17.02.2015
Marketing

Inspirerende boodschap in Adidas’ duurste campagne ooit

By: Annemerel de Jongh

BlogMarketing

Adidas doet het in de VS niet zo lekker. Het merk is van zijn tweede plaats gestoten in de lijst met belangrijkste sportmerken door Under Armour (Nike staat nog steeds met kop en schouders bovenaan de lijst met grootste sportmerken). Een nieuwe campagne met een krachtige boodschap moet het merk een boost geven.

De “Sport 15” campagne is de grootste campagne van Adidas sinds de “All in or Nothing” campagne uit 2011. Voor de campagne wordt door Adidas kosten nog moeite gespaard. Adidas topman Simon Atkins wil geen cijfers noemen, maar er is nog nooit zo’n groot budget voor een campagne uitgegeven.

Voor de campagne trok Adidas een blik sporters open, van Lionel Messi, Luis Suarez en Gareth Bale tot de Dallas Cowboys en Chicago Bulls.

“The last goal? Doesn’t matter. The last victory? Already forgotten. Yesterday is gone. Lost in the record books. But today is up for grabs. Unpredictable. Unwritten. Undecided. Now is ours. Do something, and be remembered. Or do nothing, and be forgotten. No one owns today. Take it.”

Of vrij vertaalt…

“Het laatste goal? Maakt niet uit. De laatste overwinning? Alweer vergeten. Gisteren is weg. Kwijt in de recordboeken. Maar vandaag ligt voor het oprapen. Onvoorspelbaar. Ongeschreven. Onbeslist. Nu is van ons. Doe iets, en wordt herinnerd. Of doe niks, en wordt vergeten. Vandaag is niemands eigendom. Neem het.”

Een inspirerende monoloog, klare taal!

Share this post