De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Marketing17.11.2017
Hoe je van een native contentsamenwerking een overdonderend succes maakt
ABN AMRO viel in de prijzen bij het jaarlijkse Grand Prix Content Marketing met onder andere awards voor Beste Effectiviteit, Beste Vernieuwing en een Zilveren Award voor Employer Brand. Hierbij het verhaal achter deze awards.
Digitalisering en innovatie zorgen voor snelle veranderingen in de financiële sector. Tegelijkertijd is het voor een bank als ABN AMRO een uitdaging om de juiste mensen aan te trekken, zeker als het om 350 digital natives gaat. Het lukte ABN AMRO toch, dankzij een slimme contentstrategie en goede interne samenwerking.
Content
Rutger Groenewegen, marketeer ABN AMRO: “We realiseerden ons dat veel IT’ers en online marketeers niet direct aan een bank denken, maar eerder aan bijvoorbeeld Google wanneer het gaat om innovatie en digitalisering. Ze hebben vaak geen idee wat voor uitdagende projecten er gaande zijn op het gebied van digitalisering, innovatie en marketing. We vonden het belangrijk om juist hier meer over te vertellen door een inspiratielaag aan te brengen in onze mediamix.”
Erna Lammers, communicatiemanager bij ABN AMRO, voegt hier aan toe: “Samen met ons creatief bureau UM Studios hebben we gekeken naar een contentpartnership waar we de technologie- en innovatiekennis uit de organisatie kunnen delen met de doelgroep om hen hiermee te inspireren. We kwamen uit op een partnership met The Next Web, hét platform voor technologie en innovatie met wereldwijd meer dan 8 miljoen unieke bezoekers per maand. Door dit partnership zitten we meteen in de goede doelgroep, creëren we internationaal bereik en de samenwerking straalt positief af op ons merk.”
Lef tonen
Volgens Elias Reinheimer, strategy director UM Studios wordt het succes van dit strategisch partnership bepaald door de synergie tussen merk en contentpartner enerzijds, en het lef om te innoveren bij de klant anderzijds. “ABN heeft dat lef getoond. Veel merken willen innoveren, maar lijken niet echt te willen veranderen. Dat zien potentiële medewerkers ook. Nieuwe merken als bijvoorbeeld Uber zijn dan aantrekkelijker. Met de kracht en invloed van The Next Web brengen we het innovatieve karakter van ABN AMRO impactvol tot leven en positioneren we ABN AMRO juist tussen de Ubers van deze wereld.”
Veranderingen binnen de bankensector
Bloggers van The Next Web schrijven vanuit hun eigen expertise artikelen over innovatie- en technologiethema’s die spelen in de financiële sector. Door aandacht te geven aan deze thema’s geven we invulling aan ons ‘thought leadership’ op het gebied van innovatie en technologie. Met deze artikelen geven wij de vele volgers van The Next Web inzicht in de razendsnelle veranderingen waar de banksector mee te maken heeft. Alle artikelen staan in ons eigen dossier op The Next Web. Om de relevantie te vergroten hebben we aan elk onderwerp passende vacatures gekoppeld. Elk artikel heeft ook een te gekke custom made illustratie: in de kleuren van ABN AMRO, maar wel passend bij de stijl van The Next Web.
Innovatie- en technologiethema’s
Om de innovatiethema’s uit de organisatie naar boven te halen zochten we de samenwerking op met het Innovation Centre waar de kennis over digitalisering en innovatie samenkomt. Romée Dorsteen, communicatiemanager Innovation Centre: “Voor elk thema hebben we een expert van ABN AMRO gekoppeld aan een blogger van The Next Web. Zo kunnen we in deze samenwerking een goede doorkijk geven wat er op het gebied van innovatie en digitalisering speelt binnen ABN AMRO. Denk daarbij aan ontwikkelingen als: Open Banking (PSD2), Blockchain, Design Thinking en E-commerce. We kunnen op deze manier laten zien dat we vanuit ABN AMRO bijvoorbeeld experimenteren met verschillende toepassingen en dat we ook aan het exploreren zijn met (nog) abstracte onderwerpen.”
Online meets offline
Tijdens The Next Web Conference waren we ook van de partij. Tijdens het talentenprogramma waren verschillende specialisten aanwezig op het vlak van design thinking, blockchain en de online marketeer van Tikkie, om het gesprek aan te gaan met jonge digital talenten. Daarnaast was er een social media team aanwezig om over verschillende onderwerpen vlogs te maken om ABN AMRO ook tijdens het event te linken aan innovatie.
Een overdonderend succes!
Lammers: “Het lijkt op het oog misschien een wat ongewone samenwerking tussen ABN AMRO en The Next Web, maar we zien dat de thema’s zeer goed aanslaan bij het publiek van The Next Web. De artikelen scoren zowel op leestijd, engagement én views ruim boven de benchmark voor sponsored content. Zo is de engagement met 1.441 social shares per artikel ongekend hoog (versus The Next Web benchmark sponsored articles 300) en qua views zitten we met gemiddeld 14.513 views per artikel ruim op het dubbele ten opzicht van de benchmark (5.500 views). Deze cijfers geven aan dat de content spot-on aansluit bij het publiek van The Next Web. We hebben in overleg met de redactie van The Next Web de thema’s bepaald en input op de thema’s gegeven. Maar we hebben ze vooral ook redactionele vrijheid gegeven om de artikelen te schrijven. Dit zie je terug in de benadering van het onderwerp, de tone-of-voice en de creatieve designs.
Groenewegen: “Het bleek een succesformule. Wat werkte goed? ABN AMRO als duidelijke afzender, maar met een subtiele rol in de content; gebruik makend van de tone-of-voice van The Next Web. En last but not least, we zijn erin geslaagd om in 2016 alle 350 IT vacatures in te vullen, en voor 2017 zijn we ook goed op weg. Gaaf ook dat we externe erkenning hebben gekregen in de vorm van vier awards bij de jaarlijkse Grand Prix Content Marketing met awards voor Beste Effectiviteit, Beste vernieuwing, Beste opdrachtgever en een Zilveren Award voor Employer Brand.”
Impact van de samenwerking
Uit marktonderzoek blijkt dat de beeldvorming in deze doelgroep aan het veranderen is en dat zij ons steeds meer als digital brand zien. Ook zien we dat de digital natives steeds meer overwegen om bij ons te komen werken.
6 tips voor succes
- Zorg voor een goede match met je contentpartner, zowel op doelgroep als op inhoud en samenwerking.
- Maak heldere doelstellingen vooraf en toets regelmatig wat goed werkt en wat niet, en stuur daar direct op bij.
- Interne samenwerking is belangrijk om relevante en aansprekende thema’s uit de organisatie op te halen.
- Laat je eigen tone-of-voice los: de lezers zijn fan van het contentkanaal en komen daar niet voor jou.
- Zorg dat je continu relevant blijft en overvoer de lezers niet met je eigen content, maar laat het blenden met de content van je partner en durf daar ook echt voor te gaan.
- Zoek ook buiten het online stuk naar mogelijkheden om je contentpartnership uit te breiden, bijvoorbeeld door aanwezig te zijn op events van je contentpartner.
Deze blogpost is geschreven door Rutger Groenewegen (marketing), Romée Dorsteen (communicatie) en Erna Lammers (communicatie) ABN AMRO.
Verder lezen over ABN Amro
De Gesprek Check is een extra controle-hulpmiddel van ABN AMRO
ABN AMRO introduceert een extra online hulpmiddel waarmee klanten kunnen controleren of ze echt een medewerker van de bank aan de lijn hebben. Het is een nieuwe functionaliteit die wordt toegevoegd aan de reeds bestaande hulpmiddelen, waarmee persoonlijke voorkeuren rondom bankieren en veiligheid zijn in te stellen.
Cybercrime30.09.2024
De Gesprek Check is een extra controle-hulpmiddel van ABN AMRO
heb je echt de bank aan de telefoon?In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies
De populariteit van "stuur je ff een Tikkie" is ook in 2023 verder toegenomen. In totaal is dit jaar al voor ruim 6,6 miljard euro aan Tikkies verrekend. Het record van vorig jaar - 5,5 miljard euro - is dus opnieuw verb...
Mobile28.12.2023
In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies
Nieuw jaarrecordVeel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
Met contant geld ergens betalen is al flink afgenomen. Want met je pinpas is toch veel makkelijker. Maar ook dat gebruik begint nu in rap tempo af te nemen. Zeker onder jongeren. Uit nieuw onderzoek blijkt dat jongvolwas...
Mobile17.11.2023
Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?Had 44% van alle Nederlandse online fraudegevallen voorkomen kunnen worden?
Online fraude blijft een groot probleem. Cybercriminelen worden steeds behendiger, en hebben nu ook krachtige AI tools tot hun beschikking om nog beter voor de dag te komen. Awareness blijft king als het gaat om cybercri...
Cybercrime01.11.2023
Had 44% van alle Nederlandse online fraudegevallen voorkomen kunnen worden?
Banken dreigen door te schieten in hun anti-witwascontroles
Sommigen waarschuwen al voor een nieuwe 'toeslagenaffaire', menig ander dat banken dreigen door te schieten in hun anti-witwascontroles. Verschillende banken bleven aanvankelijk liever ver weg van serieuze pogingen om cr...
Online16.03.2023
Banken dreigen door te schieten in hun anti-witwascontroles
Kafkaiaanse reflexen bedreigen ook jouw bankrekeningABN-AMRO stopt ondersteuning voor passieve betaalwearables
Bijna vier jaar geleden was het nog een gadget dat hoofden deed draaien bij kassa’s. Ik heb het over de betaalwearables van de ABN-AMRO. Je kon kiezen uit verschillende ‘sierraden’ waarmee je dan contactloos kon pi...
Gadgets02.12.2022
ABN-AMRO stopt ondersteuning voor passieve betaalwearables
Vanaf 1 april 2023 werken de sleutelhangers, ringen, armbanden en horloges niet meerTikkie Zakelijk: een aparte app voor zakelijke gebruikers
Tikkie komt met een aparte app voor voor bedrijven. Met ‘Tikkie Zakelijk’ beschikken bedrijven voortaan over een eigen app waarmee zij zakelijke Tikkies kunnen aanmaken, versturen en hun klanten snel kunnen laten bet...
Mobile01.12.2022
Tikkie Zakelijk: een aparte app voor zakelijke gebruikers
Tikkie lanceert Groepie: nieuwe functie voor verwerken groepsuitgaven
Betaalapp Tikkie - in 2016 gelanceerd om het betaalverkeer makkelijker te maken - voegt vandaag een nieuwe functie aan de app toe. Met ‘Groepie’ - een handige functionaliteit waarmee meerdere gebruikers groepsuitgave...
Mobile15.08.2022
Tikkie lanceert Groepie: nieuwe functie voor verwerken groepsuitgaven
Verder lezen over Campagne
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...
Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...
Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieCampagne #OneLove nu ook in FIFA 23
EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...
Gaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenHavas+Lemz breidt uit met Havas Play
Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...
Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Communicatie
Een nieuw tijdperk voor Narrowcasting: bereik iedereen, overal
In de afgelopen jaren hebben veel bedrijven geïnvesteerd in een narrowcastingoplossing om hun werknemerscommunicatie te verbeteren. Hoewel deze tv-schermen effectief zijn op kantoor en andere plekken in het bedrijf, missen thuiswerkers vaak (cruciale) informatie die hierop wordt getoond. Uit recente cijfers van het CBS blijkt dat in 2023 ruim 5 miljoen mensen soms of meestal thuis werkten. Dat is 52% van alle werkenden. Hoe zorg je ervoor dat alle werknemers—ongeacht hun locatie—de narrowcastinginformatie zien? Narrowcasting voor pc’s is het antwoord.
Online30.10.2024
Een nieuw tijdperk voor Narrowcasting: bereik iedereen, overal
Veiligheidskunde opleiding? Bekijk hier de tips!
In een wereld waar veiligheid steeds belangrijker wordt, is het essentieel om goed opgeleide professionals te hebben die kunnen zorgen voor een veilige werkomgeving. Een opleiding in veiligheidskunde kan de juiste basis...
Lifestyle23.12.2023
Veiligheidskunde opleiding? Bekijk hier de tips!
Woord van het jaar 2023: Graaiflatie
Traditioneel wordt aan het eind van elk jaar door de Dikke van Dale het woord van het jaar gekozen. Dat wil zeggen, wij kunnen daar allemaal een woordje bij meespreken door aan de verkiezing mee te doen en onze stem uit...
Nieuws19.12.2023
Woord van het jaar 2023: Graaiflatie
Zowel in Nederland als België wordt flink gegraaidWorld Emoji Day: zo gebruik je emoji op de werkvloer
Het is World Emoji Day en dat betekent dat we vandaag even stilstaan bij het gebruik van emoji. Specifiek op de werkvloer. Hoe we ze privé gebruiken, dat hebben de meeste mensen prima voor elkaar, maar zakelijk gezien w...
Online17.07.2023
World Emoji Day: zo gebruik je emoji op de werkvloer
Zo zorg jij voor een tevreden en ijzersterk team op de werkvloer!
Er zijn waarschijnlijk maar weinig personen in leidinggevende functies die er niet naar streven hun team zo gelukkig mogelijk te maken. De vraag is wat er nodig is om werknemers op den duur gemotiveerd te houden? Vooral...
DC Business21.10.2022
Zo zorg jij voor een tevreden en ijzersterk team op de werkvloer!
Een walkie-talkie-functie voor iPhone: dit is het nut ervan
Misschien deed je het vroeger met blikjes of van die plastic apparaatje van Fisher Price: een walkie-talkie is al jaren populair kinderspeelgoed, maar uiteraard heeft ook de echte variant een belangrijke functie. De hulp...
Mobile10.06.2022
Een walkie-talkie-functie voor iPhone: dit is het nut ervan
Kun je straks in het Metaverse een praatje maken met een Peruaan?
In een nieuwe update heeft Mark Zuckerberg van Meta meer verteld over kunstmatige intelligentie en wat zijn plannen hiermee zijn voor het metaverse. Die blijken vooral te draaien om vertalen. Dat taal belangrijk is in he...
Metaverse23.02.2022
Kun je straks in het Metaverse een praatje maken met een Peruaan?
Agentschap Telecom legt nu ook WhatsApp en Skype onder de loep
Het Agentschap Telecom (AT) kennen we natuurlijk vooral van haar acties en toezicht rondom mobiele telecomdiensten, zendamateurs en andere draadloze diensten en apparatuur. Vanaf dit jaar heeft het Agentschap besloten da...
Mobile17.02.2022
Agentschap Telecom legt nu ook WhatsApp en Skype onder de loep
Verder lezen over Content
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Hoe zorg je dat mensen jouw nieuwsbrief niet alleen willen ontvangen, maar ook openen? Tijdens HubSpot GROW gaf Mindstream daar antwoord op.
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
We vragen zoveel aan AI, maar tot nu toe durven nog niet veel mensen het aan om AI te gebruiken voor grotere taken. Zonde, want je kunt samen met een AI-collga een heel succesvol blog runnen. Dat belooft in ieder geval Semrush, dat met ContentShake AI komt. Een manier om ongelimiteerde, publiciteitsklare content te genereren.
Marketing11.11.2024
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversDuplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...
Search14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!
In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...
Online07.09.2020
Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!
Verder lezen over Innovatie
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Op donderdag 14 november heeft Wortell samen met relaties en partners de feestelijke opening van haar nieuwe next-gen Cyber Defense Center (CDC) gevierd. Dit innovatieve centrum biedt organisaties wereldwijd een geavanceerde oplossing voor 24/7 proactieve beveiliging, detectie en herstel van IT-landschappen. Het CDC speelt in op de groeiende dreiging van cyberaanvallen door bedrijven te helpen hun digitale weerbaarheid te versterken en altijd een stap voor te blijven op potentiële aanvallen.
Cybercrime20.11.2024
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Hun cloudtechnologie voor bedrijven in de hospitalitysector resulteerde in een ongekende groei voor Mews – en dit is nog maar het begin. Nadat het bedrijf begin 2024 de unicorn-status behaalde, is Mews nu uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Erasmus Centre for Entrepreneurship.
Nieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardDeze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Zeg je tank, dan denk je al gauw aan een gigantisch, groen geschilderd gevaarte met rupsbanden. Maar, niet lang meer: deze tank verandert dat.
Technology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Het is wetenschappers gelukt om twee mensen apart van elkaar in slaap een gesprek te laten hebben in die dromen.
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt.
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Op 8 oktober ontving de gemeente Den Haag als eerste en enige Nederlandse stad het EU missie label ‘100 klimaat neutrale en slimme steden in 2030’. Ze krijgen deze erkenning omdat de gemeente Den Haag in Europa koploper is met haar innovatieve klimaatactiviteiten en -ambities. Deze erkenning is een steun in de rug voor de Haagse inwoners, ondernemers en met name de ondertekenaars van he Haags Klimaatakkoord.
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden
In een land waarin veel beginnende ondernemingen zich zorgen maken over het ondernemersklimaat en investeringen in Nederlandse start-ups fluctueren, weten sommige jonge, startende bedrijven toch op te vallen.
Startups30.09.2024
10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden
Verder lezen over Online Marketing
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Verder lezen over The Next Web
Interview met DJ Sam Feldt tijdens TNW 2021 editie
DC blogger-vlogger Patrick Petersen interviewt Sam Feldt tijdens de TNW 2021 editie. Deze hybride editie van The Next Web vond in het ‘Taets Art and Event Park’ in Amsterdam plaats. Sam Feldt Sam Feldt (Boxtel, 1993...
Video12.10.2021
Interview met DJ Sam Feldt tijdens TNW 2021 editie
Angst voor tech? Wat een onzin!
Tech is al lang geen losstaande sector meer; het is verweven in iedere branche en ieder proces. Tech vormt de basis voor verandering en innovatie. Nu is de vraag: waar gaat het heen? Wat is de invloed van tech in de toek...
Technology07.06.2018
Angst voor tech? Wat een onzin!
Tot diep in de nacht zwoegen voor een verbonden brievenbus
Echte ‘Techies’ smullen van hackathons, daarom kan the The Next Web Conference dan ook niet achterblijven. Tijdens dit event vond een 36-urige Hackathon plaats waar je als developer bij moest zijn, met uitdagingen ro...
Events04.06.2016
Tot diep in de nacht zwoegen voor een verbonden brievenbus
Tiqets uitgeroepen tot snelst groeiende startup van Nederland
The Next Web heeft samen Ayden gisteravond op Tech5 Nederland bekend gemaakt dat Tiqets, een innovatief ticketing platform waarmee reizigers al hun toegangstickets kunnen vinden, boeken en gebruiken, de snelst groeiende...
Startups25.03.2016
Tiqets uitgeroepen tot snelst groeiende startup van Nederland
Eerste website ooit live op een echte NeXT Cube in Sneek
Het klinkt een beetje als een pr-stunt, en dat is het dan ook, een beetje, maar wel een hele leuke: 'de eerste website ooit te bewonderen in Sneek'. Huh? De eerste webpagina ooit, op de eerste website die Tim Berners L...
Technology16.03.2016
Eerste website ooit live op een echte NeXT Cube in Sneek
De eerste webpagina ooit, op de eerste website die Tim Berners Lee schreef en via de eerste webbrowser ooit gepubliceerd2016: Grootste editie van The Next Web Conference ooit! Eerste sprekers al bekend.
Volgend jaar staat de grootste editie ooit van The Next Web Conference in Amsterdam op het programma. De verwachting is dat er 20.000 bezoekers en 500 startups in Amsterdam te vinden zijn, verdeeld over 5 dagen vol fun,...
Events29.09.2015
2016: Grootste editie van The Next Web Conference ooit! Eerste sprekers al bekend.
500 startups, 140+ workshops & een eigen muziek festival.TNW Conference eert tech veteranen met de Lifetime Achievement Award
Vandaag ontvangen Neelie Kroes; voormalig Europees commissaris voor de Digitale Agenda en Werner Vogels; CTO van Amazon.com, beide de Technology Lifetime Achievement Award. Ze krijgen deze award ter erkenning van hun imp...
Technology23.04.2015
TNW Conference eert tech veteranen met de Lifetime Achievement Award
Prijzen voor Neelie Kroes; voormalig Europees commissaris en Werner Vogels; CTO van Amazon.comFairphone een van de snelstgroeiende startups van Nederland
Vorige week hebben Adyen en The Next Web bekendgemaakt dat Fariphone de snelstgroeiende startup van Nederland is. Fairphone is producent van eerlijke telefoons. Het startup-evenement vond plaats in het Eye Museum in...
Startups31.03.2015