Jeroen is creatief denker en oprichter van creatief bureau Truestory. Hij heeft talloze ideeën om het leven leuker, mooier en eerlijker te maken. Van die ideeën maakt hij concepten en deze deelt hij met de wereld. Daarnaast maakt Jeroen ook kunst. Zijn werken hangen overal en nergens in Amsterdamse horeca. Hij gelooft in de kracht van samenwerking en staat er altijd voor open om een goed idee met elkaar te realiseren. Zijn motto is dan ook: Let’s go!
In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Nog voordat het verkocht is. Zelfs nog voordat een potentiële klant het heeft gezien. Waarom? Omdat een waardevol idee, waar niks mee gebeurt, waardeloos is.
Deze week: Een goede idee voor alle thuisblijvers.
Corona. Het beheerst ons leven. We houden ongeveer anderhalve meter afstand, dragen in het OV mondjes en gaan massaal in eigen land op vakantie. We denken hierbij al snel aan een weekje in de natuur. Naar Zeeland, huisje op de Veluwe of een weekje naar één van de eilanden. Maar moeten we niet de andere kant op denken?
Want er komen dit jaar ook veel minder buitenlandse toeristen naar ons land. Hierdoor worden er veel hotelkamers in onze eigen steden niet geboekt en blijven ze ongebruikt.
Hier zien wij een kans! En dit is het idee.
De Staycation Hotelkamer
Wat nou als een luxe hotel vijftig dagen lang een tweepersoonskamer tegen betaling van een review op Twitter aan alle mede stadsgenoten aanbiedt! Zo kunnen honderd stedelingen gratis een heerlijk nachtje in een hotel slapen. En kan het hotel in deze moeilijke periode met een lege hotelkamer iets goeds voor al haar mede stadsgenoten doen. En kweekt het daarmee niet alleen wat goodwill, maar krijgt het er ook nog eens vijftig zeer positieve reviews op Twitter voor terug! Want wie weet nou beter waarom je naar een stad moet komen dan de stedelingen zelf!
De 50 koppels die uiteindelijk een nachtje komen overnachtingen krijgen een Go Pro mee zodat ze hun leukste momenten van de stedentrip op kunnen nemen. Hier maken we uiteindelijk een geweldige video van.
Kortom: Een verhaal wat je wilt doorvertellen. Een kans voor iedereen uit de stad. Met als resultaat uiteindelijk honderd zeer gelukkige stadsgenoten en vijftig zeer positieve reviews. Allemaal mee te beleven met een feelgood-video die je wilt zien.
Zo maken we met elkaar van een min-min, een win-win.
Vind je het een goed idee en wil je dit gaan realiseren? Tof! En heb je hulp nodig? Wij helpen je graag mee! Mail naar info@eencreatiefbureau.nl. We zullen alles geven om er een succes van te maken.
Wil je meer over Truestory en onze werkwijze weten? Check dan Instagram.com/eencreatiefbureau
[Fotocredits © rontech2000 – Adobe Stock]
Verder lezen over Co Creation
Nieuws27.02.2016
29 Februari, wat doen we met die dag extra?
10 Tips voor een geslaagde schrikkeldagMarketing31.10.2012
Pepsi door social branding populairder dan Obama
Online18.09.2012
McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s
Social Media31.05.2011
Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?
Online21.05.2011
‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’
Marketing16.02.2011
“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011
Events03.02.2011
Lift11 New innovation Models
Media01.11.2010