Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Over een goed logo wordt normaliter goed nagedacht. Maar over sommige logo’s is zo goed nagedacht, dat je de ‘verborgen’ boodschap bijna niet meer kunt herleiden.
Het Beats logo bijvoorbeeld.. Herken jij daarin een persoon die een Beats koptelefoon draagt? Zie jij in het BMW-logo een bewegende propeller? En herken jij in het logo van de Museum of London de plattegrond van Londen? Soms zijn er echter ook logo’s die ’toevallig’ een verborgen boodschap hebben. Die eigenlijk dus helemaal geen boodschap hebben, maar wel je wel iets uit zou kunnen herleiden; De Deense vlag kan bijvoorbeeld gespot worden tussen de lege ruimte tussen de O en L in coca cOLa.
Benieuwd naar meer geheime boodschappen? In onderstaande infographic zijn veertig logo’s onder de loep genomen.
Verder lezen over Logo
Media25.02.2020
Dit zijn de top 10 logo trends van 2020
Marketing05.10.2017
Hilarisch onderzoek laat mensen bekende logo’s natekenen
We kunnen het allemaal nietAdvertising19.09.2017
Goed idee: eco-branding zou miljoenen aan inkt kunnen sparen
Printerinkt is duurder dan Chanel N°5Video29.08.2017
YouTube krijgt voor het eerst in 12 jaar een nieuw logo
Marketing01.11.2016
6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn
Marketing24.09.2016
De evolutie van 12 klassieke logo’s
Marketing20.08.2016
Verborgen betekenissen in 9 logo’s
Entertainment29.06.2016