Netflix, HBO en zelfs het nog maar kleine Videoland verdringen langzaam maar zeker het traditionele televisiekijken. Tel daar nog maar eens het ‘niet legaal kijken naar series’ bij op en dan besef je ook zonder al teveel voorstellingsvermogen dat live televisiekijken op zijn retour is.
Bedrijven die betaald video streamen groeien en pompen steeds meer budget in marketing. Series kijken is populairder dan ooit. In juni kwam het derde seizoen van Orange is the New Black uit op Netflix en daarvoor pakte Netflix flink uit met een spectaculaire promotie-actie.
Locatie: Parijs en daar verander je de voorkant van een groot winkelpand in een ‘look-a-like’ Amerikaanse gevangenis, jaagt er met een prison-bus een aantal ‘gevangen genomen’ actrices in met een dito hoeveelheid nep politieagenten en de rest gaat vanzelf. De stunt is leuk, origineel en geeft ook aan dat het menens is voor partijen als Netflix. De tijd dat ‘Veronica naar ons toe kwam deze zomer’ en de TROS steden leegzoog gedurende de zomer met grote producties lijkt over. Netflix, HBO en andere video streaming services worden groter en zien we steeds meer terug in het straatbeeld en daar horen dit soort guerilla marketing acties zeker bij!