Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Een soepel lijf van 207 cm, maar een totaal gebrek aan ritmegevoel. Het moge duidelijk zijn: Salsa is niets voor mij. Mijn vriendin kan er echter niet genoeg van krijgen. En met haar vele, vele anderen. En hoewel ik meestal de eerste ben die nieuwe sites spot, was ze me dit keer voor: “All things Salsa” op OnlineSalsa.com.
OnlineSalsa.com is de eerste onafhankelijke salsa site gericht op de internationale salsa gemeenschap. Als one-stop portal voor ‘all things salsa’ heeft de site zich tot doel gesteld om het meest actuele en meest complete informatieaanbod voor gepassioneerde ‘salseros’ te bieden. Variërend van up-to-date nieuws en evenementen uit de hele wereld, de laatste muziek, de heetste videoclips en salsa radio stations tot salsa scholen en clubs in de buurt.
Eerste wereldwijde salsa portal van start
De site in nog maar net online, dus het content aanbod is nog in opbouw. OnlineSalsa biedt al wel een respectabele hoeveelheid videoclips, foto’s en artikelen. Nederlandse clubs en events zijn nog wat onderbelicht, maar daar wordt hard aangewerkt volgens oprichtster Susanne Waldau. ”Salsa is wat clubbing was in de jaren 90, wat Yoga werd rond de eeuwwisseling. De afgelopen tien jaar is de populariteit van salsa immens gestegen, in de Verenigde Staten, Europa, maar ook in Azië en de Pacific. Het is veel meer dan alleen een fantastische dans. Het is een lifestyle die omarmt wordt door miljoenen wereldwijd en dagelijks nieuwe harten wint. Of je nu jong of oud bent, Salsa brengt je veel meer dan alleen dansplezier. Het is een sociale belevenis waarbij mensen genieten van de muziek en het dansen zelf maar ook socialiseren en nieuwe mensen ontmoeten. De salsa lessen en feesten winnen steeds meer aan populariteit.”
Gevraagd naar hoe de salsa industrie zich de laatste jaren heeft ontwikkeld, vertelt Susanne verder: ”Ook al moet de industrie nog volwassen worden, het is al wel een scene waar rekening mee gehouden moet worden. De industrie is de traditionele scholen en clubs ontstegen. Je ziet dwarsverbanden ontstaan met andere latin dansen. Evenement, feesten, muziek en kleding; het is een wereld met een heel eigen signatuur die veel mensen aanspreekt. Verrassend genoeg staan de online activiteiten nog in de kinderschoenen. Er is een overkill aan websites, maar het zijn praktisch allemaal extensies van een dansschool. Geen van hen vangt de salsa community als geheel, Een holistische benadering waarbij de salsa liefhebber relevante en onafhankelijke informatie wordt geboden ontbrak. Er was domweg geen destinatiesite voor ‘all things salsa’. Tot vandaag. OnlineSalsa.com biedt als eerste portal site het laatste nieuws, de heetste muziek en video’s, de meest trendy scholen, clubs en events op één site. Ons businessmodel maakt het niet alleen mogelijk om waardevolle salsa gerelateerde content van over de hele wereld te bieden, maar ook te zorgen voor een doorlopende stroom van bezoekers.”
Verder lezen over Community
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
DC Business28.06.2023
Ook digitale voetbalcommunity FC Urban ontvangt Fit for the Future-certificaat
DC Business14.09.2021
Harper’s Bazaar Business Club voor vrouwen gelanceerd
Technology13.08.2021
Reddit denkt dat het 10 miljard dollar waard is
Lifestyle08.07.2019
De voors en tegens van een Tiny House
Social Media09.02.2018
Facebook doet een nieuwe investering in communityleiders
En komt met nieuwe tools voor groepsbeheerdersOnline02.03.2017