Marketing29.04.2015

Nederland wil Koninginnedag terug, echt waar?


Supermarktketen start burgerinitiatief om Koninginnedag te herintroduceren.

Nederlanders willen Koninginnedag in ere herstellen, dat is wat supermarktketen Dirk ons wil laten geloven. Bijna zestig procent (58,1%) vindt namelijk dat Koningin Máxima, net als haar man, haar verjaardag met alle Nederlanders mag vieren. Directeur van de supermarktketen, Steven van der Krogt, start een burgerinitiatief om Koninginnedag te herintroduceren.

De vraag is wel of dit een leuk reclamestuntje is of dat dit echt zou leven onder de Nederlanders. Klanten van Dirk zouden regelmatig laten horen dat zij trots zijn op onze koningin en dat zij haar eigen nationale feestdag verdient. Echt een kassagesprekje denk je dan want hoe kom je daar anders in godsnaam achter. Boeiend ook om te weten natuurlijk hoe dat dan zit bij de klanten van de Jumbo en AH.

Op Koningsdag zijn mensen op straat gevraagd of zij, naast Koningsdag, Máxima een eigen feestje gunnen op haar eigen verjaardag. Nederlanders zijn eensgezind: ook Máxima verdient als koningin een eigen Koninginnedag. Gevraagd naar hoe dit het beste gevierd kan worden zijn we het ook, niet verrassend, behoorlijk eens: met een vrije dag natuurlijk (50%). Vrijmarkt (32,3%) en openluchtconcerten (31,5%) eindigden op de tweede en derde plaats. Opvallend is dat een deel van de ondervraagden aangeeft zich op deze dag in te willen zetten voor een goed doel.

Om het stuntje te laten lukken moet Van der Krogt minimaal 40.000 handtekeningen ophalen om het initiatief op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen. Tekenen voor dit burgerinitiatief kun je hier.

Het onderzoek is uitgevoerd door PanelWizard onder 1.000 Nederlandse mannen en vrouwen van 16 jaar en ouder.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert