Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
De lang aangekondigde integratie tussen televisie en internet begint op snelheid te komen, maar dat wel gebeurt heel geleidelijk. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Leichtman Research Group. De onderzoekers stellen dat op dit ogenblik 24% van de Amerikaanse gezinnen een verbinding internet-naar-televisie ter beschikking heeft, terwijl slechts 5% van de respondenten minstens één keer per week op hun televisiescherm naar online videosites zoals YouTube en Hulu kijkt.
Op dagbasis kijkt volgens de onderzoekers echter nog altijd maar amper 1% van de Amerikaanse bevolking op zijn televisietoestel naar online videocontent. Internet-connecties zijn volgens de onderzoekers inmiddels standaard in veel apparaten ingebouwd, maar Leichtman stelt dat die mogelijkheid door het publiek slechts langzaamaan wordt verkend.
“Uit het onderzoek blijkt dat de consument een brede reeks van toestellen gebruikt om verbinding te leggen met het internet,” aldus het magazine WebProNews. “Het gaat daarbij niet alleen om een compatibel televisietoestel, maar ook om Blu-Rayspelers en videoconsoles. Vooral jongeren en de mannelijke populatie zijn sneller geneigd om deze apparaten te gebruiken om online te gaan. Bij de mannen tussen achttien en vierendertig jaar kijkt 16 % minstens één keer per week met compatibele apparaten naar online video-programma’s. In alle andere categorieën blijft dat tot 3 % beperkt.”
De studie toont volgens onderzoeksleider Bruce Leichtman aan dat er op dit ogenblik nog helemaal geen bewijzen zijn dat de consument videocontent alleen nog maar op het internet en aanverwante platformen zou bekijken en traditionele kanalen zouden zijn afgeschreven.
Uit het onderzoek blijkt dat 20% van de gezinnen een gameconsole gebruikt om online content op televisie te kunnen bekijken, terwijl 8% daarbij gebruik maakt van een internet-verbonden televisie en 6% beroep doet op een Blu-Rayspeler met een internetconnectie. Leichtman voegt er aan toe dat amper 5% van de ondervraagden bereid zou zijn om $ 9.95 per maand te betalen om televisie-programma’s van een videodienst zoals Hulu te kunnen bekijken.
Meer dan acht op tien ondervraagden zegt zeker niet van plan te zijn om een dergelijk bedrag te betalen voor dat aanbod. Ook stelden de onderzoekers vast dat 3% van de ondervraagden dagelijks online een volledig televisieprogramma bekijken, terwijl 11% wekelijks naar een dergelijk online programma kijkt. Daarnaast zegt 4% van de ondervraagden er eventueel aan te denken om hun televisie-abonnement op te zeggen en in de toekomst alleen nog online video te kijken. Vorig jaar was dat 3%, maar het jaar voordien was er eveneens sprake van 4%. Via
Verder lezen over Internet
Mobile18.11.2024
We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel
Online30.10.2024
Reddit voor het eerst winstgevend met recordaantal gebruikers
Online08.08.2024
Reddit laat je mogelijk straks betaalde subreddits maken
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Online01.08.2024
World Wide Web Day: dit kan de GenAI-hype leren van de internetbubble
Cybercrime21.06.2024
Beveiligingsgevaar: update je laptop nog voor je op vakantie gaat
Gadgets21.06.2024
10 grappige gadgets voor mensen die van het internet houden
Online18.06.2024
Internet thuis wordt dit jaar weer duurder
Verder lezen over Itv
Media27.08.2013
Breast Cancer TV genomineerd voor VN-prijs
Technology16.07.2013
Apple wil reclamevrije TV aanbieden
Entertainment12.07.2013
5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen van WappZapp
Entertainment21.06.2013
5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen
Entertainment31.05.2013
5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp
Entertainment26.05.2013
5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp
Entertainment04.05.2013
5 tips om dit weekend de TV programmering te ontlopen van WappZapp
Entertainment19.04.2013
5 tips om de TV programmering te ontlopen van WappZapp
Verder lezen over Televisie
Entertainment14.11.2024
Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandStartups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024