Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Het webcare team van KLM ontvangt dagelijks vele berichten van mensen die heel graag met het vliegtuig willen reizen, maar dat niet kunnen betalen. Hier heeft KLM iets op bedacht: met het FlightFunding experiment willen ze wensen vervullen door geld op te halen via de KLM-volgers op Twitter en Facebook, als een soort crowdfunding project.
Het idee is ontstaan uit de frustratie om deze mensen niet te kunnen helpen en om die dromen toch een kans te geven. Het webcare team heeft uit de stapel met verzoeken de oproep van de collega’s en familie van Juanita uit Schijndel geloot.
Flightfunden
Juanita uit Schijndel is de hoofdpersoon in dit FlightFunding experiment. Haar wens is om herenigd te worden met haar familie in Canada. Ze heeft de kans gekregen van KLM om haar vlucht naar Canada te laten ‘flightfunden’. Haar zoon die in Canada woont heeft ze al jaren niet gezien en haar kleinzoon van vijf heeft ze nog nooit kunnen vasthouden. Collega’s en familie hebben KLM benaderd met het verzoek om een ticket weg te geven aan Juanita. Dat verzoek konden ze niet honoreren, maar ze bedachten er dus de crowdfunding actie mee.
Vanochtend om 7 uur zijn de ‘lijnen’ open gegaan en via flightfunding.com kun je helpen om Juanita’s droom waar te maken. Doneren kan vanaf 1 euro. Als het lukt om het geld (1200 euro) bij elkaar te krijgen, zal KLM Juanita direcht naar haar familie in Canada brengen, zodat ze op tijd is om Thanksgiving met haar familie te vieren.
Als het experiment slaagt, overweegt KLM om een vervolg te geven aan het FlightFunding initiatief.
Dit is weer typisch een voorbeeld van een top marketingactie van KLM. Ze staan natuurlijk al bekend om hun snelle en geniale reacties op social media, en dit is weer een mooie toevoeging! Good job, KLM!
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Verder lezen over Online Marketing
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024