Marketing06.12.2019

​Insider focust zich op de Benelux voor Europese groei met Growth Management Platform


’s Werelds eerste geïntegreerde Growth Management Platform, Insider, gaat verder met uitbreidingen in Europa. Het bedrijf dat ondersteund wordt door Sequoia Capital heeft aangekondigd dat het zich gaat focussen op de markt in de Benelux. Bas Drogtrop is hiervoor als Country Manager voor de regio aangesteld.

Regio met potentie

Volgens Insider’s mede-oprichter & CEO Hande Cilingir is de Benelux een aantrekkelijke regio vol potentie. “Onze uitbreiding in Europa heeft aanzienlijke vooruitgang geboekt en we zullen dan ook niet stoppen met groeien in 2020. De komende jaren is ons doel om de meest gebruikte marketing technologie software te worden van heel de Benelux.”

Een zelfverzekerd en ambitieus statement, maar niet onterecht als je de reputatie van het bedrijf nagaat. Zo behoort mede-oprichter Hande Cilingir tot CrunchBase’s ‘Top 3 Women CEO’s buiten de VS’ en werd Insider door WIRED Magazine benoemd tot een van Europa’s 100 hottest startups. De klanten van het tech-bedrijf zijn ook zeker niet de eerste de besten. Vele Fortune 500 bedrijven, zoals Estée Lauder, Phillips, Unilever, IKEA en Samsung maken gebruik van de technologie van Insider.

Sequoia Capital

Na een financieringsronde, geleid door Sequoia Capital, is Insider’s Growth Management Platform helemaal klaar om marketeers in verschillende industrieën te helpen met digitale groei door inzet van segmentatie en personalisatie. Dit wordt gedaan middels AI en machine learning in de gehele funnel, van acquisitie tot activering, tot retentie en omzet.

Het Growth Management Platform (GMP) van Insider maakt gebruik van een enkele datahub, koppelt consumenten en merken en geeft een gepersonaliseerde ervaring op relevante momenten en plekken in het oriëntatie- en aankoopproces.

Benelux directeur Bas Drogtrop brengt meer dan tien jaar ervaring met zich mee op het gebied van digital marketing en senior leadership met daarnaast ook scherp inzicht in de regionale markt.

Door in de afgelopen jaren veel met e-commerce bedrijven en CMO’s te werken besefte ik dat de industrie vol geweldige ideeën en initiatieven zit, maar dat er slechts een select aantal daadwerkelijk worden uitgevoerd. De meeste ideeën lopen vast door het gebrek aan tijd om deze uit te voeren en de beperkte mogelijkheden op het gebied van IT en technologie. Bij Insider halen we deze obstakels weg en maken we het mogelijk voor marketeers om de beste en meest succesvolle middelen in te zetten voor digitale groei.

De Benelux tak zal zorgen voor ondersteuning aan regionale merken en is daarvoor op zoek naar lokaal toptalent uit de regio om het alsmaar groeiende bedrijf te versterken.

<i>Bas Drogtop, de nieuwe countrymanager van Insider.</i>
Bas Drogtop, de nieuwe countrymanager van Insider.
...

Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

Enerzijds omdat jongeren bijvoorbeeld al vaker zoeken via social media zoals TikTok en Instagram, maar binnenkort ook omdat AI-bonzen zich er nu mee gaan bemoeien.

Search01.11.2024

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit

Eerst leek de wereld er nog niet klaar voor en nu is het juist Microsoft zelf dat er niet klaar voor is. Recall is weer uitgesteld.

Artificial Intelligence31.10.2024

Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit

Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI

Van alle nieuwe code die momenteel bij Google wordt gemaakt schijnt een kwart te zijn gemaakt door computers, in plaats van mensen.

Artificial Intelligence30.10.2024

Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI

De toekomst van leren: KLM en de impact van AI

Tijdens een Communitydag georganiseerd door NPULS sprak Timothy Druiventak van KLM.  Zijn lezing ging over over de rol van leren in het oplossen van zakelijke problemen bij KLM, met name in de context van technologie en kunstmatige intelligentie (AI).

Artificial Intelligence29.10.2024

De toekomst van leren: KLM en de impact van AI

Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone

Binnenkort kun je Apple’s AI ook gebruiken op jouw iPhone. Hoewel, ‘binnenkort’: dit is pas in april 2025, dus nog een klein half jaar van nu.

Mobile29.10.2024

Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone

Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement

Metadatamanagement is de sleutel tot het ontsluiten van de waarde van data. Air France-KLM bouwde met behulp van het Data Intelligence Platform van SAP-partner Collibra een ‘data catalog’. Hiermee kunnen gebruikers snel achterhalen welke data beschikbaar zijn, waar deze te vinden zijn en wie verantwoordelijk is voor de kwaliteit.

Technology28.10.2024

Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement

Wees niet bang voor Yahoo boys, maar voor deepfake lovers

Kinderen worden erdoor gechanteerd, Taylor Swift nagedaan, maar er is nu nog een nieuwe variant: de deepfake lover.

Artificial Intelligence25.10.2024

Wees niet bang voor Yahoo boys, maar voor deepfake lovers

Van Yahoo boy naar Yahoo bot
Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?

In veel gevallen gaat het goed en kunnen we er veel uithalen, maar er zijn momenten waarop AI onze grote vijand is. Bijvoorbeeld bij een tiener in de Verenigde Staten.

Artificial Intelligence24.10.2024

Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?