30.08.2015
Marketing

Iedereen is een emoticon in ‘McDonald’s Emoticon City’

By: Redactie Dutchcowboys

BlogMarketing

Of het nu je buurmeisje is van een jaar of vijftien of je oma van drieënzeventig, bijna iedereen gebruikt ze: emoticons! Daarom staan deze tekentjes ook centraal in de nieuwste reclame van McDonald’s in Frankrijk. In ‘McDonald’s Emoticon City’ is iedereen is omgetoverd tot een emoji. Maar is het nu bizar of grappig? Oordeel zelf!

De hamburgerketen had de afgelopen dagen nog wel meer nieuws. Natuurlijk was er de marketingfail om niet in te gaan op het voorstel van Burger King om een gezamenlijke McWhopper te maken. Maar McDonald’s had ook positief nieuws en gaat aan tafel bedienen.

Dit zou om te beginnen in alle Britse filialen worden gedaan. In enkele vestigingen in ons land loopt er een test. Na het bestellen van je favoriete burger komt een medewerker deze persoonlijk bij je aan tafel bezorgen. Het betekent dat je je bestelling nog steeds wel afrekent aan de kassa en daarna een tafeltje gaat uitzoeken waarna het personeel je bestelling zal brengen. Het masterplan is dit in de toekomst ook mobiel te gaan doen via o.a. speciale touchscreens. Het programma wijst je dan daarna een plaats toe. Dat moet een hoop smileys opleveren!

Share this post