De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Amerikaanse uitgeverij McGraw-Hill heeft het bedrijf Evercore Partners ingehuurd om haar magazine Business Week te verkopen. Zo melden Bloomberg & Reuters.
Het magazine viert dit jaar zijn tachtigste verjaardag. Opgericht in 1929 bereikt het wekelijks 4,8 miljoen lezers in 140 verschillende landen en heeft het 200 mensen in dienst. Maar de zaken gaan niet best. In de eerste helt van dit jaar werden 33% minder advertentie-inkomsten gegenereerd vergeleken met een jaar eerder (77 miljoen dollar ipv 116 miljoen). En ook het jaar 2008 was geen hoogvlieger, want toen lagen de advertentie-inkomsten al 16% lager dan in 2007.
“The sale of BusinessWeek would be a positive for McGraw Hill. It eliminates a money-losing business, it removes a management distraction and it demonstrates to investors that the company is taking a more proactive stance in trying to optimize its portfolio.”
Verder lezen over Offline
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
DC Business01.01.2024
5 trends voor rollup-banners
Mobile13.02.2023
Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’
Gaming01.11.2021
Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak
Spoiler: het is geen fastfoodketenDC Business25.06.2021
Autobelettering: de do’s & don’ts
DC Business24.06.2021
Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden
Entertainment03.12.2019
Peaky Blinders bordspel – Under New Management
By order of the Peak BlindersOnline29.05.2019