Marketing30.12.2014

Marketingwoorden die in 2014 écht te vaak gebruikt werden


Selfies, rich media, influencers… woorden die in 2014 veelvuldig door marketeers gebruikt werden. Maar niet alleen marketeers gebruikten de woorden, ook ‘leken’ gingen er mee aan de haal. Deze vijf woorden hoorden we in 2014 wel heel erg vaak!

1. Selfie

Met stip op de eerste plek ‘selfie’. We werken er zelf natuurlijk lekker aan mee door het woord zelf ook regelmatig in de mond te nemen, maar het wordt nu toch wel een beetje veel. Van
selfie-hoeden tot selfie-drones tot selfie-snelheidsmeters, in 2014 werd het woord selfie overal voor gebruikt. Zelfs onze koning gebruikte het woord in zijn jaarlijkse kerstspeech ‘Nederland is meer dan zeventien miljoen selfies”.

Variaties op de selfie mogen wat ons betreft ook snel verdwijnen. De ‘welfie’, de ‘ussie’, de ‘skifie’… we zijn er nu wel klaar mee. De selfie is trouwens helemaal niets nieuws, tien jaar geleden noemden we het alleen net iets anders, wie herinnert zich ‘foto van jezelf’ nog?

2. Rich Media

Afbeeldingen en video’s hebben we al tijden op internet, maar sinds een tijdje is daar een nieuwe term voor: ‘Rich media’. Deze ‘rijke media’ worden gepresenteerd als iets baanbrekends, terwijl het in werkelijkheid gewoon om afbeeldingen en video’s gaat, iets waar in principe niets nieuws aan is.

3. Influencers

2014 was het jaar van de influencers en waarschijnlijk zullen we die term de komende jaren ook nog regelmatig om onze oren geslingerd krijgen. Influencers zorgen ervoor dat de consument in contact komt met het product.

4. Cloud

We slaan tegenwoordig alles op in de ‘Cloud’. Mensen die eigenlijk niet zoveel van moderne technologie afweten gebruiken het woord ook te pas en te onpas ‘oh het staat in de ‘Cloud’.

Daarnaast werd ‘de Cloud’ het afgelopen jaar ook regelmatig genoemd in het vraagstuk over Privacy. Is alles opslaan in de Cloud eigenlijk wel veilig?

5. Big Data

Big Data wordt tegenwoordig overal voor gebruikt, gemeengoed geworden voor zorgvuldig informatie opslaan. De term wordt overal voor gebruikt en waar de term oorspronkelijk voor stond is een beetje uit het oog verloren. En wat kun je eigenlijk met al die ‘Big Data’ het is uiteindelijk pas bruikbaar als je individuele profielen kan maken.

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

...

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert