Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Kunstenaar Ji Lee is altijd al geobsedeerd geweest door letters. Vroeger hadden ze nog niet echt een betekenis. Ze stonden wel op blokken waar je mee speelde en in kleurboeken, maar veel kon je nog niet met de letters. Totdat de letters in woorden veranderden en woorden veranderden in zinnen. Vervolgens veranderden zinnen in gedachten.
Dat is dan ook de gedachten achter zijn boek: Word as Image. In dit boek staan bijna honderd woorden met een betekenis erachter. Ji Lee zegt dat iedereen een woord als een afbeelding kan creëeren. Je hebt geen ontwerp- of tekenskills nodig. Alles wat je nodig hebt is een beetje creativiteit en je moet woorden en letters op een andere manier kunnen zien. Het gaat om het ontdekken van de magie achter de unieke vormen en de oneindige mogelijkheden van letters en woorden.
Naast het maken van dit boek, is Ji Lee Communication Designer bij Facebook en hiervoor was hij creative director bij Google Creative Lab. Hij is dus vooral bekend om zijn illustraties en public art projects. Wij zetten vijftien van zijn ‘Word as Image’ afbeeldingen op een rijtje. Heel gaaf om te zien hoe hij simpele letters om kan toveren in een échte betekenis.
1. Horizon
2. Fast food
3. Moon
4. Exit
5. Condoom
6. Selfie
7. Tunnel
8. Klok
9. Elevator
10. Van Gogh
11. Dali
12. Gravity
13. Men’s room
14. Tsunami
15. Kim Kardashian
En nog een leuke van Kim Kardashian om het rijtje af te sluiten!
Bekijk ook zeker even onderstaande video. Hier zijn een aantal van de woorden geanimeerd in een filmpje.
Verder lezen over Logo
Media25.02.2020
Dit zijn de top 10 logo trends van 2020
Marketing05.10.2017
Hilarisch onderzoek laat mensen bekende logo’s natekenen
We kunnen het allemaal nietAdvertising19.09.2017
Goed idee: eco-branding zou miljoenen aan inkt kunnen sparen
Printerinkt is duurder dan Chanel N°5Video29.08.2017
YouTube krijgt voor het eerst in 12 jaar een nieuw logo
Marketing01.11.2016
6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn
Marketing24.09.2016
De evolutie van 12 klassieke logo’s
Marketing20.08.2016
Verborgen betekenissen in 9 logo’s
Entertainment29.06.2016