Marketing17.02.2015

Inspirerende boodschap in Adidas’ duurste campagne ooit


Adidas doet het in de VS niet zo lekker. Het merk is van zijn tweede plaats gestoten in de lijst met belangrijkste sportmerken door Under Armour (Nike staat nog steeds met kop en schouders bovenaan de lijst met grootste sportmerken). Een nieuwe campagne met een krachtige boodschap moet het merk een boost geven.

De “Sport 15” campagne is de grootste campagne van Adidas sinds de “All in or Nothing” campagne uit 2011. Voor de campagne wordt door Adidas kosten nog moeite gespaard. Adidas topman Simon Atkins wil geen cijfers noemen, maar er is nog nooit zo’n groot budget voor een campagne uitgegeven.

Voor de campagne trok Adidas een blik sporters open, van Lionel Messi, Luis Suarez en Gareth Bale tot de Dallas Cowboys en Chicago Bulls.

“The last goal? Doesn’t matter. The last victory? Already forgotten. Yesterday is gone. Lost in the record books. But today is up for grabs. Unpredictable. Unwritten. Undecided. Now is ours. Do something, and be remembered. Or do nothing, and be forgotten. No one owns today. Take it.”

Of vrij vertaalt…

“Het laatste goal? Maakt niet uit. De laatste overwinning? Alweer vergeten. Gisteren is weg. Kwijt in de recordboeken. Maar vandaag ligt voor het oprapen. Onvoorspelbaar. Ongeschreven. Onbeslist. Nu is van ons. Doe iets, en wordt herinnerd. Of doe niks, en wordt vergeten. Vandaag is niemands eigendom. Neem het.”

Een inspirerende monoloog, klare taal!

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

...

Verder lezen over adidas

Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen

Adidas is natuurlijk vooral bekend vanwege de sportkleding en -accessoires. En natuurlijk het prachtige verhaal van de twee broers uit Herzogenaurach. Tegenwoordig worden smartphones, muziek en de bijbehorende accessoire...

Gadgets17.08.2022

Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

Jarenlang schreef ik met enige regelmaat over ruziënde smartphone fabrikanten die elkaar de rechtbank in jaagden vanwege (vermeende) schendingen van patenten. Apple en Nokia, Samsung en Apple… het zijn maar twee voorb...

Nieuws15.06.2022

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht

Ik moet toegeven dat ik in mijn jonge jaren, die inmiddels zo’n 35 jaar achter mij liggen, vooral Nike sneakers droeg. Adidas vond ik saai en Puma kwam al helemaal niet voor op mijn ‘sneaker shortlist’. Ik werd ech...

Nieuws29.09.2021

Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht

En een dorp verdeelde!
Adidas 4DFWD​: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie

Deze week lanceerde adidas de vernieuwde 4DFWD, een hardloopschoen op het snijvlak van sport en wetenschap dankzij de 3D-geprinte zool. Het merk ontwikkelde deze speciale ‘4D’-techniek in samenwerking met Carbon en i...

Gadgets06.05.2021

Adidas 4DFWD​: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie

Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker

LEGO-fans moeten wel enthousiast worden van de teaser die vandaag is geplaatst over de samenwerking met adidas. Al enige tijd ging het gerucht dat beide merken werkten aan een exclusieve sneaker en dat nieuws wordt nu be...

Lifestyle13.09.2020

Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker

Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt

Waar je bij wearables meestal denkt aan armbanden en horloges, is er nu een wearable ontwikkeld die je op een heel andere plek bij je draagt: in je schoenen. Het zooltje maakt contact met je telefoon om het aantal schopp...

Gadgets10.03.2020

Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt

Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn

Laatst kondigde Nike al aan met een app te komen waarmee jij je perfecte Nike-schoen gaat vinden. Niet door gewoon een winkel aan te bieden, maar door kunstmatige intelligentie te gebruiken om de schoen van je dromen bij...

Technology29.05.2019

Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn

​Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé

Ze brengt hit na hit uit, speelt in Hollywood films en heeft een groot aantal Grammy's op haar naam staan: superster Beyoncé zit niet stil. Ook op het gebied van fashion timmert ze hard aan de weg. Recentelijk heeft het...

Media08.04.2019

​Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé