Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf


CRM-softwarebedrijf HubSpot heeft een nieuwe medewerker voor je bedrijf ontwikkeld: het heet Breeze. Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

HubSpot GROW

Tijdens HubSpot INBOUND kondigde het de nieuwe software aan, waarbij er onder andere tijdens HubSpot GROW dieper werd ingegaan op wat het allemaal kan. Breeze kan bijvoorbeeld salesteams helpen met het blootleggen van bedrijven die mogelijk interesse hebben om zaken met je te doen, maar het kan ook klantenservicemedewerkers helpen om eerder een goed beeld te krijgen van een bellende klant. Het kan ook social media-teams helpen met het plannen en creëren van social media-posts op basis van de best practices in de marketing. Er is ook nog een content-Breeze, die je helpt langere content te schrijven, zoals blogs voor op je websites of teksten voor in je nieuwsbrief.

Breeze

Informatie die al bekend is van een bepaald bedrijf wordt standaard ingevuld, zodat formulieren minder lang hoeven te zijn. Ook biedt HubSpots slimme crm op basis van een database met meer dan 200 miljoen kopersprofielen verregaande hulp bij het inschatten wat de status van een bedrijf is ten opzichte van dat van jou: zo kun je snel zien welke prospects het beste passen. Voor klantenservicemedewerkers kan de AI snel een samenvatting maken van wat er tot nu toe gebeurt is met de klant, zodat de klant het gevoel heeft dat je hem of haar echt kent en niet alles herhaald hoeft te worden. Ook kan de Breeze Customer Agent geautomatiseerde reacties geven, zodat veelgestelde vragen snel worden beantwoord.

Breeze Content Agent kan helpen met het maken van podcasts. Het is zelfs mogelijk om een reclamevideo te maken die geheel uit AI bestaat. Als voorbeeld gaf HubSpot de reclame van Trivago, waarin een man uitlegt dat je bij Trivago aan de goedkoopste hotelkamer komt. Deze reclames kunnen heel makkelijk met behulp van AI worden gemaakt, waarin een niet-bestaand persoon te zien is die een verhaal doet. Als je je er bewust van bent, dan zie je wel dat het AI is aan sommige mondbewegingen, maar voor een snelle online video hoeft dat geen probleem te zijn.

Nieuwe werk-bestie

Uiteindelijk is Breeze vooral een extra hulpje tijdens je werk, een soort stagiair. Eentje die vraagt of het een meeting voor moet je opzetten. Volgens HubSpot is het de AI die de context biedt, terwijl de mensen de connectie bieden. AI doet alle drukke, administratieve bezigheden, zodat verkopers zich op hun favoriete werk kunnen richten: verkopen, overtuigen, mensen meenemen in hun visie of product. En vooral helpt het om chocola te maken van de 15 verschillende apps die sommige bedrijven gebruiken om zaken gedaan te krijgen. De data juist aan elkaar verbinden en dat weer analyseren, dat helpt. Of, zoals HubSpot het zelf noemt: Breeze is je nieuwe beste vriend op je werk. We zijn benieuwd. 

Breeze Copilot, Breeze Agents en Breeze Intelligence zijn nu beschikbaar in openbare beta.

 

Laura Jenny
Laura Jenny

Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.

...

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Verder lezen over Software

Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt

Er zit in de nieuwe versie van de Outlook-client een bug waardoor een nieuwe afspraak in de agenda zetten geen optie is.

Online12.11.2024

Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt

Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit

Even snel iets kopieren-plakken is er niet meer bij voor mensen die Klassieke Outlook gebruiken. Maar er is een oplossing.

Online04.11.2024

Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit

Er is een workaround
Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone

Binnenkort kun je Apple’s AI ook gebruiken op jouw iPhone. Hoewel, ‘binnenkort’: dit is pas in april 2025, dus nog een klein half jaar van nu.

Mobile29.10.2024

Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Adobe heeft het nog niet ingebouwd in tool, maar het is gemaakt voor Illustrator. De tool heet nu nog Project Turntabel en het laat mensen versteld staan van wat de computer allemaal kan bedenken.

Artificial Intelligence21.10.2024

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Pas op: er is een groot beveiligingslek in WordPress-plugin Jetpack

Het zit al sinds 2016 in Jetpack en het zorgt dat gebruikers die ingelogd zijn kunnen lezen wat er in ingediende formulieren staat.

Cybercrime15.10.2024

Pas op: er is een groot beveiligingslek in WordPress-plugin Jetpack

ING introduceert Budgetteren: een maandbudget voor boodschappen, sporten, enzo

ING komt met Budgetteren. Hierdoor heb je hulp met het in de gaten houden van je uitgaven voor meer grip op je financiën.

Online14.10.2024

ING introduceert Budgetteren: een maandbudget voor boodschappen, sporten, enzo

TomTom werkt aan de slimste kaart ter wereld

TomTom werkt aan de slimste kaart ter wereld, en doet onder andere samen met grote techbedrijven. Dit ‘collaborative map making’-proces brengt een nieuw businessmodel en veranderende bedrijfsprocessen met zich mee. Met RISE with SAP kan TomTom deze veranderingen sneller absorberen en de toch ambitieuze doelen realiseren.

Technology14.10.2024

TomTom werkt aan de slimste kaart ter wereld

5 handige programma’s voor online samenwerken

Online samenwerken kan voor problemen zorgen: miscommunicaties ontstaan vrij snel. Met deze tools gaat samenwerken beter.

Online11.10.2024

5 handige programma’s voor online samenwerken