De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Instagram is uitermate geschikt om te laten zien dat het goed met je gaat, dus du moment dat een meisje genaamd Louise Delage haar profiel online zette met daarop mooie foto’s van exotische locaties, feestjes en boten begonnen de likes en volgers binnen te stromen. De Franse had zo een paar tienduizend volgers en dus zou je zeggen dat het een duidelijk verhaal is van Insta-succes. Zeg nou zelf, dat ziet er toch allemaal zwaar gezellig uit?
Campagne
Als je echter goed keek naar de posts viel er op een gegeven moment iets op. Op 95 procent van de foto’s had mevrouw Delage iets van drank in haar handen of was er alcohol in beeld. Stukje bij beetje bleek dat het helemaal niet om een Française met een topleven ging, maar om een campagne van het Addict Aide, een organisatie die zich inzet om mensen (en vooral jongeren) bewust te maken van de gevaren van verslaving.
Eén op vijf sterfgevallen bij jongeren is te wijten aan een vorm van verslaving, zo claimt de organisatie, dus op deze manier proberen ze de aandacht te krijgen van jongeren die zo’n lifestyle met elke dag drank wel zien zitten zonder zich te realiseren wat voor ellende ze zich op de hals kunnen halen. Kijk de video hieronder om precies te zien hoe het is opgezet.
Het maakt nog maar eens duidelijk dat Instagram niet meer zo zuiver is als het ooit was: echte fenomenen worden inmiddels afgewisseld met gesponsorde content en andere vormen van commercie. Daar mogen we nu dus ook campagnes van overheden en andere instanties aan toevoegen, dus het blijft handig om je altijd af te vragen waar je eigenlijk naar aan het kijken bent. Of je geniet gewoon van de plaatjes en denkt er niet al te lang bij na, dat mag natuurlijk ook.
[Afbeeldingen © Addict Aide]
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023