Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Total Active Media en OnlyHuman ProjectTeam lanceren morgen tijdens TEDx Amsterdam de Active Media Game, een communicatiespel. Door het spelen ervan ontstaat een doordachte crossmediale communicatiestrategie voor elke organisatie of elk project.
Het spel is zowel in fysieke variant als online beschikbaar en wordt aangeboden in de vorm van een kennissessie. De Active Media Game is een hulpmiddel bij het beantwoorden van marketing– of communicatievraagstukken. Door het spelen van het spel worden de spelers aangezet om op een creatieve manier ideeën en oplossingen te verzamelen. Het doel is om bestaande denkpatronen te doorbreken en door het steeds maken van keuzes tot de beste crossmediale strategie te komen.
Het spel geeft onder meer antwoord op de vraag welke communicatiekanalen het meest effectief zijn voor welke boodschap en voor welk doel. Veel aandacht wordt besteed aan sociale netwerksites, als Hyves of Twitter en de wijze waarop deze ingezet kunnen worden om communicatiedoelstellingen te bereiken. Het spel kent zowel een on- als een offline variant en vormt een actueel naslagwerk van vrijwel alle (marketing-)communicatiemodaliteiten.
Uniek is dat de game gebruik maakt van Augmented Reality. De digitale data van de spelkaarten wordt via een webcamprojectie in de echte wereld zichtbaar gemaakt. Bij de Active Media Game tonen de kaarten actuele communicatievoorbeelden en voorbeeldwebsites. Deze dienen ter inspiratie bij het spelen van het spel.
Dat de game vernieuwend te noemen is, blijkt uit het feit dat deze verspreid wordt onder de deelnemers van TEDx Amsterdam. Deze conferentie brengt de grote denkers en inspirerende ideeën op het gebied van technologie, entertainment, design, kunst, wetenschap en business bij elkaar.
Nelieke Wismans, directeur OnlyHuman ProjectTeam:”Door de samenwerking met Total Active Media kunnen wij onze klanten voorzien van procesbegeleiding, strategisch advies, implementatie, ontwikkeling van nieuwe middelen én de uitvoering daarvan. In de kennissessie leren communicatieprofessionals de game in hun eigen organisatie te spelen. Daarna helpen we – als dat nodig is – met het opstellen van het communicatieplan. Maar dat plan moet wel omgezet worden in acties en uiteindelijk moet een organisatie de nieuwe communicatiemiddelen zelf kunnen beheren. Dat is waar Total Active Media uitstekend in kan faciliteren.“
Verder lezen over Augmented Reality
Gadgets29.10.2024
Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit
Gadgets25.09.2024
Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion
Technology23.08.2024
Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro
Gadgets24.06.2024
Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet
Technology13.05.2024
De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur
Gadgets26.12.2023
Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Social Media09.11.2023
Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers
Verder lezen over Communicatie
Online30.10.2024
Een nieuw tijdperk voor Narrowcasting: bereik iedereen, overal
Lifestyle23.12.2023
Veiligheidskunde opleiding? Bekijk hier de tips!
Nieuws19.12.2023
Woord van het jaar 2023: Graaiflatie
Zowel in Nederland als België wordt flink gegraaidOnline17.07.2023
World Emoji Day: zo gebruik je emoji op de werkvloer
DC Business21.10.2022
Zo zorg jij voor een tevreden en ijzersterk team op de werkvloer!
Mobile10.06.2022
Een walkie-talkie-functie voor iPhone: dit is het nut ervan
Metaverse23.02.2022
Kun je straks in het Metaverse een praatje maken met een Peruaan?
Mobile17.02.2022
Agentschap Telecom legt nu ook WhatsApp en Skype onder de loep
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022