11.07.2016
Marketing

Nivea ontwerpt zeemeeuwdrone die zonnebrandcrème poept op kinderen

By: Tedje van Gils

BlogMarketing

Nivea had vorig jaar een campagne met een pop die verbrandt wanneer kinderen hem niet insmeerden. Een absolute hit en een perfect voorbeeld van een goede marketingcampagne. Dit jaar heeft Nivea weer iets nieuws bedacht: een zeemeeuwrobot die zonnebrandcrème poept op kinderen die aan het spelen zijn op het strand.

Het is altijd een ding: kinderen en zonnebrandcrème. Vaak willen ze niet ingesmeerd worden en als je ze net helemaal hebt ingesmeerd, rollen ze weer door het zand om vervolgens de zee of het zwembad in te duiken. Het resultaat: de zonnebrandcrème heeft nog geen mogelijkheid gehad om in te trekken en je kunt weer aan de slag met je tube of spray. Best handig als er dan een drone is die je hierbij een handje helpt… Of niet?

Care from the air

De drone in de vorm van een zeemeeuw werd ontworpen door een Duits reclamebureau. De drone bevat een UV-camera die op zoek gaat naar kinderen die wel wat zonnebrandcrème kunnen gebruiken: care from the air. Als de meeuw het kind gespot heeft, spuit de robot crème op het lichaam van het nietsvermoedende kind. De meeuw wordt op afstand bestuurd.

We hebben het even niet over het feit dat de drone wel héél goed moet richten wil de zonnebrandcrème precies op het lichaam van het rondrennende kind vallen of het feit dat een kind niet omhoog moet kijken als de meeuw zijn uitwerpselen loslaat.

Nivea stuurde de advertentie in voor een Cannes Lion prijs, maar een jurylid noemde het “the most stupid thing he’s ever seen” en vroeg zich af of Nivea samen had gewerkt met Monty Pyton, zo meldt The Next Web. Tsja, gek is het absoluut te noemen, maar feit is wel dat mensen het hierover gaan hebben. En dan misschien sneller geneigd zijn om de volgende keer bij de drogist een tube Nivea mee te nemen in plaats van een ander merk…

Bekijk de video hieronder!

Share this post