12.11.2019
Marketing

Thuisbezorgd wordt sponsor van Euro 2020

By: Irene Boskma

BlogMarketing

Het EK Voetbal van volgend jaar zomer, Euro 2020, wordt in maar liefst 12 verschillende landen gespeeld, waaronder Amsterdam. Vandaag werd bekend dat Takeaway.com, het moederbedrijf van het Nederlandse Thuisbezorgd, een van de sponsors wordt van het event. En dat betekent dat je niet meer gedoemd bent tot alleen het eten van hotdogs, patat of pizza tijdens de wedstrijden. Takeaway wil namelijk gaan bezorgen in de stadions en tijdens de wedstrijden. Hoe dat in de praktijk precies uitpakt, wordt later bekendgemaakt.

Grootste online bezorgdienst

Takeaway.com bezorgt maaltijden in 11 landen en is daarmee de grooste online bezorgdienst van Europa. Het Nederlandse bedrijf hoopt met de sponsoring hun bereik te vergroten en de bezorgdienst nog duidelijker op de kaart te zetten. Op de site van UEFA lezen we dat Takeaway.com ook stadionreclame gaat maken en winacties organiseert voor klanten en bezoekers van aangesloten restaurants.

Vijf miljard kijkers verwacht

De UEFA verwacht dat alle wedstrijden bij elkaar worden bekeken door zo’n 5 miljard mensen wereldwijd. Drie miljoen fans krijgen de kans om wedstrijden persoonlijk bij te wonen.

“De diensten die ons bedrijf levert, behoren al tot de meest erkende merken in de landen waar we actief zijn”, zegt Jitse Groen, de CEO van Takeaway.com. “De UEFA Euro 2020-sponsoring zal ons bereik vergroten en Takeaway.com verder vestigen als een toonaangevend Europees merk. Het is een unieke kans om de hele Europese en wereldwijde bevolking te bereiken rond het moment dat fans genieten van hun favoriete eten.”

UEFA EURO 2020 begint op 12 juni 2020 in Rome en zal een maand later worden afgerond met de finale in het Wembley Stadium in Londen.

Share this post