De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Coca Cola lanceert haar zomercampagne met een bijzondere boodschap: “Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle”. Met de campagne hoopt Coca-Cola consumenten bewust te maken van de noodzaak om te recyclen en de makkelijke manieren waarop je dit kunt doen.
Samen met organisaties als Nederland schoon en programma’s als Plastic Heroes, zet Coca-Cola zich in om zwerfafval te verminderen en plastic afval gescheiden in te zamelen. De gehele Coca-Cola verpakking – inclusief het label en de dop – zijn recyclebaar en kunnen dus als grondstof opnieuw gebruikt worden. Daarnaast bestaan sinds dit jaar, alle plastic flessen die Coca-Cola in Nederland op de markt brengt voor de helft uit herbruikt plastic.
Naast de buitenreclame heeft Coca-Cola ook een pagina gelanceerd waarop je heel makkelijk kunt zien wat jij kunt doen om je steentje bij te dragen. Met het platform ‘Help us recycle and win’ wordt het voor de consument extra interessant gemaakt om deel te nemen aan de actie/zelf bewust met plastic om te gaan.
Op de website is per gemeente gerichte informatie te vinden over de beste manier om verpakkingen weg te brengen. Deelnemers maken kans op leuke prijzen, zoals een gerecyclede elektrische auto, gerecyclede fietsen en worden dagelijks bioscoopkaartjes en tickets voor concerten weggegeven.
Verder lezen over Coca-Cola
Coffee corner08.02.2024
The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken
Metaverse05.04.2022
Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse
Cola met een Byte?Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws29.01.2021
Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?
Nieuws08.10.2019
Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic
Marketing13.07.2017
Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde
van de top 20 foodmerkenCoffee corner07.03.2017
Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat
Marketing27.06.2016