Marketing29.04.2015

Pepsi MAX voetbal 2.0 met speciale LED-licht-effecten​ en een Drone


Inventief potje voetbal in Barcelona gecreëerd met de speciale LED-lichten​

Pepsi MAX komt met een nieuwe campagne gericht op muziek, sport en technologie. Het frisdrankje wil hiermee dichter bij de leefwereld van de Pepsi fans komen, die wanneer er iets onverwachts gebeurt, nog spannender wordt.”

“Drone Football” is de eerste commercial in een serie van verhalen en toont een inventief en nachtelijk voetbalspel van een groepje vrienden in Barcelona. Wat lijkt op een gewoon potje voetbal krijgt al snel een verrassende wending wanneer een drone ‘onverwacht‘ een speciale bal dropt. Hierna ontstaat op de grond en op de muren van de omliggende panden een bijzonder lichtspektakel dankzij LED-lichttechnologie die het voetbalveld zo verlicht dat je elke beweging van de bal en spelers vanuit een uniek oogpunt te zien krijgt. De drone fungeert zelfs als scheidsrechter en geeft zowaar een gele kaart aan een speler na een overtreding.

Regisseur Scott Lyon brengt zo Pepsi MAX en voetbal op een originele manier in beeld. Hij filmde het verhaal zowel met drones als met vaste camera’s waardoor de kijker het spel vanuit alle mogelijke standpunten kan volgen. De korte film werd real-time opgenomen in Barcelona met een groepje lokale voetballers.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Pepsi

Pepsi-campagne met Kendall Jenner afgebrand op social media

Als je de sfeer van het moment totaal lijkt te missen en als brand een reclamecampagne dropt met daarin een it-girl (in dit geval Kendal Jenner, telg van de Kardashian-familie) die een potentieel explosieve situatie oplo...

Advertising05.04.2017

Pepsi-campagne met Kendall Jenner afgebrand op social media

Commercial valt niet lekker
Pepsi wil ook leuke verpakkingen net als Coca-Cola

Coca-Cola zette namen op hun flesjes en dat zorgde voor een enorm succes. Nu is Pepsi aan de beurt voor een leuk verpakking idee en zij komen deze zomer met de PepsiMoji-campagne. Say it with Pepsi Emojis zijn hotter d...

Advertising23.02.2016

Pepsi wil ook leuke verpakkingen net als Coca-Cola

Pepsi Perfect uit Back to the Future II op 21 oktober beschikbaar

Marty McFly (Michael J Fox) reist in Back to the Future Part II naar de toekomst, 2015 om precies te zijn. In de film, die uitgebracht werd in 1989, hebben ze een wereld geschetst met zelf-strikkende schoenen, rehydratin...

Media06.10.2015

Pepsi Perfect uit Back to the Future II op 21 oktober beschikbaar

In gelimiteerde oplage!
Briljante viral van Pepsi met 2014 muizenvallen en pingpongballetjes

De Londense designers en filmmakers van HarrimanSteel kregen van Pepsi de opdracht om een originele video te maken voor de jaarwisseling. Het creatieve bedrijf kreeg het lumineuze idee om dit eens te gaan doen met 2014...

Marketing12.01.2015

Briljante viral van Pepsi met 2014 muizenvallen en pingpongballetjes

Chain reaction #livefornow
Gas geven met contentmarketing

Klanten worden steeds slimmer. Ze accepteren slechte advertenties steeds minder. Contentmarketing is het toverwoord van nu, maar dat zal ook weer verdwijnen wanneer we als marketeers beseffen dat alle marketing wordt bep...

Advertising31.03.2014

Gas geven met contentmarketing

Pepsi Remix Machine app genereert ruim 40.000 remixes

The Remix Machine van Pepsi draait om een app die inspeelt op de DJ trend van deze tijd. Pepsi heeft afgelopen zomer in Noorwegen, Spanje en Nederland deze Remix Machine uitgerold. De Remix Machine is een multiplatform a...

Media26.08.2013

Pepsi Remix Machine app genereert ruim 40.000 remixes

Twitter sluit een grote deal met Pepsi

Twitter heeft met Pepsi de meest uitgebreide samenwerking tot nu toe gesloten. Het wereldwijde partnerschap, genaamd "Live for Now Music," coördineert met de huidige campagne van Pepsi en de nieuwe wereldwijde position...

Advertising31.05.2012

Twitter sluit een grote deal met Pepsi

Pepsi hecht meer waarde aan Facebook

Voor het eerst in 23 jaar zijn er volgende week geen Pepsi commercials te zien tijdens de uitzendingen van de Amerikaanse Super Bowl. In plaats daarvan investeert Pepsi 20 miljoen dollar in een digitale campagne met een...

Advertising01.02.2010

Pepsi hecht meer waarde aan Facebook