Marketing08.10.2020

​ICI PARIS XL biedt gebruikers nu een betere online shopervaring


Hoe zorg je er als winkel voor dat je online zoveel mogelijk gebruikers op je site behoudt en dat ze relevante producten te zien krijgen en kopen? ICI PARIS XL ken je vast wel van de parfum, verzorgingsproducten en make-upproducten. Zij zijn in zee gegaan met Insider om de bezoekers aan hun website de beste persoonlijke online-ervaringen te bieden. Door onder andere microsegmentatie van gebruikers in te zetten wordt de gemiddelde bestelwaarde verhoogd. Daarnaast was het een van de uitdagingen van ICI PARIS XL om de juiste klanten relevantere deals aan te bieden. Om dat voor elkaar te krijgen had het bedrijf een handige tool nodig.

Gemiddelde bestelwaarde met 36% gestegen

Samen met Insider heeft het marketingteam van ICI PARIS XL het voor elkaar gekregen om de gemiddelde bestelwaarde op de site met 36% te verhogen. Het bedrijf werkt hard aan het leveren van persoonlijke on-site ervaringen door gebruikersprofielen zo specifiek mogelijk in te zetten. Daar profiteert niet alleen ICI PARIS XL van, ook de bezoeker aan de site komt zo veel sneller terecht bij de producten die bij hem of haar passen. Wel zo prettig als je op een website zit waarop veel producten worden aangeboden. De technologie van Insider wordt ook ingezet om gebruikers te laten weten welke producten populair zijn. De teams van beide bedrijven bekijken nu ook de mogelijkheden om CRM verder te integreren zodat de gemiddelde bestelwaarde verder stijgt.

Van acquisitie tot activeren en bedanken

Het Insider Growth Management Platform (GMP) helpt marketeers om groei in de funnel te stimuleren. Van acquisitie tot activering, retentie en omzet. De geavanceerde microsegmentatie-mogelijkheden stellen marketeers in staat om gepersonaliseerde trajecten te leveren. Insider gaat zelfs nog een stap verder en maakt het platform eenvoudig te implementeren en gebruiken, waardoor complexe integraties en afhankelijkheid van IT-teams overbodig zijn. Dat resulteert in meer efficiëntie en geen verspilling van marketingkosten.

Insider is een technologiebedrijf met kantoren in Azië, Europa en Nieuw-Zeeland. Het door Sequoia ondersteunde Growth Management Platform wordt al gebruikt door meer dan 600 merken over de hele wereld, waaronder Estée Lauder, Hunkemöller, IKEA, Otto en Philips.

[Fotocredits © Björn Wylezich – Adobe Stock]

...

Verder lezen over E-Commerce

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth

Verder lezen over Online Shop

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Verder lezen over Users

1 miljard maandelijks unieke bezoekers voor YouTube

Google heeft bekend gemaakt dat YouTube nu 1 miljard maandelijks unieke gebruikers heeft. Als we de schatting van Wolfram Alpha van 6,79 miljard mensen op aarde geloven, bekijkt ongeveer 14,7% van de hele wereld iedere...

Video21.03.2013

1 miljard maandelijks unieke bezoekers voor YouTube

Gebruikers sociale netwerken delen relatief weinig merkinfo

Op Facebook hebben consumenten meer interactie met merken dan op andere sociale netwerken, maar toch blijft communicatie daarover relatief beperkt. Zo blijkt uit een onderzoek Constant Contact uitgevoerd door Chadwick Ma...

Social Media14.09.2011

Gebruikers sociale netwerken delen relatief weinig merkinfo

De zeven soorten iPhone gebruikers

Apple heeft tot nu toe (in ruim drie en een half jaar tijd) bij AT&T in de VS alleen al meer dan 73 miljoen iPhones verkocht. Ter vergelijk, AT&T heeft in totaal 92.8 miljoen klanten. Over enkele dagen start de verkoop v...

Mobile30.01.2011

De zeven soorten iPhone gebruikers

Gebruikers Twitter gemiddeld jonger dan op Facebook

Pew Internet heeft weer nieuwe data over het Twitter gebruik in de VS. Zo’n 19% van alle internet gebruikers maken inmiddels gebruik van Twitter, of een zelfde soort service om updates over hunzelf te delen met anderen...

Social Media23.10.2009

Gebruikers Twitter gemiddeld jonger dan op Facebook

200 miljoen Facebook gebruikers

Facebook heeft een nieuwe mijlpaal bereikt. Mark Zuckerberg heeft op het officiële Facebook blog laten weten dat ze sinds deze week meer dan 200 miljoen leden hebben. "We werken hard aan een service die iedereen overal...

Social Media10.04.2009

200 miljoen Facebook gebruikers

Pirate Bay gaat gebruikers beschermen

Op 1 april lanceren de mensen van The Pirate Bay een VPN-service. Via dit Virtual Private Network kunnen de gebruikers anoniem van de dienst gebruikmaken.Met de nieuwe dienst, IPREDator genaamd, hopen ze de Zweedse overh...

Online26.03.2009

Pirate Bay gaat gebruikers beschermen