Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Selfies, rich media, influencers… woorden die in 2014 veelvuldig door marketeers gebruikt werden. Maar niet alleen marketeers gebruikten de woorden, ook ‘leken’ gingen er mee aan de haal. Deze vijf woorden hoorden we in 2014 wel heel erg vaak!
1. Selfie
Met stip op de eerste plek ‘selfie’. We werken er zelf natuurlijk lekker aan mee door het woord zelf ook regelmatig in de mond te nemen, maar het wordt nu toch wel een beetje veel. Van
selfie-hoeden tot selfie-drones tot selfie-snelheidsmeters, in 2014 werd het woord selfie overal voor gebruikt. Zelfs onze koning gebruikte het woord in zijn jaarlijkse kerstspeech ‘Nederland is meer dan zeventien miljoen selfies”.
Variaties op de selfie mogen wat ons betreft ook snel verdwijnen. De ‘welfie’, de ‘ussie’, de ‘skifie’… we zijn er nu wel klaar mee. De selfie is trouwens helemaal niets nieuws, tien jaar geleden noemden we het alleen net iets anders, wie herinnert zich ‘foto van jezelf’ nog?
2. Rich Media
Afbeeldingen en video’s hebben we al tijden op internet, maar sinds een tijdje is daar een nieuwe term voor: ‘Rich media’. Deze ‘rijke media’ worden gepresenteerd als iets baanbrekends, terwijl het in werkelijkheid gewoon om afbeeldingen en video’s gaat, iets waar in principe niets nieuws aan is.
3. Influencers
2014 was het jaar van de influencers en waarschijnlijk zullen we die term de komende jaren ook nog regelmatig om onze oren geslingerd krijgen. Influencers zorgen ervoor dat de consument in contact komt met het product.
4. Cloud
We slaan tegenwoordig alles op in de ‘Cloud’. Mensen die eigenlijk niet zoveel van moderne technologie afweten gebruiken het woord ook te pas en te onpas ‘oh het staat in de ‘Cloud’.
Daarnaast werd ‘de Cloud’ het afgelopen jaar ook regelmatig genoemd in het vraagstuk over Privacy. Is alles opslaan in de Cloud eigenlijk wel veilig?
5. Big Data
Big Data wordt tegenwoordig overal voor gebruikt, gemeengoed geworden voor zorgvuldig informatie opslaan. De term wordt overal voor gebruikt en waar de term oorspronkelijk voor stond is een beetje uit het oog verloren. En wat kun je eigenlijk met al die ‘Big Data’ het is uiteindelijk pas bruikbaar als je individuele profielen kan maken.
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024