Media09.02.2010

Zeeman boxershort nu ook voor dames


zeeman-boxershort-nu-ook-voor-dames.jpg
zeeman-boxershort-nu-ook-voor-dames.jpg

Eind 2009 lanceerde Zeeman zijn, nu al legendarische, boxershortcampagne. In elke hoek van de straat stond er wel een abri met een halfnaakt model in een gele boxershort. Ik kon het zelf niet laten om deze tegenhanger van de mega dure ‘concurrenten’ Björn Borg en Calvin Klein te bestellen. Zelfs fashionista Hilmar Mulder noemde het ondergoed via Twitter “HET cultproduct/fashionitem van 2009”… Een musthave dus, die boxershort van Zeeman.

De winkelketen wist met de campagne juist in deze tijden van crisis een statement te maken dat trendy shorts van goede kwaliteit niet duur hoeven te zijn. Het ondergoed was gratis te bestellen tegen betaling van verzendkosten. Binnen een week lag mijn gloednieuwe boxer in de brievenbus en was ik de trotse eigenaar van een echte Zeeman boxershort.

Na het grote succes van de herenboxershort, lanceert Zeeman vanaf deze week een damesvariant, die een groot succes blijkt te zijn. Fans van de campagne hebben via Hyves een fanpage opgericht die al meer dan 500 leden telt.

De onderbroeken zijn alleen online te verkrijgen. Naast Hyves zet Zeeman ook Twitter in als offensief om nog meer buzz te creëeren. Ik ben benieuwd hoe alle dames gaan reageren als ze op Valentijnsdag volgende week een Zeeman-boxer krijgen in plaats van een doos bonbons?

-747.jpg
-747.jpg
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...