Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Adidas doet het in de VS niet zo lekker. Het merk is van zijn tweede plaats gestoten in de lijst met belangrijkste sportmerken door Under Armour (Nike staat nog steeds met kop en schouders bovenaan de lijst met grootste sportmerken). Een nieuwe campagne met een krachtige boodschap moet het merk een boost geven.
De “Sport 15” campagne is de grootste campagne van Adidas sinds de “All in or Nothing” campagne uit 2011. Voor de campagne wordt door Adidas kosten nog moeite gespaard. Adidas topman Simon Atkins wil geen cijfers noemen, maar er is nog nooit zo’n groot budget voor een campagne uitgegeven.
Voor de campagne trok Adidas een blik sporters open, van Lionel Messi, Luis Suarez en Gareth Bale tot de Dallas Cowboys en Chicago Bulls.
“The last goal? Doesn’t matter. The last victory? Already forgotten. Yesterday is gone. Lost in the record books. But today is up for grabs. Unpredictable. Unwritten. Undecided. Now is ours. Do something, and be remembered. Or do nothing, and be forgotten. No one owns today. Take it.”
Of vrij vertaalt…
“Het laatste goal? Maakt niet uit. De laatste overwinning? Alweer vergeten. Gisteren is weg. Kwijt in de recordboeken. Maar vandaag ligt voor het oprapen. Onvoorspelbaar. Ongeschreven. Onbeslist. Nu is van ons. Doe iets, en wordt herinnerd. Of doe niks, en wordt vergeten. Vandaag is niemands eigendom. Neem het.”
Een inspirerende monoloog, klare taal!
Verder lezen over adidas
Gadgets17.08.2022
Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Nieuws29.09.2021
Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht
En een dorp verdeelde!Gadgets06.05.2021
Adidas 4DFWD: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie
Lifestyle13.09.2020
Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker
Gadgets10.03.2020
Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt
Technology29.05.2019
Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn
Media08.04.2019