Jeroen is creatief denker en oprichter van creatief bureau Truestory. Hij heeft talloze ideeën om het leven leuker, mooier en eerlijker te maken. Van die ideeën maakt hij concepten en deze deelt hij met de wereld. Daarnaast maakt Jeroen ook kunst. Zijn werken hangen overal en nergens in Amsterdamse horeca. Hij gelooft in de kracht van samenwerking en staat er altijd voor open om een goed idee met elkaar te realiseren. Zijn motto is dan ook: Let’s go!
In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Nog voordat het verkocht is. Zelfs nog voordat een potentiële klant het heeft gezien. Waarom? Omdat een waardevol idee, waar niks mee gebeurt, waardeloos is.
Deze week: Een idee waar je over vijf jaar ook nog wat aan hebt.
We zitten nu al zolang in het nieuwe normaal, dat het bijna raar is om in een serie een omhelzing tussen twee personen te zien. En als ik na een middag mensen ontwijken weer thuis ben, moet ik toch even een seconde wennen als mijn kinderen me bij de voordeur bespringen.
Het is duidelijk. Corona laat ons zien dat wat je soms als heel gewoon ervaart, eigenlijk heel bijzonder is.
Tijdcapsule 05. Een app die zijn tijd ver vooruit is.
Dit inzicht gaf ons een idee. Een app die ervoor zorgt dat we hier vanzelf wat vaker bij stil staat. Om elke week even te ervaren dat ‘het nu’ heel veel waard is. Tijdcapsule 05 is een app waarmee je elke week één foto kan maken. Deze foto’s worden niet op je telefoon opgeslagen en kun je nergens meer terugzien. Pas na vijf jaar komen de foto’s vrij en kun je ze in je app bekijken.
Voor de gebruiker van de app is het een heel andere manier van fotograferen. Je bent bezig om de mooiste foto te schieten, je wilt het juiste moment vastleggen. 100 foto’s van hetzelfde maken heeft geen zin, en kan in de app ook niet. Hierdoor ben je niet alleen met de app bezig als je een foto maakt, maar ben je de hele dag door aan het bepalen of wat je ziet, doet of gaat doen een foto voor jouw tijdcapsule is.
Voor een merk of de dienst biedt het ook mooie kansen. Zo is het een mooie boodschap en verbind je klanten voor langere tijd aan je merk. Ook creëert de tijdcapsule relevante momenten om iemand te benaderen. Zo kan er aangegeven worden dat er weer een foto gemaakt kan worden. Dat het nog een aantal dagen duurt voordat iemand de tijdcapsule open kan maken. En dat een bepaalde periode (kerst) wellicht een mooi moment is om het nu voor later vast te leggen.
Om ervoor te zorgen dat iedereen zijn foto’s na vijf jaar binnenkrijgt, geeft de gebruiker niet alleen zijn eigen mailadres, maar ook dat van twee anderen op. Bij het niet openen van de tijdcapsule kan er een mailtje naar deze personen worden gestuurd, zodat de eigenaar alsnog gevonden kan worden.
Gedurende een kalenderjaar kan een gebruiker elke week maximaal twee foto’s maken. Op 31 december om 12:00 uur gaat de tijdcapsule voor vijf jaar op slot, en openen alle tijdcapsules die vijf jaar lang op slot hebben gezeten.
Een geweldige dag om op die mooie momenten van de afgelopen vijf jaar terug te kijken, en in het nieuwe jaar nieuwe herinneringen te gaan maken.
Vind je het een goed idee en wil je dit gaan realiseren? Tof! Je mag het concept zelf gaan realiseren! En voor vragen of opmerkingen over het concept kun je mailen naar info@eencreatiefbureau.nl.
Wil je meer over Truestory en onze werkwijze weten? Check dan Instagram.com/eencreatiefbureau.
Verder lezen over Creativiteit
Technology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Online26.03.2024
5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Events10.02.2023
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam
Technology26.12.2022
Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI
Online15.08.2022
6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken
Social Media02.08.2022
Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024