Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Vorige week lanceerde Jägermeister haar nieuwe campagne ‘Release the Beast’. Het drankmerk voert de campagne in verschillende landen. De ‘Release the Beast’ campagne is de volgende stap in een omvangrijke herpositionering. Jägermeister wil met deze campagne jongvolwassenen aanspreken en nieuwe merkwaarden claimen.
Achter de Dam in Amsterdam werd 19 november het campagnethema ‘Release the Beast’ tot leven geroepen. Het ontsnapte beest wist zich te bevrijden uit z’n kooi en baande zich een weg naar de slijter. Het beest vernielde op zijn weg: auto’s, lantaarnpalen, fietsen en een terras om vervolgens door de etalage te springen en zijn favoriete Jägermeister te bemachtigen.
Behalve de stunt zal ‘Release the Beast’ te zien zijn in een bioscoopcommercial en printadvertenties, te horen zijn op radio en aanwezig zijn in horecazaken. Ter ondersteuning is er de website www.releasethebeast.nl met downloads en een agenda met de Release the Beast feesten, die in 2009 zullen plaatsvinden in Rotterdam en Amsterdam.
De herpositioneringcampagne is in 2003 gestart en gaat hiermee een volgende fase in. Belangrijkste doel is het communiceren van nieuwe merkwaarden: mannelijk, stoer en internationaal. Daarnaast wil het merk concurreren met internationale drankmerken en niet met lokale bitters en kruidenlikeuren. De campagne werpt zijn vruchten af: Jägermeister groeit, met name onder jongvolwassenen, die de drank drinken als shot of in de mix met bijvoorbeeld energy drink. Deze combinatie is komen overwaaien uit de wintersportgebieden.
Bert de Winter, brand manager Jägermeister: “We richten ons met de campagne op jongvolwassenen, maar beseffen ons maar al te goed dat juist de oudere doelgroep erg belangrijk voor ons is. Het is dus niet de bedoeling om te vervreemden maar om ook jongere mensen kennis te laten maken met de drank“.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022