Jeroen is creatief denker en oprichter van creatief bureau Truestory. Hij heeft talloze ideeën om het leven leuker, mooier en eerlijker te maken. Van die ideeën maakt hij concepten en deze deelt hij met de wereld. Daarnaast maakt Jeroen ook kunst. Zijn werken hangen overal en nergens in Amsterdamse horeca. Hij gelooft in de kracht van samenwerking en staat er altijd voor open om een goed idee met elkaar te realiseren. Zijn motto is dan ook: Let’s go!
In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Waarom? Omdat een waardevol idee, waar niks mee gebeurt, waardeloos is.
Deze week: Wees lief voor elkaar. Stuur een kaartje.
Stop het eenzaamheidsvirus
Het was 4 mei, de gecontroleerde lockdown was op een hoogtepunt, en koning Willem-Alexander verwoordde het perfect in zijn toespraak: ‘Het coronavirus kunnen wij niet stoppen, het eenzaamheidsvirus wel. Laten we samen zorgen dat niemand zich in de steek gelaten voelt’.
Een mooie boodschap waar veel mensen op verschillende manieren gehoor aan gaven. Sommigen door hun oma in het verzorgingshuis wat vaker te bellen, anderen door een actie op te zetten. Maar nu de maatregelen zijn versoepeld is eenzaamheid minder zichtbaar. Hierdoor is het alleen maar belangrijker geworden dat niemand zich vergeten of in de steek gelaten voelt. Maar hoe kunnen we hier samen voor zorgen? Hoe kunnen we in deze tijd iets aan de eenzaamheid van een onbekende doen? Wij hebben een idee!
Laat wat van je horen
Online heb je tal van mogelijkheden om een dierbare een kaartje te sturen. Een mooie, oprechte en lieve attentie om die bekende te laten weten dat je aan hem of haar denkt. Zo’n platform zou ook de ideale plek zijn om een onbekende een kaartje te sturen. Om hem of haar met een kaartje te laten weten dat hij er niet alleen voor staat.
Stuur een kaartje
Daarom hebben wij de wees lief voor elkaartjes bedacht. Een digitale postcrossing-actie voor alle Nederlanders die tijdens en na de coronacrisis eenzaam zijn. Als kick-off komt er een namenlijst van personen die graag een kaartje zouden willen krijgen. Deze lijst komt op de website te staan en krijgt extra aandacht door een mailing en persbericht. Als jij een kaartje naar iemand stuurt, verdwijnt de naam van de ontvanger van de lijst. Daarvoor in de plaats komt jouw naam te staan. Zo versturen we allemaal een kaartje naar iemand. En laten we samen weten dat echt niemand er alleen voor staat.
Elke twee weken deelt Jeroen, oprichter van creatief bureau Truestory, het beste idee dat hij samen met zijn collega’s heeft bedacht als eerste met jou.
Verder lezen over Co Creatie
Events22.04.2013
Generatie X & Y over de toekomst van beurzen en evenementen
Marketing25.02.2013
Factor 13: “Een gelijkwaardige samenwerking tussen merk en klant is essentieel”
Online18.09.2012
McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s
Events26.07.2012
Theater, maar dan met je mobieltje
Online12.05.2012
Redesignme lanceert community research tool
Online14.10.2011
Redesignme introduceert partnerprogramma
Verder lezen over Creativiteit
Technology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Online26.03.2024
5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Events10.02.2023
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam
Technology26.12.2022
Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI
Online15.08.2022
6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken
Social Media02.08.2022