Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Zou jij het aandurven om een logo van een merk op je lichaam te tatoeëren? Reebok durft het in ieder geval aan om dit aan jou te vragen in hun nieuwste ‘Reebok Forever’ campagne welke loopt in Zweden. De actie is een samenwerking met de Tough Viking race. Deelnemers worden gevraagd de tatoeage in ruil voor sponsoring en om kans te maken op geldprijzen.
Dit is wat het commercieel lijkt, maar Reebok wil eigenlijk meer met deze actie. De Tough Viking race, een soort obstacle run, in Zweden is misschien wel de meest uitdagende competitie in de Nordics en alleen geschikt voor deelnemers met een uitzonderlijke conditie. Reebok heeft op het terrein waar de wedstrijd gehouden wordt een tatoeagestudio ingericht om tatoeages van het ‘nieuwe’ Reebok logo bij fans te plaatsen. Dit is verplicht om kans te maken op een hoofdprijs voor een jaar lang fitness sponsoring ter waarde van 40.000 Zweedse kronen (ongeveer 5.000 euro).
De Reebok-campagne lijkt hierdoor allereerst een vrij slimme manier om het merk levenslang aan jou te verbinden. Wat Reebok forever echt moet betekenen is fitness forever en dat is iets wat je niet even tijdelijk doet. Het is een ‘way of living’. Gezond eten, gezond leven en sporten. Met het plaatsen van de tatoeage laat je aan iedereen zien dat je die band hebt met fitness en een gezond leven.
Reebok speelt dit best slim maar heeft nog een tweede doel, het lanceren van hun nieuwe logo. Het oude klassieke Reebok-logo wordt vervangen door een logo wat Reebok ‘de Delta’ noemt. Delta staat voor een transformatieve verandering in iemands fysieke, mentale en sociale welzijn en laat zien dat zij een actief leven omarmen. De vraag is alleen of je daar een tatoeage voor moet laat zetten?
De vraag voor het plaatsen van een logo op je lichaam is zeker niet nieuw en na Reebok zullen er ongetwijfeld nog genoeg merken volgen die dit ook zullen doen. Ook het uitdragen van een levensvisie over gezond leven is iets wat positief is en het kan je zelfs triggeren om ernaar te leven. Met 10 kilo overgewicht kun je het anders toch maar moeilijk uitleggen. Het logo staat dan wel ergens voor. De vraag is alleen of jij een levenslange verbintenis aan wil gaan met Reebok of gewoon met jezelf. In het eerste geval geeft Reebok je misschien wel heel weinig terug om alleen maar kans te maken op een geldprijs. Deze nieuwe merk ambassadeurs verdienen wel wat meer. Zou jij het doen?
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023