Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Nestlé Fitness heeft deze maand een gave campagne bedacht om de aandacht rond borstkanker te vergroten. Nestlé besloot een verborgen camera vast te maken op de bh van een vrouwelijke vrijwilliger. Het doel: kijken hoeveel glimpen er tijdens een dag worden opgevangen door de camera.
Het resultaat: Maar liefst 37 keer is er naar de borsten van de vrouw gekeken. En niet alleen door mannen. Ook vrouwen en baby’s wagen af en toe een kijkje.
De call to action van de video is dat dagelijks borsten worden bekeken, maar wanneer kijk jij er zelf naar? Door regelmatig je borsten te laten controleren, verminderd het risico op borstkanker kleiner en kan het in een vroeg stadium al worden ontdekt. De actie heeft ook een hashtag #CheckYourSelfie.Onderstaand de video.
Momenteel heeft de video al bijna vijf miljoen views. De video hoort ook bij het jaarlijkse Pink Ribbon evenement om meer awareness voor borstkanker op te bouwen.
De campagne is een follow-up van de Tweeting Bra campagne. Eerder deed actrice Rebecca Romijn mee met Handbra campagne.
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023