IKEA is de afgelopen maanden érg goed bezig wat betreft marketing. Hebben ze een nieuw team aangesteld, of valt het ons gewoon nu pas op? Afgelopen maanden zochten ze een nieuwe interieurontwerper via Pinterest, lanceerden ze de eerste ‘BookBook‘, bouwden ze een website op Instagram en kon je een nachtje bij IKEA verblijven via Airbnb. Voor de nieuwste campagne, voor de METOD keuken, nodigden ze een groep bloggers uit en een blinde chef.
Een jaar geleden werd de METOD keuken gelanceerd, een jaar later kreeg de keuken een re-launch. Hiervoor werd een groep bloggers uitgenodigd om lekker te komen eten, maar wat zij niet wisten, was dat de vrouw die in de keuken het eten bereidde, blind was. Voordat ze begon met koken tastte ze met haar handen de volledige keuken af, zodat ze wist waar alles zat, vervolgens ging ze aan de slag.
Heel bijzonder om te zien en alweer een ‘spraakmakende’ campagne van IKEA. Het goede van al deze campagnes van IKEA is dat ze dankbaar gebruik maken van alles wat er op dit moment populair is. Een website bouwen (wat nog niemand gedaan heeft) via één van de populairste sociale netwerken van dit moment, Apple een hak zetten met een zogenaamd nieuwe ontdekking de BookBook… En nu dus bloggers en sociale media gebruiken om een product te promoten.
Wij zijn nu al benieuwd naar het volgende project van de Zweedse meubelgigant.