Marketing12.01.2016

Zes marketingvoorspellingen van Adobe voor 2016


Het afgelopen jaar is marketing aan flinke veranderingen onderhevig geweest. Gepersonaliseerde content heeft een belangrijke positie ingenomen en merken weten de consument ook steeds vaker mobiel te bereiken. Ook in 2016 zal de marketingindustrie veranderen.

Het tempo waarmee innovatie plaatsvindt en de revolutie op het gebied van consumenten- en zakelijke technologie veranderen het consumentengedrag. Dit maakt het voor marketeers soms lastig om consumenten bij te houden.

Marco Disseldorp, Marketing Manager Benelux bij Adobe, noemt hieronder zes trends waar marketeers het komende jaar rekening mee moeten houden bij het bepalen van hun strategieën en het vaststellen van de budgetten om te voldoen aan de verwachtingen van de consument.

Ervaringen worden belangrijker

In het digitale tijdperk is het merk de optelsom van de klantervaring. Steeds meer bedrijven richten hun pijlen op de klantervaring, dus is het van belang dat content aansprekend genoeg is om te worden opgemerkt. De sleutel tot succes in 2016 is het bieden van een rijke klantervaring, ongeacht of klanten zich bevinden in een fysieke of een digitale omgeving. Het wordt net zo belangrijk dat marketingcontent kwalitatief en onderscheidend is, als het kanaal waarop het wordt gebracht. Verwacht in 2016 dus meer grappige, choquerende en emotionele content om de aandacht van de consument te trekken.

Geautomatiseerde technologie helpt bij real-time inzichten

Data is ongelooflijk belangrijk bij het opbouwen van persoonlijke relaties met klanten. Hoe meer je van een klant weet, des te persoonlijker kan je met de klant in contact treden. Tegenwoordig is er echter zoveel data dat het bijna onmogelijk wordt dit allemaal te analyseren. Merken zullen zich dit realiseren en geautomatiseerde marketingtechnologie in gaan zetten om het testen van campagnes met actuele consumentendata doorlopend en consistent te maken. Hierdoor kunnen marketeers real-time inzichten toepassen en digitale advertenties kopen en verkopen.

Meer vraag naar skills in voorspellende analyses

Steeds meer bedrijven gaan van diagnostische analyse naar voorspellende analyse. Voorspellende analyse is een belangrijk middel om de concurrentie voor te blijven; het gaat niet meer om het vergaren van data maar het krijgen van inzichten en ondernemen van acties. De vraag naar marketeers met voorspellende analyse-vaardigheden steeg al met 241 procent over de afgelopen twee jaar en zal verder toenemen.

Personalisatie niet meer gebonden aan traditionele platformen

Marketeers die werkzaam zijn bij traditionele media zullen zich meer bezig gaan houden met personalisatie. Consumenten zijn massa advertenties moe, waardoor televisie, radio, video en billboards nu voor elke consument op maat gemaakte content moet bieden. Het traditionele model moet worden aangepast en traditionele marketeers moeten werkwijzen aannemen die digitale marketeers al jaren gebruiken.

E-mailmarketing krijgt een makeover

Als bedrijven hun e-mailmarketing niet veranderen in 2016, zullen ze een sterk marketingkanaal verliezen. Met e-mail kan een bedrijf nog steeds hun verkoop en klantloyaliteit stimuleren. Klanten vinden het zelfs de prettigste manier om aanbiedingen te ontvangen. Bedrijven moeten e-mails echter niet meer in grote hoeveelheden uitsturen, maar moeten kwaliteit verkiezen boven kwantiteit. Een merk kan deze kwaliteit bieden door contextueel relevante acties en aanbiedingen te delen die specifiek voor de ontvangende klant zijn opgesteld.

Digitale marketing blijft bestaan

De grenzen tussen de fysieke en digitale wereld vervagen en instore technologieën zoals iBeacons en interactieve displays dragen hieraan bij. Digitale marketing werkt niet enkel meer via computers en mobiele devices, maar in 2016 zal er nog over het begrip ‘digitale marketing’ worden gepraat. Tot het moment dat marketeers allemaal cross-channel experts zijn, zal digitale marketing blijven bestaan als specialisme.

[Afbeelding © Krasimira Nevenova – Fotolia]

...

Verder lezen over Adobe

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Adobe heeft het nog niet ingebouwd in tool, maar het is gemaakt voor Illustrator. De tool heet nu nog Project Turntabel en het laat mensen versteld staan van wat de computer allemaal kan bedenken.

Artificial Intelligence21.10.2024

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Als AI stop motion-video kan maken en het er ook echt goed en echt uit kan laten zien, want dat is juist bij dit type animatie essentieel, dan kan dat betekenen dat deze toffe films veel sneller kunnen worden gemaakt.

Artificial Intelligence16.10.2024

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Logitech MX Creative Console: gemaakt voor alle digital content creators

Logitech heeft onlangs de MX Creative Console aangekondigd: een nieuwe productcategorie in het portfolio van Logitech die is gericht op alle digitale creators. Het is een device waarmee zij zich volledig kunnen focussen op hun artistieke ambities.

Gadgets10.10.2024

Logitech MX Creative Console: gemaakt voor alle digital content creators

Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe

Heb je al gehoord van Adobe VideoGigaGAN? Het is niet voor iedereen beschikbaar, maar de eerste resultaten zijn fenomenaal.

Online25.04.2024

Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe

Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking

Adobe maakt het mensen die video's bewerken steeds makkelijker: ze kunnen nu hele objecten veranderen, verwijderen of erbij zetten in hun video. En er is meer.

Online15.04.2024

Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

De populaire designtool Canva doet een grote overname: Affinity. Misschien zegt Canva je meer dan Affinity, maar het betekent vooral dat Adobe moet gaan oppassen. Affinity maakt namelijk dezelfde soort producten als Adob...

Online27.03.2024

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

Adobe Project Music GenAI Control is de Photoshop voor muziek

Project Music GenAI Control wordt al gekscherend de ‘Photoshop for Music’ genoemd. Deze nieuwe experimentele tool van Adobe Research is zo ontwikkeld dat de manier waarop je gemaakte audio en muziek kunt creëren en...

Technology01.03.2024

Adobe Project Music GenAI Control is de Photoshop voor muziek

​Adobe draait koop van Figma terug: dit is waarom

Adobe, bekend van onder andere Photoshop en Acrobat Reader, was van plan om Figma te kopen maar ziet hier nu toch vanaf. Figma, het bedrijf achter het programma Figma, dat wereldwijd wordt gebruikt om ontwerpen te maken...

Technology19.12.2023

​Adobe draait koop van Figma terug: dit is waarom

Verder lezen over Trends

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Een nieuw seizoen breekt aan en misschien denk je alweer aan het neerzetten van de kerstboom. De zomer laten we achter ons en we zitten meer binnen. Waarom dan tegen een oud interieur aankijken? Dit zijn de interieurtrends van dit najaar.

Lifestyle28.10.2024

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Dit was het VINT Symposium van 2024

Voor de 30e keer was er het VINT Symposium in het Spant! te Bussum. Dit jaar stond het thema 'Echt Slim' centraal, wat een interessant perspectief bood op de rol van intelligentie in technologie. Elk jaar biedt het symposium de kans om nieuwe technologische trends en inzichten te verkennen, en dit jaar was geen uitzondering.

Events04.07.2024

Dit was het VINT Symposium van 2024

met als thema 'Echt Slim'
​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

“Het lijkt niet uit te maken wat ik doe. Ik ben altijd nummer twee. Niemand weet hoe hard ik het geprobeerd heb. Ik heb gevoelens die ik niet kan uitleggen. Ik word er gek van.” Je zou het niet zeggen, maar dit zijn...

Entertainment27.02.2024

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google heeft bekendgemaakt welke woorden we nou het meest googelden en dat biedt een verrassende uitkomst op sommige vlakken. In Nederland hielden we ons vooral bezig met het overlijden van Matthew Perry, maar ook zanger...

Search11.12.2023

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

Een dag voor de verkiezingen stijgen GroenLinks-PvdA en met name de PVV plots hard in de peilingen. Volgens Google Trends, een belangrijke indicator voor welke onderwerpen in de samenleving leven, is de PVV in acht van d...

Search21.11.2023

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Ben je op zoek naar een mooi pak waarmee je nog jaren kunt doen? Je hoeft je natuurlijk niet te laten verleiden door de trends van dit moment, maar aan de andere kant, waarom niet? Het voordeel is dat trends in pakken va...

Lifestyle16.02.2023

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Dé onlinemarketingtrends van 2023

De wereld van online marketing staat nooit stil. Ieder bedrijf wil natuurlijk hun graantje mee prikken, maar hoe blijf je actueel? Deze vraag wordt in deze blog behandeld door de laatste onlinemarketingtrends van 2023 on...

DC Business10.01.2023

Dé onlinemarketingtrends van 2023

Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal

Het jaar is weer bijna voorbij. Tijd voor lijstjes en andere bespiegelingen. Op dit moment loopt de verkiezing voor woord van het jaar en vandaag heeft Google haar jaarlijkse overzicht van populaire – trending – zoek...

Search07.12.2022

Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal