29.04.2015
Marketing

Pepsi MAX voetbal 2.0 met speciale LED-licht-effecten​ en een Drone

By: Henk de Hooge

BlogMarketing

Pepsi MAX komt met een nieuwe campagne gericht op muziek, sport en technologie. Het frisdrankje wil hiermee dichter bij de leefwereld van de Pepsi fans komen, die wanneer er iets onverwachts gebeurt, nog spannender wordt.”

“Drone Football” is de eerste commercial in een serie van verhalen en toont een inventief en nachtelijk voetbalspel van een groepje vrienden in Barcelona. Wat lijkt op een gewoon potje voetbal krijgt al snel een verrassende wending wanneer een drone ‘onverwacht‘ een speciale bal dropt. Hierna ontstaat op de grond en op de muren van de omliggende panden een bijzonder lichtspektakel dankzij LED-lichttechnologie die het voetbalveld zo verlicht dat je elke beweging van de bal en spelers vanuit een uniek oogpunt te zien krijgt. De drone fungeert zelfs als scheidsrechter en geeft zowaar een gele kaart aan een speler na een overtreding.

Regisseur Scott Lyon brengt zo Pepsi MAX en voetbal op een originele manier in beeld. Hij filmde het verhaal zowel met drones als met vaste camera’s waardoor de kijker het spel vanuit alle mogelijke standpunten kan volgen. De korte film werd real-time opgenomen in Barcelona met een groepje lokale voetballers.

Share this post