide: de leukste gadgets voor de zomer
Lifestyle03.07.2024
Dit zijn 4 tips om je gehoor te verbeteren
Entertainment11.06.2024
Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify
Entertainment06.06.2024
Documentaire ‘Tomorrow is a Mystery’ over de diepere betekenis van festivals
Automotive15.05.2024
Deze Nissan is een karaokelounge op wielen
Online03.04.2024