Marketing17.11.2021

​Nieuwe Skeer-collectie van Zeeman gaat viral


“S-K-E-E-R, dat is miljonair. S-K-E-E-R, dat is geen colbert.” Nee, dat is het duidelijk niet. De voordelige kledingwinkel Zeeman biedt vanaf 19 november de Skeer streetwear-collectie. Het heeft rapper en podcaster Hef bereid gevonden om zijn boegbeeld te zijn. Een rol die hij goed kan dragen.

ZEEMAN1
ZEEMAN1

Imago Zeeman

Zeeman heeft een bijzonder imago. Er komen vooral veel ouders voor voordelige kleding voor hun kinderen of volwassenen in het algemeen voor hun basics. Zeeman is een oer-Hollands merk en daarom komt het er ook al jaren mee weg kleding te maken met groot zijn eigen merk of lettertype erop. Sportsokken waar met koeienletters op staat dat ze 0,99 euro kosten, de bekende Zeeman geel met blauwe boxershort en Zeeman-rand: het zijn bestsellers omdat mensen het grappig vinden om met zo’n goedkoop merk te koop te lopen.

Geen wonder dus dat die Skeer-collectie dagen voordat hij ook maar in de online winkel ligt al viraal gaat. Hef maakte er een catchy nieuwe track bij en het zijn ook echt items die nu trendy zijn: een bomberjack, een joggingbroek met Skeer op de achterkant en zelfs een pluchen vissershoesje. Skeer moet precies hetzelfde gaan doen als die eerdergenoemde sportsokken en boxershorts: laten zien dat het prima is om goedkope kleding te dragen in plaats van dure merken. Skeer betekent dan ook blut.

Skeer
Skeer

Skeer

Zeeman wil laten zien dat jongeren hun geld beter kunnen besteden en ze aan het denken zetten over hun koopgedrag. Het schrijft: “Met Skeer draag je uit dat je geen dure merkkleding nodig hebt. Net als Zeeman vindt Hef dat geluk niet in dure spullen zit. Met teksten als: “Het gaat om wie je bent, hoe je denkt, en niet je kleding.” En: “Kleren maken de man niet, deze man die maakt de kleren, er uitzien als een doezoe voor een barkie moet je leren” vertelt Hef dat een outfit uitstraling krijgt door je persoonlijkheid en niet andersom.”

Skeerzeeman
Skeerzeeman

Nieuwe streetwear-collectie

Skeer is vanaf vrijdag 19 november om 15:00 uur te koop: alleen online via de officiële website van Zeeman. Het is nog onbekend wat de streetwear-collectie kost, wel dat hij bestaat uit badjassen, bomberjacks, hoodies, trainingspakken, hoedjes, t-shirts en slippers.

Laura Jenny
Laura Jenny

Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.

...

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert