Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Een campagne van McDonalds is meestal van mijlenver te herkennen. Een grote burger (die er op de foto altijd compleet anders uitziet dan wat jij voorgeschoteld krijgt), veel rood en geel, witte blokletters, het geel met rode logo.
Maar de nieuwe campagne voor McDonald’s McCafé in Australië lijkt in niets op de voorgaande campagnes van de fastfood keten. Er worden dit keer dan ook geen hamburgers en frietjes gepromoot, maar de koffie van McCafé.
Illustrator Bruno Nakano maakte in opdracht van reclamebureau Leo Burnett drie abstracte portretten. De oogleden van de geportretteerden zijn dicht en er hangen dingen aan. Zware oogleden, zware nacht.. Op één van de portretten wordt een zware nacht na een nacht stappen gesuggereerd, op een ander zien we een baby en een melkfles, op weer een ander zien we studieboeken en een bureaulamp.
De boodschap van de campagne lijkt dan ook te zijn, wat je nacht dan ook zwaar gemaakt heeft, bij McCafé haal je een kop koffie om de dag door te komen. Een stuk minder direct en herkenbaar dan de standaard campagnes van McDonalds.
Verder lezen over McDonald's
Online17.06.2024
McDonalds ontdekt dat AI in de McDrive nog geen goed idee is
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Nieuws05.01.2023
McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject
Klanten stoppen de herbruikbare bakjes en bekers massaal in hun tasCoffee corner16.08.2022
McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval
Coffee corner22.02.2022
McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger
22022022Metaverse11.02.2022
Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse
Lifestyle29.09.2019
McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad
Technology02.04.2019