Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Fortnite: Battle Royale blijft maar knallen. De gratis te spelen game is op elk platform een succes en blijft maar spelersrecords verbreken. Het is zo succesvol dat Sony misschien wel een onpopulaire Playstation-regel over het samenspelen met andere platforms moet gaan aanpassen. Je kunt er niet meer omheen en de populariteit blijft maar stijgen, niet in de laatste plaats omdat het in principe simpele schietspel voor honderd spelers tegelijk zichzelf opnieuw blijft uitvinden.
Fortnite is ook bezig om het concept van een doorlopende shooter aan te passen met de seizoenen die grote veranderingen aanbrengen in de speelruimte. In seizoen vier knalde het letterlijk en was een gedeelte van de map ineens verdwenen, maar voor seizoen vijf wordt het nog gekker. Er zijn ineens onverklaarbare fenomenen waargenomen en hele stukken van gebouwen zijn aan het verdwijnen. En daar hebben ze bij Epic Games een fantastische draai aan gegeven: sommige van die dingen duiken ineens in de echte wereld op. Zoals bijvoorbeeld de hamburger die bovenop het Durrr Burger-restaurant in Greasy Grove stond en nu ineens verdwenen is:
Dat kan geen toeval zijn
Het is bizar, het lijkt bijna nep maar het grote aantal video’s die fotograaf Sela Shiloni heeft gemaakt lijken er toch op te wijzen dat Epic Games gewoon voor de cool een aantal objecten uit de game heeft laten namaken en ze in de Californische woestijn heeft gezet, in de hoop dat iemand ze zou vinden. De burger is vrij specifiek verdwenen tijdens het evenement dat seizoen 5 live aankondigde voor alle spelers die op dat moment online waren (op zich al gaaf bedacht) dus nu is het natuurlijk wachten op andere dingen die uit de game zijn ‘verdwenen’ en gaan opduiken in de echte wereld. De makkelijkste is een grote tomaat (ja, die van Tomato Town) die zich ook prima leent voor hetzelfde soort grapje. Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat iemand die ergens vindt.
Het werd echter nog gekker: toen mensen nieuwsgierig naar de woestijn bij Palmdale gingen vonden ze niet alleen de burger, een politieauto uit Fortnite en verschillende waarschuwingsborden, er stond ook een ‘agent’ die hen een visitekaartje gaf met daarop een telefoonnummer. Toen ze dat belden kregen ze het geluid te horen van iets dat in Fortnite uit de wereld ‘gezogen’ wordt en moet er daarna een nummer ingevoerd worden. Niemand weet nog wat daar achter zit, maar als promotiestunt is dit echt geniaal.
We zijn oprecht benieuwd hoe het verder gaat, maar seizoen 5 gaat 12 juli van start dus we hoeven er niet meer lang op te wachten. Vanaf 10 uur ’s ochtends kun je het live meemaken, als je ook wilt weten wat er aan de hand is.
[Afbeeldingen © Sela Shiloni]
Verder lezen over Games
Entertainment14.10.2024
Welk kaartspel speelt James Bond graag in het casino?
Gaming20.09.2024
Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag
Gaming10.09.2024
PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro
Gaming05.09.2024
EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions
Gadgets05.09.2024
Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box
Gaming05.09.2024
Acer Project Dualplay: een laptopconcept met afneembare controllers
Gaming04.09.2024
Nitro Blaze 7: de eerste handheld gaming-pc van Acer
Gaming04.09.2024
Star Wars Outlaws is nu beschikbaar voor iedereen
+ winactie Hasbro PulseVerder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023