24.10.2007
Media

Playmates 3D in Playboy magazine

By: Redactie Dutchcowboys

BlogMedia
1193222334playmate.jpg
1193222334playmate.jpg

Sla de centerfold open, zet de camera op je telefoon aan en ineens kijkt playmate Anne je aan, draait zich om, staat op en … Als je tenminste de techniek van het bedrijf ‘Total Immersion’ uit de States goed inzet. Zij zijn al sinds 2003 bezig met een methode om ouderwets papier tot leven te wekken

Via ‘augmented reality technology’ wordt het mogelijk om ouderwets 2D beeld via een camera en een processing techniek, volledig aangevuld met 3D animaties terug te zien op je scherm. Daarnaast zijn de animaties nog interactief ook. Je kunt er dus mee spelen. Hiermee zou je bijvoorbeeld een klassieke landkaart tot leven kunnen wekken (leuke voor Tom Tom?), of direct aan een lego-doos zien wat er uiteindelijk ontstaat als je het pakketje in elkaar zet.

merkbeleving Dit is een typisch voorbeeld van een techniek die het mogelijk maakt om een merk intensiever te beleven. Het toevoegen van driedimensionale factor maakt het ineens veel gemakkelijker om een ruimtelijke voorstelling van een object, ruimte of model te geven. Vooral doordat de waarneming interactief is en de gebruiker dus direct invloed heeft op de beleving die hij zelf ondergaat intensiveert die beleving in mijn ogen aanzienlijk.

Deze techniek brengt fysieke objecten direct in contact met de digitale wereld. Het ziet er nu nog allemaal een beetje krakkemikkig uit en het draait op dikke computers, maar STEL je eens voor dat ze dit in je nieuwe I-phone (of N95, so you want) stoppen. Dan krijgt die flyer van Dance Valley, of die centerfold van Anna dus inderdaad een hele andere lading. Ze kijkt je niet alleen aan, maar als je op haar ondergoed klikt kun je het haar laten showen en onderweg direct voor je vriendin bestellen bij Victoria’s Secret 😉

Zijn er creatieve ideeën over andere spectaculaire toepassing van deze techniek?

Share this post