Als je aan Zeeman denkt, dan denk je niet gelijk aan sneakers. Toch lanceert de textielketen nu twee sneakers: een budgetsneaker van €12,99 en een exclusieve sneaker van €200,-. Een dure grap voor de consument die het normale assortiment van Zeeman gewend is.
Merken als McDonalds, Febo, Ikea en Lidl staan bekend voor het slim in de markt zetten van fashion-items. Maar dat is uiteraard iets waar ze zelf ook al eerder succes mee hebben geboekt. Denk aan de trouwjurk.
Zeeman zegt nu de twee sneakers op de markt te brengen om te onderzoeken waarom de ene sneaker stukken goedkoper is dan de ander. Vandaar ook het opmerkelijke prijsverschil tussen de Basic Z en de Hybrid-Z.
Het goedkope type sneaker van €12,99 is de Basic Z. Een eenvoudige witte sneaker met blauwe accenten die overeenkomsten heeft met standaard uitvoeringen van bekendere sneakers van Adidas, Puma en Nike. Deze is in een oplage van 20.000 stuks gemaakt. Vanaf 1 juni in alle winkels van de keten verkrijgbaar én online.
Voor de exclusieve sneaker van €200,- Hybrid-Z pakt Zeeman het helemaal anders aan. Zo is het productieproces van high-end sneakermerken overgenomen. Verder zijn de schoenen gemaakt van leer, ‘ademende mesh’, nubuck en worden in een luxe verpakking geleverd. Daarbij is het een limited edition en zijn er maar 500 van gemaakt én bij aankoop krijg je er een stel Zeeman-sportsokken bij.
Op Instagram is de campagne al afgetrapt. Verschillende influencers zoals Yuki Kempees, Sanne Poeze en Lizzy van der Ligt hebben foto’s gepost met de Hybrid-Z aan. Wil je zelf de schoenen bemachtigen, dan kun jij je tot en met 29 mei 12:00 uur inschrijven voor een raffle. Een lootjessysteem waarbij de bezitters van de getrokken raffle-tickets de schoenen online kunnen kopen. Een ander optie is om naar de pop-up store in Amsterdam of Antwerpen te gaan. De winst die Zeeman op de schoenen maakt gaat naar het goede doel Save Our Sisters.