Hammer Films en MySpace lanceren ‘Beyond the Rave’: een shockerende horror co-productie. Op 17 april worden de eerste drie afleveringen, exclusief, via MySpace TV uitgezonden. De volgende ‘webisodes’, 20 in totaal, zijn vanaf 21 april iedere maandag en woensdag te zien om 1 uur ’s nachts.
Het script van ‘Beyond the Rave’ is vlijmscherp en voldoet aan alle regels van het horror genre. De distributie wijze is echter verre van klassiek. In vijf minuten durende afleveringen zal de film via MySpace TV in 18 landen te zien zijn. Daarna worden de ‘webisodes’ als volledige film uitgebracht op DVD en zijn ze beschikbaar als downloads.
‘Beyond the Rave’ vertelt het verhaal van soldaat Ed die besluit om nog eenmaal een feestnacht te beleven voordat hij in de vroege ochtend naar Irak zal vertrekken. Hedonisme verandert helaas in horror wanneer hij zijn vriendin Jen kwijtraakt. Wanneer hij haar eindelijk diep in het bos terugvindt op een feest van mysterieuze hardcore dance fans (ravers) ziet hij in dat er iets vreselijk mis is en dat hij Jen moet zien te bevrijden. Hij beseft ook dat niet al zijn maten, levend en wel, de ochtend zullen halen. De dood hangt als een natte deken om de kijker heen, de bloedspatten zijn haast voelbaar en de losgeslagen vampieren angstaanjagend. De regiseur, Matthias Hoene, wilde niet alleen de oude horror fans bereiken maar ook een jonger publiek: “We wilden een film maken die zowel spannend als sexy zou zijn en inderdaad enigszins shockerend“.
James Fabricant, Director of Entertainment and Head of Video, MySpace Europe: “Deze co-productie laat de kracht van MySpace zien en hoe zeer de traditionele media op z’n kop wordt gezet. Na ruim 30 jaar komt komt Hammer weer naar buiten met een film die deze keer specifiek is gemaakt voor de MySpace community. Dit is een fenomenale ontwikkeling die alleen maar bevestigt hoe de wijze waarop consumenten toegang willen krijgen tot content is veranderd“.
“Ook MySpace Nederland ziet uit naar deze eerste exclusieve serie. Door het dramatische plot en artistieke kwaliteit van de productie verwachten wij dat het een echte publiekstrekker wordt” aldus Derek Fehmers, Marketing Director MySpace Benelux.