05.10.2014
Marketing

Meer aandacht voor borstkanker met de Bra Cam campagne

By: Henk de Hooge

BlogMarketing

Nestlé Fitness heeft deze maand een gave campagne bedacht om de aandacht rond borstkanker te vergroten. Nestlé besloot een verborgen camera vast te maken op de bh van een vrouwelijke vrijwilliger. Het doel: kijken hoeveel glimpen er tijdens een dag worden opgevangen door de camera.

Het resultaat: Maar liefst 37 keer is er naar de borsten van de vrouw gekeken. En niet alleen door mannen. Ook vrouwen en baby’s wagen af en toe een kijkje.

De call to action van de video is dat dagelijks borsten worden bekeken, maar wanneer kijk jij er zelf naar? Door regelmatig je borsten te laten controleren, verminderd het risico op borstkanker kleiner en kan het in een vroeg stadium al worden ontdekt. De actie heeft ook een hashtag #CheckYourSelfie.Onderstaand de video.

Momenteel heeft de video al bijna vijf miljoen views. De video hoort ook bij het jaarlijkse Pink Ribbon evenement om meer awareness voor borstkanker op te bouwen.

De campagne is een follow-up van de Tweeting Bra campagne. Eerder deed actrice Rebecca Romijn mee met Handbra campagne

Share this post