Vandaag live blogging vanuit Mediaplaza.
Ruud Hendriks opent met een overview van de diverse media en start met papier: Het Parool. Deze krant is volgens hem zo duidelijk ‘anders’ dan de gewone kranten, dat consumenten daarom bereid zijn te betalen voor die informatie en is het bijna de enige krant waar het niet slecht mee gaat.
In gesprekken met Joris van Heukelom over DAG werd Hendriks erg enthousiast omdat daarbij de krant eigenlijk ondergeschikt is aan de nieuwe kansen voor Mobiel en Internet (any moment, any place, anywhere). Sterken merken zijn dan onmisbaar.
Wat radio betreft maakt Ruud Hendriks zich zorgen over de nieuwe frequentieverdeling. Digitale frequenties zullen nog dit jaar geveild worden, wat erg jammer is. Internet (met name Wifi) zorgt voor een revolutie in radioland en neemt de ether over. Dit is absoluut een bedreiging, maar wat Hendriks betreft een kans. Ook hier geldt weer dat een sterk merk noodzakelijk is. Nederlandse kijkers/luisteraars zijn enorm trouw.
Internet zal uiteindelijk DE pipeline. zijn waardoor alle content bij ons binnenkomt. Hendriks is benieuwd hoe de kabelaars met dit hele pakket om zullen gaan. Bij zijn eigen kinderen ziet hij dat de computer niet meer gescheiden is van radio of televisie. Maar goed, er moet wel content zijn.
Hij denkt niet dat we een elfde zender zitten te wachten. Vandaar dat hij met vol trots (PRIMEUR) zijn nieuwe kindje Hetgesprek.TV aankondigt. Een initiatief van Frits Barend, Pieter Storms, Derk Sauers en Hendriks om 24 uur praatprogramma’s van hoge kwaliteit uit te zenden.
Vanaf 2 oktober gaan zij van start (6 uur per dag) met uitzendingen van hiphop tot politiek op een diepgravende manier. Geen reclame tussendoor (alleen het hele uur) en op meer platformen dan alleen televisie.
Vandaar ook de elevator pitch: 24/7 highquality tv on any platform.
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Verder lezen over Twitter
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024
Mensen die je blokkeert op X kunnen je posts gewoon zien
Social Media04.09.2024
Social medium X komt naar je televisie
Social Media27.08.2024
Elon Musk laat mensen van X strafwerk schrijven
Social Media15.08.2024
X Grok bewijst waarom AI-afbeeldingen begrenzingen nodig hebben
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020