Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
De snelheid waarmee tegenwoordig wordt gereageerd op de actualiteit door reclamemakers is soms echt geweldig en social media speelt daar in een steeds grotere rol.
De afgelopen 6 maanden is er maar genoeg voorbij gekomen. De inhakers op de duik van Robin van Persie bijvoorbeeld, waarna er een bombardement van originele reacties los kwam. Of meer recentelijk de vele inhakers waaronder KitKat over het al of niet krom kunnen buigen of breken van de iPhone 6. En zo zijn er nog heel veel meer voorbeelden te noemen. Soms zijn ze dubieus met als voorbeeld de ogenschijnlijke geregisseerde actie van Chocomel en KLM. Daar is geen sprake van actualiteit en wordt deze meer dan waarschijnlijk bedacht door reclamemakers.
Wat moet je doen om origineel te zijn en als eerste te reageren? Dat vraagt discipline en het 24/7 scannen van de actualiteit. Wie dat doet en goed is in snel op een originele wijze te reageren, verdient de roem. Dat je daarvoor maximaal gebruik kunt en moet maken van sociale media zal ook iedereen duidelijk zijn.
En zo is een nieuw fenomeen geboren, ‘Reactvertising‘ aka real-time advertising met social media als de grote traffic driver en zo werkt het (zie video).
Verder lezen over Online Advertising
Advertising22.11.2024
Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024