De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het location based activatie-marketing platform SCOUPY met meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers, lanceert als eerste in Nederland een cashback systeem voor de smartphone. Volledig digitaal, zonder tussenkomst van de retailer, krijgt de consument eenvoudig en binnen 48 uur het geld van de actie-aankoop teruggestort. De gehele handling wordt door SCOUPY verzorgd. Dit maakt de inzet van geld-terug-acties nog aantrekkelijker voor marketeer én consument.
Geld-terug-acties zijn ingewikkeld
Geld-terug-acties zijn een geliefd instrument om consumenten kennis te laten maken met een nieuw product. Het is effectief, maar tegelijkertijd ingewikkeld en kostbaar voor zowel consument als marketeer. Speciale actieverpakkingen worden ontwikkeld, die weer als bewijs door de consument teruggezonden dienen te worden, om zo (een deel van) de aankoopprijs retour te krijgen.
SCOUPY’s oplossing
Met de oplossing van SCOUPY is het niet langer nodig om afspraken met retailers te maken; alle verkooppunten kunnen eenvoudig deelnemen. Een actieverpakking is evenmin nodig. Zo kan er aanzienlijk worden bespaard op kosten voor handling en verpakking. Budget, dat vervolgens voor activatiedoeleinden kan worden gebruikt.
Zo werkt het
Consumenten kunnen met SCOUPY in drie simpele stappen geld terug krijgen op hun aankopen. De beschikbare acties worden op basis van locatie of op merkniveau gecommuniceerd in de voordeel-app van SCOUPY. De consument koopt het product vervolgens voor de normale winkelprijs in een winkel naar keuze.
Met de digitale coupon in de SCOUPY-app wordt een foto gemaakt van de aankoop bon en direct geüpload. Deze wordt gekoppeld aan de profielgegevens van de SCOUPY-gebruiker en aangevuld met het rekeningnummer. Binnen 48 uur wordt het geld teruggestort op de rekening van de gebruiker. De gehele handling wordt door SCOUPY verzorgd inclusief realtime rapportage.
Wilkinson Sword is het eerste merk waarmee SCOUPY deze feature introduceert, beschikbaar op meer dan 3.500 locaties in heel Nederland.
Samenwerking met Centercom & Sanoma
De oplossing van SCOUPY is veel meer dan een optimalisatie van bestaande processen. Het is een totaalconcept. Middels een samenwerking met Centercom Buitenreclame – dat beschikt over een shoppersnetwerk in 120 grote winkelcentra en 750 supermarkten – en location based banners op het platform van Sanoma kunnen deelnemende merken hun trial-acties in de aanloopfase middels breed bereik communiceren aan hun potentiële kopers.
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024