De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het bekende lingeriemerk Hunkemöller heeft meer dan 900 winkels in 22 landen. Om klanten meer persoonlijke ervaringen te bieden tijdens het online shoppen is Hunkemöller een samenwerking aangegaan met het bedrijf Insider. Hunkemöller maakt hierdoor gebruik van de nieuwste AI en multichannel personalisatietechnologieën. Dankzij deze samenwerking heeft Hunkemöller hun ROI (Return On Investment) al 13x terugverdiend en hebben zij besloten deze AI-toepassingen verder uit te breiden naar 10 andere landen.
Verbeteren van de customer journey
Dankzij Insider hebben de marketingteams van Hunkemöller veel meer mogelijkheden gekregen voor het personaliseren van de customer journey. Dat is goed voor de digitale groei en merkloyaliteit. Insider’s veelzijdige Growth Management Platform (GMP) wordt reeds ingezet door meer dan 600 wereldwijde merken, waaronder UNIQLO, Philips, Decathlon, Samsung, Toyota, Carrefour, MediaMarkt, Est é e Lauder, Adidas, Levi’s , Puma, GAP, Virgin, AVIS, Marks & Spencer, Avon, Nissan, BBVA, IKEA en CNN.
Toegenomen omzet
Tijdens de eerste maanden van de samenwerking heeft Hunkemöller meer dan 20 scenario’s voor personalisatie bedacht en verspreid onder hun klanten via verschillende kanalen. Dat bleek enorm effectief. Het bedrijf gebruikte bijvoorbeeld Insider’s ‘social proof’ technologie, waarmee ze onder klanten een gevoel van urgentie konden creëren. Door inzicht te geven in de populariteit van ieder product, werd er extra vertrouwen gegenereerd onder online shoppers. Hunkemöller laat daarnaast bij die producten de klantbeoordelingen zien, hoeveel exemplaren ervan nog op voorraad zijn en hoeveel andere mensen het artikel op datzelfde moment bekijken. Niet alleen zag Hunkemöller hierdoor de omzet aanzienlijk toenemen, de ROI werd zelfs 13x terugverdiend.
Optimaliseren marketingbudget
Het Growth Management Platform van Insider voegt klantgegevens uit verschillende kanalen samen om gebruikers te segmenteren en te activeren via AI en machine-learning technologieën. Hiermee is het voor merken mogelijk om gebruikers in realtime te bereiken op basis van historische, actuele en voorspellende gegevens (zoals waarschijnlijkheid tot aankoop, gevoeligheid voor kortingen, etc.). Met deze uitkomsten maakt Insider vervolgens gepersonaliseerde toepassingen via internet, app, e-mail, messaging apps en meer. Dit voorkomt verspilling van het marketingbudget en verlaagt de kosten die worden uitgegeven aan bijvoorbeeld het werven van nieuwe klanten, advertentiekosten, conversatieratio’s en andere cruciale marketingcriteria.
Insider biedt een zeer eenvoudige- en gemakkelijke integratie voor haar partners. Waar normaal gesproken complexe, multi-stage integraties noodzakelijk zijn met behulp van IT teams, behoort dit bij Insider tot de verleden tijd en kunnen de verschillende campagnes en personalisaties in zeer korte tijd worden opgezet.
Verder lezen over Consument
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Nieuws19.10.2023
Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten
Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Artificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Mobile29.10.2024
Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Artificial Intelligence25.10.2024
Wees niet bang voor Yahoo boys, maar voor deepfake lovers
Van Yahoo boy naar Yahoo botArtificial Intelligence24.10.2024
Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?
Verder lezen over Online Marketing
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024