06.11.2014
Marketing

Reactvertising: Real-Time Advertising met social media als grote traffic-driver

By: Henk de Hooge

BlogMarketing

De snelheid waarmee tegenwoordig wordt gereageerd op de actualiteit door reclamemakers is soms echt geweldig en social media speelt daar in een steeds grotere rol. 

De afgelopen 6 maanden is er maar genoeg voorbij gekomen. De inhakers op de duik van Robin van Persie bijvoorbeeld, waarna er een bombardement van originele reacties los kwam. Of meer recentelijk de vele inhakers waaronder KitKat over het al of niet krom kunnen buigen of breken van de iPhone 6. En zo zijn er nog heel veel meer voorbeelden te noemen. Soms zijn ze dubieus met als voorbeeld de ogenschijnlijke geregisseerde actie van Chocomel en KLM. Daar is geen sprake van actualiteit en wordt deze meer dan waarschijnlijk bedacht door reclamemakers.

kitkat_iphone
kitkat_iphone

Wat moet je doen om origineel te zijn en als eerste te reageren? Dat vraagt discipline en het 24/7 scannen van de actualiteit. Wie dat doet en goed is in snel op een originele wijze te reageren, verdient de roem. Dat je daarvoor maximaal gebruik kunt en moet maken van sociale media zal ook iedereen duidelijk zijn. 

En zo is een nieuw fenomeen geboren, ‘Reactvertising‘ aka real-time advertising met social media als de grote traffic driver en zo werkt het (zie video).

Share this post