De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het bekende lingeriemerk Hunkemöller heeft meer dan 900 winkels in 22 landen. Om klanten meer persoonlijke ervaringen te bieden tijdens het online shoppen is Hunkemöller een samenwerking aangegaan met het bedrijf Insider. Hunkemöller maakt hierdoor gebruik van de nieuwste AI en multichannel personalisatietechnologieën. Dankzij deze samenwerking heeft Hunkemöller hun ROI (Return On Investment) al 13x terugverdiend en hebben zij besloten deze AI-toepassingen verder uit te breiden naar 10 andere landen.
Verbeteren van de customer journey
Dankzij Insider hebben de marketingteams van Hunkemöller veel meer mogelijkheden gekregen voor het personaliseren van de customer journey. Dat is goed voor de digitale groei en merkloyaliteit. Insider’s veelzijdige Growth Management Platform (GMP) wordt reeds ingezet door meer dan 600 wereldwijde merken, waaronder UNIQLO, Philips, Decathlon, Samsung, Toyota, Carrefour, MediaMarkt, Est é e Lauder, Adidas, Levi’s , Puma, GAP, Virgin, AVIS, Marks & Spencer, Avon, Nissan, BBVA, IKEA en CNN.
Toegenomen omzet
Tijdens de eerste maanden van de samenwerking heeft Hunkemöller meer dan 20 scenario’s voor personalisatie bedacht en verspreid onder hun klanten via verschillende kanalen. Dat bleek enorm effectief. Het bedrijf gebruikte bijvoorbeeld Insider’s ‘social proof’ technologie, waarmee ze onder klanten een gevoel van urgentie konden creëren. Door inzicht te geven in de populariteit van ieder product, werd er extra vertrouwen gegenereerd onder online shoppers. Hunkemöller laat daarnaast bij die producten de klantbeoordelingen zien, hoeveel exemplaren ervan nog op voorraad zijn en hoeveel andere mensen het artikel op datzelfde moment bekijken. Niet alleen zag Hunkemöller hierdoor de omzet aanzienlijk toenemen, de ROI werd zelfs 13x terugverdiend.
Optimaliseren marketingbudget
Het Growth Management Platform van Insider voegt klantgegevens uit verschillende kanalen samen om gebruikers te segmenteren en te activeren via AI en machine-learning technologieën. Hiermee is het voor merken mogelijk om gebruikers in realtime te bereiken op basis van historische, actuele en voorspellende gegevens (zoals waarschijnlijkheid tot aankoop, gevoeligheid voor kortingen, etc.). Met deze uitkomsten maakt Insider vervolgens gepersonaliseerde toepassingen via internet, app, e-mail, messaging apps en meer. Dit voorkomt verspilling van het marketingbudget en verlaagt de kosten die worden uitgegeven aan bijvoorbeeld het werven van nieuwe klanten, advertentiekosten, conversatieratio’s en andere cruciale marketingcriteria.
Insider biedt een zeer eenvoudige- en gemakkelijke integratie voor haar partners. Waar normaal gesproken complexe, multi-stage integraties noodzakelijk zijn met behulp van IT teams, behoort dit bij Insider tot de verleden tijd en kunnen de verschillende campagnes en personalisaties in zeer korte tijd worden opgezet.
Verder lezen over Consument
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Technology20.11.2024
ClimateGPT: De volgende stap in klimaatonderzoek?
Cybercrime20.11.2024
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Mobile20.11.2024
Je Pokémon Go-data wordt nu gebruikt om AI te trainen
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online19.11.2024
Komt er een moment waarop AI niet meer kan verbeteren?
Online13.11.2024
Dit gebeurt er als je 24 uur alleen bent met AI-chatbots
Tech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024