Marketing09.07.2018

Toffe Fortnite-stunt: objecten uit game duiken in realiteit op


In voorbereiding op seizoen 5

Fortnite: Battle Royale blijft maar knallen. De gratis te spelen game is op elk platform een succes en blijft maar spelersrecords verbreken. Het is zo succesvol dat Sony misschien wel een onpopulaire Playstation-regel over het samenspelen met andere platforms moet gaan aanpassen. Je kunt er niet meer omheen en de populariteit blijft maar stijgen, niet in de laatste plaats omdat het in principe simpele schietspel voor honderd spelers tegelijk zichzelf opnieuw blijft uitvinden.

Fortnite is ook bezig om het concept van een doorlopende shooter aan te passen met de seizoenen die grote veranderingen aanbrengen in de speelruimte. In seizoen vier knalde het letterlijk en was een gedeelte van de map ineens verdwenen, maar voor seizoen vijf wordt het nog gekker. Er zijn ineens onverklaarbare fenomenen waargenomen en hele stukken van gebouwen zijn aan het verdwijnen. En daar hebben ze bij Epic Games een fantastische draai aan gegeven: sommige van die dingen duiken ineens in de echte wereld op. Zoals bijvoorbeeld de hamburger die bovenop het Durrr Burger-restaurant in Greasy Grove stond en nu ineens verdwenen is:

Dat kan geen toeval zijn

Het is bizar, het lijkt bijna nep maar het grote aantal video’s die fotograaf Sela Shiloni heeft gemaakt lijken er toch op te wijzen dat Epic Games gewoon voor de cool een aantal objecten uit de game heeft laten namaken en ze in de Californische woestijn heeft gezet, in de hoop dat iemand ze zou vinden. De burger is vrij specifiek verdwenen tijdens het evenement dat seizoen 5 live aankondigde voor alle spelers die op dat moment online waren (op zich al gaaf bedacht) dus nu is het natuurlijk wachten op andere dingen die uit de game zijn ‘verdwenen’ en gaan opduiken in de echte wereld. De makkelijkste is een grote tomaat (ja, die van Tomato Town) die zich ook prima leent voor hetzelfde soort grapje. Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat iemand die ergens vindt.

Het werd echter nog gekker: toen mensen nieuwsgierig naar de woestijn bij Palmdale gingen vonden ze niet alleen de burger, een politieauto uit Fortnite en verschillende waarschuwingsborden, er stond ook een ‘agent’ die hen een visitekaartje gaf met daarop een telefoonnummer. Toen ze dat belden kregen ze het geluid te horen van iets dat in Fortnite uit de wereld ‘gezogen’ wordt en moet er daarna een nummer ingevoerd worden. Niemand weet nog wat daar achter zit, maar als promotiestunt is dit echt geniaal.

We zijn oprecht benieuwd hoe het verder gaat, maar seizoen 5 gaat 12 juli van start dus we hoeven er niet meer lang op te wachten. Vanaf 10 uur ’s ochtends kun je het live meemaken, als je ook wilt weten wat er aan de hand is.

[Afbeeldingen © Sela Shiloni]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

...

Verder lezen over Games

Blizzard pakt uit voor 30 jaar Warcraft & 20 jaar World of Warcraft

30 jaar Warcraft! Een bijzondere mijlpaal. Blizzard Entertainment vierde dit 30-jarig jubileum van de iconische Warcraft-franchise met een reeks opwindende aankondigingen die zowel veteranen als nieuwe spelers zullen aanspreken. Tijdens een speciale presentatie onthulde Blizzard nieuwe functies voor World of Warcraft, langverwachte remasters van ondermeer Warcraft I en Warcraft II, en een Classic-update.

Gaming14.11.2024

Blizzard pakt uit voor 30 jaar Warcraft & 20 jaar World of Warcraft

Nieuwe Features, Remastered en Classic
Netflix Games Review: Word Trails is onze nieuwe verslaving

Word Trails geeft je steeds een paar puzzelblokjes en een aantal letters, waarmee je dan door te slepen woorden moeten maken. Leuk? Ja, gek genoeg.

Gaming06.11.2024

Netflix Games Review: Word Trails is onze nieuwe verslaving

Welk kaartspel speelt James Bond graag in het casino?

Ben je benieuwd welk casinospel James Bond het liefst speelt? Deze vraag leeft bij veel mensen. James Bond, de wereldberoemde geheim agent, staat erom bekend dat hij zijn tijd in casino's doorbrengt, vaak omringd door de spanning van verschillende casinospellen.

Entertainment14.10.2024

Welk kaartspel speelt James Bond graag in het casino?

Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag

Sony introduceert twee nieuwe consoles om de dertigjarige verjaardag van het gamemerk te vieren. Het gaat om limited editions PlayStation 5 en PlayStation 5 Pro. Ze hebben een heel toffe retrolook, maar binnenin natuurlijk de kracht die we van deze consoles mogen verwachten.

Gaming20.09.2024

Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag

PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro

Sony staat op het punt om de PlayStation 5 Pro te onthullen. Vanmiddag is er een 'technische presentatie'.

Gaming10.09.2024

PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro

EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions

Electronic Arts heeft verschillende nieuwe en exclusieve meerjarige marketingpartnerships en in-game-integraties bevestigd met een paar van de grootste namen in het voetbal, waaronder marketing- en licentiepartnerships met de Italiaanse giganten AS Roma en SSC Napoli. Ook Fenerbahçe SK, Galatasaray S.K., FK Bodø/Glimt en de Argentijnse competitie Liga Profesional de Fútbol (LPF) maken nu onderdeel uit van de meer dan 700 clubs en meer dan 30 competities die beschikbaar komen in EA Ssports FC 25.

Gaming05.09.2024

EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Signify maakt vandaag bekend een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI sync box te lanceren. De Philips Hue Play HDMI sync box 8k is ontworpen om je Philips Hue lampen te synchroniseren met de nieuwste HDMI 2.1-videostandaard die wordt gebruikt door populaire spelconsoles zoals de PS5 en Xbox One, met resoluties tot 8K en verversingssnelheden tot 120Hz.

Gadgets05.09.2024

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Acer Project Dualplay: een laptopconcept met afneembare controllers

Acer introduceerde vanaf de IFA in Berlijn het Project DualPlay-concept. Dit Predator-concept speelt in op de laatste trends in gaming en bestaat uit een nieuwe, gedeelde gamingervaring op één krachtige pc. Project DualPlay verlegt de grenzen van mobiel gamen en biedt gamers nog meer mogelijkheden om overal hun favoriete AAA-games te spelen.

Gaming05.09.2024

Acer Project Dualplay: een laptopconcept met afneembare controllers

Verder lezen over Viral Marketing

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

In de Amsterdamse IKEA hebben duizenden mensen meegedaan aan het pyjamafeest: het ging door tot 16 uur. Met ontbijt én korting dus.

Marketing01.09.2024

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...

Marketing23.02.2024

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes