Marketing03.09.2014

Reebok daagt fans uit een logo op hun lichaam te tatoeëren


Zou jij het aandurven om een logo van een merk op je lichaam te tatoeëren? Reebok durft het in ieder geval aan om dit aan jou te vragen in hun nieuwste ‘Reebok Forever’ campagne welke loopt in Zweden. De actie is een samenwerking met de Tough Viking race. Deelnemers worden gevraagd de tatoeage in ruil voor sponsoring en om kans te maken op geldprijzen.

Dit is wat het commercieel lijkt, maar Reebok wil eigenlijk meer met deze actie. De Tough Viking race, een soort obstacle run, in Zweden is misschien wel de meest uitdagende competitie in de Nordics en alleen geschikt voor deelnemers met een uitzonderlijke conditie. Reebok heeft op het terrein waar de wedstrijd gehouden wordt een tatoeagestudio ingericht om tatoeages van het ‘nieuwe’ Reebok logo bij fans te plaatsen. Dit is verplicht om kans te maken op een hoofdprijs voor een jaar lang fitness sponsoring ter waarde van 40.000 Zweedse kronen (ongeveer 5.000 euro).

Reebok Delta logo tattoo
Reebok Delta logo tattoo

De Reebok-campagne lijkt hierdoor allereerst een vrij slimme manier om het merk levenslang aan jou te verbinden. Wat Reebok forever echt moet betekenen is fitness forever en dat is iets wat je niet even tijdelijk doet. Het is een ‘way of living’. Gezond eten, gezond leven en sporten. Met het plaatsen van de tatoeage laat je aan iedereen zien dat je die band hebt met fitness en een gezond leven.

Reebok speelt dit best slim maar heeft nog een tweede doel, het lanceren van hun nieuwe logo. Het oude klassieke Reebok-logo wordt vervangen door een logo wat Reebok ‘de Delta’ noemt. Delta staat voor een transformatieve verandering in iemands fysieke, mentale en sociale welzijn en laat zien dat zij een actief leven omarmen. De vraag is alleen of je daar een tatoeage voor moet laat zetten?

De vraag voor het plaatsen van een logo op je lichaam is zeker niet nieuw en na Reebok zullen er ongetwijfeld nog genoeg merken volgen die dit ook zullen doen. Ook het uitdragen van een levensvisie over gezond leven is iets wat positief is en het kan je zelfs triggeren om ernaar te leven. Met 10 kilo overgewicht kun je het anders toch maar moeilijk uitleggen. Het logo staat dan wel ergens voor. De vraag is alleen of jij een levenslange verbintenis aan wil gaan met Reebok of gewoon met jezelf. In het eerste geval geeft Reebok je misschien wel heel weinig terug om alleen maar kans te maken op een geldprijs. Deze nieuwe merk ambassadeurs verdienen wel wat meer. Zou jij het doen?

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Viral Marketing

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

In de Amsterdamse IKEA hebben duizenden mensen meegedaan aan het pyjamafeest: het ging door tot 16 uur. Met ontbijt én korting dus.

Marketing01.09.2024

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...

Marketing23.02.2024

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes