Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Eindhoven is aan het uitgroeien tot een van de meest moderne steden van ons land. De cultuur verandert er in een hoog tempo en groots denken, experimenteren en onconventioneel handelen lijken steeds vaker het kenmerk voor de stad. Al in 2013 werd Eindhoven niet voor niets door zakenblad Forbes uitgeroepen tot de meest innovatieve stad ter wereld.
Die typisch Eindhovense vibe wil de stad nu zichtbaar maken via de nieuwe videocampagne ‘Share the Vibe’. Daarbij is de energie van de stad gevisualiseerd in de drie ‘vibes’ van het merk Eindhoven. Uitgangspunt bij Share the Vibe is co-creatie, want Eindhoven is van ‘het samen doen’.
Hiervoor zijn high-end beeldmakers uit de stad uitgenodigd om hun eigen gevoel en betrokkenheid bij Eindhoven te delen met de wereld. De betrokken beeldmakers zijn bekende onconventionele spelers met een naam op wereldniveau. Eén van hen is Bart Hess die ooit het slijmpak voor Lady Gaga bedacht. Niels Hoebers werkte samen met onder andere Li Edelkoort en DJ duo Showtek. De beeldmakers ontvingen als enige sturing het begin- en eindshot. Alles ertussenin is volledig vrij voor eigen interpretatie, waardoor compleet verschillende variaties op het merk Eindhoven ontstaan.
Share the Vibe
Het merk Eindhoven is een dynamisch merk dat toebehoort aan de gemeente, maar ook aan de stad. Energie komt in de stad op veel plekken vrij. Bijvoorbeeld in de spanning tussen technologie en design. Iedereen die de energie voelt, wordt door de stad uitgenodigd om mee te delen via #Sharethevibe. Bekijk hieronder de eerste video, verspreid over 2016 volgen er nog meer.
Verder lezen over Creativiteit
Technology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Online26.03.2024
5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Events10.02.2023
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam
Technology26.12.2022
Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI
Online15.08.2022
6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken
Social Media02.08.2022
Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken
Verder lezen over Innovatie
Cybercrime20.11.2024
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Nieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardTechnology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Startups30.09.2024