Media19.11.2009

Winnaars Handboek Communities bekend!


winnaars-handboek-communities-bekend.jpg
winnaars-handboek-communities-bekend.jpg

Enige tijd terug publiceerden we hier het interview met Erwin Blom, schrijver van het Handboek Communities. Het interview gaf inzicht in het idee achter en motivatie voor het boek. Ook de manier waarop content was verzameld werd duidelijk. Toen was het uiteindelijke boek nog niet gepresenteerd… Toch werd de kans om een gratis exemplaar te winnen massaal beantwoord met aanmeldingen. Nu is het boek verkrijgbaar en kunnen we de winnaars bekend maken:

Zoals Erwin al had aangegeven is een deel van het verdienmodel gebaseerd op een gratis PDF versie van het boek met advertenties van bedrijven verwerkt. Deze PDF versie is vanaf nu dan ook gratis te downloaden.
—–

Dan nu de winnaars en hun motivatie voor het ontvangen van een gratis exemplaar!

Rob van den Brink

Ik zou (ook) graag een exemplaar ontvangen, omdat ik graag mijn werkgever overtuig van de kracht van het inzetten van social media. ‘We’ hebben nu al 7000 fans op facebook, maar doen helemaal NIETS met social media. Sterker nog: YouTube, Gravatar, Twitter, Hyves, Facebook.. alles is bij ons geblocked.

———

Marije Nie

Samen met een groep jonge topmusici wil ik zalen, publiek (leeftijdsgenoten!) en bedrijven als partner benaderen, persoonlijkere en inhoudelijke relaties ontwikkelen die verder gaan dan de zakelijke en koude relaties waar we nu meestal mee werken (resp programmeur, kaartjeskoper, sponsor of bestuurslid). Wij willen een netwerk ontwikkelen met lokaties, jonge kunstliefhebbers en organisaties die dieper bij de concerten betrokken zijn. Brandpunt van dit alles is het iconische gebouw Radio Kootwijk.


Het is interessant dat er meteen een nieuwe eerlijkheid en inspiratie ontstaat als je mensen als “partners” benadert… Voor ons als musici in ieder geval heel inspirerend. Het tussengebied waar mensen elkaar kunnen raken, wat niet gedirigeerd wordt door de functie omschrijving, het contract of het programmaboekje…
Ik ben heel benieuwd naar de inhoud van het boek, vooral of de de ruimte die wij ervaren bij deze manier van werken breder gedeeld wordt.

———

Valina

Op mijn werk wordt er nagedacht over het gebruik van Social Media en er zijn meerdere profielen gemaakt (LinkedIn, Twitter, etc.) maar ze worden (naar mijn mening) niet ten volle gebruikt. Nu hangt het erbij omdat de marketing afdeling niet weet welke kracht het heeft en hoe die kracht te benutten. Maar ze hebben het omdat Social Media een hype is en dus elk bedrijf het zou moeten hebben…….. Zo zonde.

Ik denk/ hoop dat door middel van praktijk voorbeelden er genoeg inspiratie in inzichten zullen ontstaan bij de marketing afdeling zodat Social Media naar volle potentie gaan gebruiken. Wanneer ik het Handboek Communities win geef ik het aan hun om te lezen (te leen want ik wil hem zelf hebben :-)) en daarna lees ik het Handboek Communities zelf om geïnspireerd te raken en wie weet kan ik ze meehelpen (zou graag mee willen helpen). 

———

Emiel

Ten eerste vind ik de manier waarop het boek ‘in de markt wordt gezet’ al prachtig; een mooi voorbeeld van nieuwe manieren van uitgeven. Ik hou van mensen die kansen zien en grijpen, in plaats van bedreigingen en in een hoekje gaan zitten klagen.

Daarnaast ben ik altijd op zoek naar praktijkcases. Wat werkt wel, wat werkt niet. De kracht schuilt volgens mij ook in het feit dat het zo’n bundeling van kennis, ervaring, meningen en ideeën is. En niet een n=1 verhaal (hoe goed die ‘n’ ook is in zijn of haar vak).

Dus ja, een gratis exemplaar zou ik zeker waarderen (ik blijf tenslotte op en top hollander :-)) en gebruiken in mijn dagelijkse werk als interactief marketeer.

———

Marc van Maanen

Kom graag in aanmerking voor een exemplaar van het boek omdat ik zeer benieuwd ben naar goede voorbeelden en verhaleb, ook uit Nederland van echte social media innovaties.
Dus items die verder gaan dan ‘even iets met sociaal’ doen. Het is een van mijn eigen speerpunten en merk dat er nog steeds scepsis heerst en onduidelijkheid hoe het kan aangepakt worden.


Ik heb vorig jaar Jeremiah Owyang mogen spreken over social media, een van zijn kernpunten was het zorgen dat dit gedragen wordt in het bedrijf, niet een losstaand ding blijft. Daar ligt ook voor mij de uitdaging, nu en de komende maanden. Hoop op een exemplaar.. Succes met het boek in elk geval, zag het al meerdere malen op Twitter langskomen dus het vliegwiel komt op gang 🙂

————-

Alle winnaars ontvangen een email van de uitgever voor de verdere afhandeling!

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

...

Verder lezen over Co Creation

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Nog voordat het verkocht is. Zelfs nog voordat een potentiële kla...

Marketing13.07.2020

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

Het is 2016 en dat is deelbaar door 4, dat is tenminste het ezelsbruggetje wat iedereen wel heeft onthouden en dat betekent schrikkeljaar. Behalve dan in de jaren die deelbaar zijn door 400, dan slaan we hem namelijk ove...

Nieuws27.02.2016

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

10 Tips voor een geslaagde schrikkeldag
Pepsi door social branding populairder dan Obama

De verkiezingscampagne tussen Obama en Romney doen me terugdenken aan twee jaar geleden. Toen Indra Nooyi (CEO PepsiCo) mijn hart veroverde en passant meer stemmen vergaarde dan Barack Obama. Een case van twee jaar geled...

Marketing31.10.2012

Pepsi door social branding populairder dan Obama

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

Een hele hoop fans op de Facebook pagina van je bedrijf is natuurlijk prachtig. Het is een teken dat klanten en consumenten zich verbonden voelen met je merk. Ook de promotionele waarde van veel fans is aantrekkelijk, wa...

Social Media31.05.2011

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

Van het media-activisme in de Arabische landen tot een online agenda voor flexibel vrijwilligerswerk, van de open data beweging tot het bouwen van een eco-village in Hong Kong. De kracht van burgerinitiatieven voor he...

Online21.05.2011

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Overmorgen zal voor de 7e keer het Amsterdam Marketing Event plaats vinden, met dit jaar als thema Co-creation. Dit evenement, voor en door studenten met affiniteit voor marketing, is onderdeel van de Marketing Associati...

Marketing16.02.2011

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Lift11 New innovation Models

Crowd-sourcing is een buzz word wat veel gebruikt wordt maar er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar wat het nu kan betekenen voor een project. Wat kan er gebeuren als je als bedrijf je klanten en partners betrekt bi...

Events03.02.2011

Lift11 New innovation Models

Verder lezen over Community

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Ook digitale voetbalcommunity FC Urban ontvangt Fit for the Future-certificaat

Gamification: veel bedrijven gebruiken het, maar slagen er lang niet altijd in om het een passend onderdeel te maken van een langdurige strategie. Dat lukt FC Urban wel. De online voetbalcommunity heeft door zijn stappen...

DC Business28.06.2023

​Ook digitale voetbalcommunity FC Urban ontvangt Fit for the Future-certificaat

Harper’s Bazaar Business Club voor vrouwen gelanceerd

Harper’s Bazaar lanceert de Harper’s Business Club voor vrouwen. Met een lidmaatschap voor een jaar kunnen vrouwen genieten van: Toegang tot vijf exclusieve (digitale) bijeenkomsten per jaar, met inhoudelijke talk...

DC Business14.09.2021

Harper’s Bazaar Business Club voor vrouwen gelanceerd

​Reddit denkt dat het 10 miljard dollar waard is

Reddit is nog niet begonnen, maar het is van plan om een investeringsronde te houden. Het denkt daarin 700 miljoen dollar (een kleine 600 miljoen euro) binnen te kunnen krijgen. Als dat lukt, dan zou Reddit meer dan 10 m...

Technology13.08.2021

​Reddit denkt dat het 10 miljard dollar waard is

De voors en tegens van een Tiny House

Sommige mensen noemen het een veredelde stacaravan, anderen lijkt het een hel om extreem te minderen met spullen. Maar, er zijn ook die mensen die juist uitkijken naar leven met wat minder, of die het geweldig vinden om...

Lifestyle08.07.2019

De voors en tegens van een Tiny House

Facebook doet een nieuwe investering in communityleiders

Tijdens de Facebook Communities Summit Europa, die vandaag plaats vindt, is het Facebook Community Leadership-programma onthuld: een wereldwijd initiatief waarbij Facebook gaat investeren in de mensen die community's opb...

Social Media09.02.2018

Facebook doet een nieuwe investering in communityleiders

En komt met nieuwe tools voor groepsbeheerders
Deze website laat lezers eerst test maken voordat ze commentaar mogen geven

Een Noorse website heeft een hele interessante manier gevonden om de commentaren die onder een bericht geplaatst mogen worden door lezers beleefd en on-topic te houden. Voordat je een bericht mag achterlaten onder een ar...

Online02.03.2017

Deze website laat lezers eerst test maken voordat ze commentaar mogen geven