Total Active Media en OnlyHuman ProjectTeam lanceren morgen tijdens TEDx Amsterdam de Active Media Game, een communicatiespel. Door het spelen ervan ontstaat een doordachte crossmediale communicatiestrategie voor elke organisatie of elk project.
Het spel is zowel in fysieke variant als online beschikbaar en wordt aangeboden in de vorm van een kennissessie. De Active Media Game is een hulpmiddel bij het beantwoorden van marketing– of communicatievraagstukken. Door het spelen van het spel worden de spelers aangezet om op een creatieve manier ideeën en oplossingen te verzamelen. Het doel is om bestaande denkpatronen te doorbreken en door het steeds maken van keuzes tot de beste crossmediale strategie te komen.
Het spel geeft onder meer antwoord op de vraag welke communicatiekanalen het meest effectief zijn voor welke boodschap en voor welk doel. Veel aandacht wordt besteed aan sociale netwerksites, als Hyves of Twitter en de wijze waarop deze ingezet kunnen worden om communicatiedoelstellingen te bereiken. Het spel kent zowel een on- als een offline variant en vormt een actueel naslagwerk van vrijwel alle (marketing-)communicatiemodaliteiten.
Uniek is dat de game gebruik maakt van Augmented Reality. De digitale data van de spelkaarten wordt via een webcamprojectie in de echte wereld zichtbaar gemaakt. Bij de Active Media Game tonen de kaarten actuele communicatievoorbeelden en voorbeeldwebsites. Deze dienen ter inspiratie bij het spelen van het spel.
Dat de game vernieuwend te noemen is, blijkt uit het feit dat deze verspreid wordt onder de deelnemers van TEDx Amsterdam. Deze conferentie brengt de grote denkers en inspirerende ideeën op het gebied van technologie, entertainment, design, kunst, wetenschap en business bij elkaar.
Nelieke Wismans, directeur OnlyHuman ProjectTeam:”Door de samenwerking met Total Active Media kunnen wij onze klanten voorzien van procesbegeleiding, strategisch advies, implementatie, ontwikkeling van nieuwe middelen én de uitvoering daarvan. In de kennissessie leren communicatieprofessionals de game in hun eigen organisatie te spelen. Daarna helpen we – als dat nodig is – met het opstellen van het communicatieplan. Maar dat plan moet wel omgezet worden in acties en uiteindelijk moet een organisatie de nieuwe communicatiemiddelen zelf kunnen beheren. Dat is waar Total Active Media uitstekend in kan faciliteren.“