05.01.2016
Marketing

Opmerkelijke campagne van de stad Eindhoven ‘Share the vibe’

By: Henk de Hooge

BlogMarketing

Eindhoven is aan het uitgroeien tot een van de meest moderne steden van ons land. De cultuur verandert er in een hoog tempo en groots denken, experimenteren en onconventioneel handelen lijken steeds vaker het kenmerk voor de stad. Al in 2013 werd Eindhoven niet voor niets door zakenblad Forbes uitgeroepen tot de meest innovatieve stad ter wereld.

Die typisch Eindhovense vibe wil de stad nu zichtbaar maken via de nieuwe videocampagne ‘Share the Vibe’. Daarbij is de energie van de stad gevisualiseerd in de drie ‘vibes’ van het merk Eindhoven. Uitgangspunt bij Share the Vibe is co-creatie, want Eindhoven is van ‘het samen doen’.

Hiervoor zijn high-end beeldmakers uit de stad uitgenodigd om hun eigen gevoel en betrokkenheid bij Eindhoven te delen met de wereld. De betrokken beeldmakers zijn bekende onconventionele spelers met een naam op wereldniveau. Eén van hen is Bart Hess die ooit het slijmpak voor Lady Gaga bedacht. Niels Hoebers werkte samen met onder andere Li Edelkoort en DJ duo Showtek. De beeldmakers ontvingen als enige sturing het begin- en eindshot. Alles ertussenin is volledig vrij voor eigen interpretatie, waardoor compleet verschillende variaties op het merk Eindhoven ontstaan.

Share the Vibe

Het merk Eindhoven is een dynamisch merk dat toebehoort aan de gemeente, maar ook aan de stad. Energie komt in de stad op veel plekken vrij. Bijvoorbeeld in de spanning tussen technologie en design. Iedereen die de energie voelt, wordt door de stad uitgenodigd om mee te delen via #Sharethevibe. Bekijk hieronder de eerste video, verspreid over 2016 volgen er nog meer.

#sharethevibe
#sharethevibe

Share this post