Marketing15.06.2020

Wij hebben het vaccin tegen eenzaamheid bedacht


In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Waarom? Omdat een waardevol idee, waar niks mee gebeurt, waardeloos is.

Deze week: Wees lief voor elkaar. Stuur een kaartje.

Stop het eenzaamheidsvirus

Het was 4 mei, de gecontroleerde lockdown was op een hoogtepunt, en koning Willem-Alexander verwoordde het perfect in zijn toespraak: ‘Het coronavirus kunnen wij niet stoppen, het eenzaamheidsvirus wel. Laten we samen zorgen dat niemand zich in de steek gelaten voelt’.

Een mooie boodschap waar veel mensen op verschillende manieren gehoor aan gaven. Sommigen door hun oma in het verzorgingshuis wat vaker te bellen, anderen door een actie op te zetten. Maar nu de maatregelen zijn versoepeld is eenzaamheid minder zichtbaar. Hierdoor is het alleen maar belangrijker geworden dat niemand zich vergeten of in de steek gelaten voelt. Maar hoe kunnen we hier samen voor zorgen? Hoe kunnen we in deze tijd iets aan de eenzaamheid van een onbekende doen? Wij hebben een idee!

Laat wat van je horen

Online heb je tal van mogelijkheden om een dierbare een kaartje te sturen. Een mooie, oprechte en lieve attentie om die bekende te laten weten dat je aan hem of haar denkt. Zo’n platform zou ook de ideale plek zijn om een onbekende een kaartje te sturen. Om hem of haar met een kaartje te laten weten dat hij er niet alleen voor staat.

Stuur een kaartje

Daarom hebben wij de wees lief voor elkaartjes bedacht. Een digitale postcrossing-actie voor alle Nederlanders die tijdens en na de coronacrisis eenzaam zijn. Als kick-off komt er een namenlijst van personen die graag een kaartje zouden willen krijgen. Deze lijst komt op de website te staan en krijgt extra aandacht door een mailing en persbericht. Als jij een kaartje naar iemand stuurt, verdwijnt de naam van de ontvanger van de lijst. Daarvoor in de plaats komt jouw naam te staan. Zo versturen we allemaal een kaartje naar iemand. En laten we samen weten dat echt niemand er alleen voor staat.

Elke twee weken deelt Jeroen, oprichter van creatief bureau Truestory, het beste idee dat hij samen met zijn collega’s heeft bedacht als eerste met jou.

Jeroen van Veen

Jeroen is creatief denker en oprichter van creatief bureau Truestory. Hij heeft talloze ideeën om het leven leuker, mooier en eerlijker te maken. Van die ideeën maakt hij concepten en deze deelt hij met de wereld. Daarnaast maakt Jeroen ook kunst. Zijn werken hangen overal en nergens in Amsterdamse horeca. Hij gelooft in de kracht van samenwerking en staat er altijd voor open om een goed idee met elkaar te realiseren. Zijn motto is dan ook: Let’s go!

...

Verder lezen over Co Creatie

Generatie X & Y over de toekomst van beurzen en evenementen

Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Beurzen en evenementen zijn volop in ontwikkeling. De Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeft...

Events22.04.2013

Generatie X & Y over de toekomst van beurzen en evenementen

Factor 13: “Een gelijkwaardige samenwerking tussen merk en klant is essentieel”

'Content is king' is een uitdrukking die we veelvuldig voorbij horen komen, veelal gevolgd door bijvoeglijke naamwoorden zoals boeiend, grappig, uitlokkend of interactief. Tijdens Factor13, een event georganiseerd door F...

Marketing25.02.2013

Factor 13: “Een gelijkwaardige samenwerking tussen merk en klant is essentieel”

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Theater, maar dan met je mobieltje

Waar je normaal in het theater verzocht wordt je mobieltje uit te zetten, vraagt theatermaker Lotte van van den Berg je juist 'm van tevoren even helemaal op te laden. Want bij haar nieuwe voorstelling Pleinvrees ga je'm...

Events26.07.2012

Theater, maar dan met je mobieltje

Redesignme lanceert community research tool

Na meer dan 8 maanden ontwikkeling lanceerde Redesignme afgelopen week een nieuwe tool ontwikkeld voor het houden van online marktonderzoek door bedrijven en bureaus. De tool heet Ideations2 en bundelt 5 jaar ervaring op...

Online12.05.2012

Redesignme lanceert community research tool

Redesignme introduceert partnerprogramma

Vandaag heeft Redesignme haar partnerprogramma gelanceerd. In 4 jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke speler in het bedenken en ontwikkelen van tools voor crowdsourcing, co-creatie en community onderzo...

Online14.10.2011

Redesignme introduceert partnerprogramma

Verder lezen over Creativiteit

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Google kondigde tijdens het Cannes Lions Festival een reeks nieuwe en baanbrekende AI-tools aan die de manier waarop marketeers en creatieven werken fundamenteel kunnen gaan veranderen. Deze tools stellen marketeers in staat om nog sneller en efficiënter te werken, campagnes op maat te maken en resultaten in realtime te meten.

Technology19.06.2024

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen

Je hebt het waarschijnlijk niet door, maar YouTube gaat nu meerdere thumbnails per video testen. Het is een optie voor creators om zo meer kijkers te trekken.

Video12.06.2024

YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen

​5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen

OpenAI heeft met Sora heel interessante AI gelanceerd, hoewel het nog niet voor iedereen beschikbaar is. OpenAI heeft het wel aan verschillende visuele artiesten en filmmakers gegeven om hun ding te doen. En hun ding ded...

Online26.03.2024

​5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam

Teken je altijd gekke poppetjes tijdens het bellen? Of steek je heel veel tijd in je tekeningen, maar dan vooral omdat ze heel groot zijn? Wat je stijl ook is, Red Bull zoekt je. Het WK doodlen strijkt dit jaar neer in A...

Events10.02.2023

Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam

Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI

We hebben allemaal veel plezier met de algoritmes van apps als Lensa en Dall-E, die nieuwe ‘foto’s’ en kunstwerken maakt geheel op basis van een paar woorden of een paar selfies. Indrukwekkend, maar niet iedereen i...

Technology26.12.2022

Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI

​6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken

Heb je een foto van slechte kwaliteit die je verbeterd wil zien? Heb je iets in je handen maar geen idee hoe het heet? Wat jij niet weet, dat weet kunstmatige intelligentie wel. Nadat we vorige week al een heel fijne ses...

Online15.08.2022

​6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken

​Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken

Een moodboard maken doe je meestal fysiek op papier, maar Pinterest introduceert nu een app waarmee je dat kunt digitaliseren. De app heet Shuffles en is op dit moment alleen op iOS beschikbaar op uitnodiging.

Social Media02.08.2022

​Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken