De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Sony Computer Entertainment Benelux kondigt vandaag de on demand service ‘Catch-up TV’ aan voor de Nederlandse markt. Met deze nieuwe dienst wordt het voor PlayStation 3 bezitters mogelijk om de meest recente programma’s van de NOS te bekijken via het menu van de gameconsole.
Met de lancering van de nieuwe service zijn het laatste NOS Journaal, het NOS Jeugdjournaal en recente nieuws- en sportitems op de PS3 te bekijken. Catch-up TV is vanaf vandaag verkrijgbaar via een gratis systeemupdate.
Catch-up TV werd in augustus al aangekondigd op Europa’s grootste gamebeurs Gamescom in Keulen. In de UK ging de BBC eerder dit jaar succesvol van start met een soortgelijke applicatie voor de PS3. Vanaf vandaag is de nieuwe dienst, via een eenvoudige systeemupdate, ook beschikbaar voor Nederlandse PlayStation 3 bezitters.
Na het downloaden van de gratis update wordt er een nieuw icoon aan de Xcross Media Bar (XMB) van het PS3-menu toegevoegd. Onder dit icoon hangt het NOS icoon. Wanneer gebruikers het icoon selecteren worden zij automatisch doorverwezen naar de laatste uitzendingen van het NOS Journaal, NOS Jeugdjournaal en verschillende nieuws- en sportitems. De nieuwe dienst is een waardevolle aanvulling van het PS3-aanbod, want niet eerder behoorde het kijken van TV-uitzendingen tot de mogelijkheden van het entertainmentplatform.
Het aanbieden van programma’s via de PS3 is het eerste experiment van de NOS op een spelconsole. “Het project past in de strategie van de NOS om onze programma’s via zoveel mogelijk platforms bij de mensen thuis te brengen. We volgen daarbij het publiek, wat wil zeggen dat zodra bepaalde nieuwe platforms populair worden bij doelgroepen die voor ons interessant zijn, we daar ook aanwezig willen zijn. Zo is het NOS Journaal inmiddels ook te bekijken via allerlei soorten mobiele telefoons, internet, IPTV, de kabelaars, NetTV, diverse settopboxen en straks dus ook via de PS3. We verwachten veel van deze nieuwe platforms en zijn dan ook erg nieuwsgierig hoe het wordt ontvangen“, aldus Roeland Stekelenburg, hoofd Nieuwe Media van de NOS.
Mocht het experiment inderdaad succesvol verlopen, dan is de intentie om het aanbod op korte termijn verder uit te breiden met Uitzending Gemist, de on demand dienst van de Nederlandse Publieke Omroep.
Verder lezen over Sony
Gaming20.11.2024
PlayStation Portal is eindelijk de moeite waard: dit is waarom
Gaming22.10.2024
Zoveel mooier kan een game op PlayStation 5 Pro zijn
Gaming25.09.2024
De 5 beste aankondigingen van Sony’s State of Play
Gaming20.09.2024
Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag
Gadgets11.09.2024
Dit is de nieuwe 3,5 mm ECM-L1 Lavalier microfoon van Sony
Gaming10.09.2024
PlayStation 5 Pro aangekondigd: ‘De meest krachtige Sony-console ooit’
Gaming10.09.2024
PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro
Gaming06.09.2024
Sony teaset per ongeluk expres de nieuwe PS5 Pro
Verder lezen over Televisie
Entertainment14.11.2024
Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandStartups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024