28.02.2015
Marketing

Zware nacht? Bijzondere campagne van McDonalds

By: Annemerel de Jongh

BlogMarketing

Een campagne van McDonalds is meestal van mijlenver te herkennen. Een grote burger (die er op de foto altijd compleet anders uitziet dan wat jij voorgeschoteld krijgt), veel rood en geel, witte blokletters, het geel met rode logo.

Maar de nieuwe campagne voor McDonald’s McCafé in Australië lijkt in niets op de voorgaande campagnes van de fastfood keten. Er worden dit keer dan ook geen hamburgers en frietjes gepromoot, maar de koffie van McCafé.

Illustrator Bruno Nakano maakte in opdracht van reclamebureau Leo Burnett drie abstracte portretten. De oogleden van de geportretteerden zijn dicht en er hangen dingen aan. Zware oogleden, zware nacht.. Op één van de portretten wordt een zware nacht na een nacht stappen gesuggereerd, op een ander zien we een baby en een melkfles, op weer een ander zien we studieboeken en een bureaulamp.

De boodschap van de campagne lijkt dan ook te zijn, wat je nacht dan ook zwaar gemaakt heeft, bij McCafé haal je een kop koffie om de dag door te komen. Een stuk minder direct en herkenbaar dan de standaard campagnes van McDonalds.

McDonalds zware nacht 01
McDonalds zware nacht 01
McDonalds zware nacht 02
McDonalds zware nacht 02
McDonalds zware nacht 03
McDonalds zware nacht 03

Share this post