Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
In maart 2015 lanceerde McDonald’s de spraakmakende I’m Lovin it 24-campagne. In zo’n beetje alle grote steden over de gehele wereld werden originele en vooral creatieve marketingcampagnes gelanceerd.
Gokken voor een ijsje
Zo ook in Rio de Janeiro waar misschien wel de leukste campagne uit de serie is gehouden. Strandgangers kregen hier de mogelijkheid om voor een ‘unieke verrassing’ te spelen op een gokautomaat. De gokkast bevatte slecht één knop die je in kon drukken. Hiermee maakt je kans op een heerlijke traktatie. Daarvoor moest je nog wel een extra handeling worden verricht, zoals het nemen van een selfie.
De gelukkige winnaar ontving daarna een ‘coole’ coupon van ijs die was te verzilveren bij de dichtstbijzijnde McDonald’s voordat het ijs helemaal gesmolten was.
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023