De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
’s Werelds eerste geïntegreerde Growth Management Platform, Insider, gaat verder met uitbreidingen in Europa. Het bedrijf dat ondersteund wordt door Sequoia Capital heeft aangekondigd dat het zich gaat focussen op de markt in de Benelux. Bas Drogtrop is hiervoor als Country Manager voor de regio aangesteld.
Regio met potentie
Volgens Insider’s mede-oprichter & CEO Hande Cilingir is de Benelux een aantrekkelijke regio vol potentie. “Onze uitbreiding in Europa heeft aanzienlijke vooruitgang geboekt en we zullen dan ook niet stoppen met groeien in 2020. De komende jaren is ons doel om de meest gebruikte marketing technologie software te worden van heel de Benelux.”
Een zelfverzekerd en ambitieus statement, maar niet onterecht als je de reputatie van het bedrijf nagaat. Zo behoort mede-oprichter Hande Cilingir tot CrunchBase’s ‘Top 3 Women CEO’s buiten de VS’ en werd Insider door WIRED Magazine benoemd tot een van Europa’s 100 hottest startups. De klanten van het tech-bedrijf zijn ook zeker niet de eerste de besten. Vele Fortune 500 bedrijven, zoals Estée Lauder, Phillips, Unilever, IKEA en Samsung maken gebruik van de technologie van Insider.
Sequoia Capital
Na een financieringsronde, geleid door Sequoia Capital, is Insider’s Growth Management Platform helemaal klaar om marketeers in verschillende industrieën te helpen met digitale groei door inzet van segmentatie en personalisatie. Dit wordt gedaan middels AI en machine learning in de gehele funnel, van acquisitie tot activering, tot retentie en omzet.
Het Growth Management Platform (GMP) van Insider maakt gebruik van een enkele datahub, koppelt consumenten en merken en geeft een gepersonaliseerde ervaring op relevante momenten en plekken in het oriëntatie- en aankoopproces.
Benelux directeur Bas Drogtrop brengt meer dan tien jaar ervaring met zich mee op het gebied van digital marketing en senior leadership met daarnaast ook scherp inzicht in de regionale markt.
“Door in de afgelopen jaren veel met e-commerce bedrijven en CMO’s te werken besefte ik dat de industrie vol geweldige ideeën en initiatieven zit, maar dat er slechts een select aantal daadwerkelijk worden uitgevoerd. De meeste ideeën lopen vast door het gebrek aan tijd om deze uit te voeren en de beperkte mogelijkheden op het gebied van IT en technologie. Bij Insider halen we deze obstakels weg en maken we het mogelijk voor marketeers om de beste en meest succesvolle middelen in te zetten voor digitale groei.”
De Benelux tak zal zorgen voor ondersteuning aan regionale merken en is daarvoor op zoek naar lokaal toptalent uit de regio om het alsmaar groeiende bedrijf te versterken.
Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Technology20.11.2024
ClimateGPT: De volgende stap in klimaatonderzoek?
Cybercrime20.11.2024
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Mobile20.11.2024
Je Pokémon Go-data wordt nu gebruikt om AI te trainen
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online19.11.2024
Komt er een moment waarop AI niet meer kan verbeteren?
Online13.11.2024
Dit gebeurt er als je 24 uur alleen bent met AI-chatbots
Tech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Video13.11.2024