Student Carl Larson werd tijdens het inchecken met handbagae door JetBlue gevraagd $50 extra betalen. Niet omdat de bagage te zwaar of te groot was maar omdat er een vouwfiets inzat. Achteraf gezien blijkt het een kostbaar foutje te zijn … voor JetBlue.
De tijd dat een hotel of in dit geval een luchtvaartmaatschappij nog ongestraft klanten kan schofferen is voorbij. Niet omdat klanten zijn veranderd, maar omdat ze tegenwoordig zonder problemen bloggen over persoonlijke misstanden.
En dus plaatste de eerder genoemde Larson een blog op bta4bikes.org, waarin hij het belachelijke beleid van JetBlue veroordeelde. Het bericht werd opgepakt door BikePortland.org, dat achter de student ging staan en de zaak over ‘vouwfietsdiscriminatie’ hoog opnam. BikePortland.org wordt gelezen door de redactie van Consumerist.com, een online consumentenbond net zo fanatiek als Kassa.
Daarna kwam JetBlue snel over de brug. Getekend door een flinke deuk in het imago betaalde de luchtvaartmaatschappij Larson zijn $50 terug en veranderde bovendien de regels met betrekking tot vouwfietsen. Via