Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Vorig jaar maakte HEMA in samenwerking met MOAM (Mode Amsterdam) al een rookworsten T-shirt en voor kerst heeft de winkelketen samen met de ontwerpersgroep een rookworstentrui voor kerst gemaakt.
Vorig jaar was de collectie online namelijk binnen één minuut uitverkocht. Maar als we HEMA moeten geloven hebben ze het dit jaar beter aangepakt. De online voorraad is dit jaar groter. De rookworstentrui is net als vorig jaar wel nog steeds limited edition en er zijn maar 1.000 exemplaren van te koop.
Het designcollectief MOAM voor HEMA is samengesteld door initiator Martijn Nekoui en bestaat uit design-alumni Aniek Zinken (ArtEZ), Christa van der Meer (KABK) en Joanne de Hoop (AMFI). De afgelopen weken zijn zij wekelijks begeleid door coaches Frans Ankoné (Avenue en Vogue), Peter Leferink (hoofd design AMFI) en Mariette Hoitink (HTNK en Jeans School).
Of je worst lust
Vorig jaar waren de rookworsten T-shirts dus mega populair. Een heleboel fashionbloggers kwamen ermee voor de dag. Een slimme zet van HEMA om hun paradepaardje ‘de rookworst’ weer aan het licht te brengen en in een kledingcollectie te verwerken. Zou deze trui ook weer zo populair worden? Vanaf 8 december is de collectie te koop.
Dat het niet goed gaat met HEMA, is al een tijdje bekend. De warenhuisketen staat aardig onder druk, zo meldde kredietbeoordelaar Standard & Poor’s (S&P) in oktober. S&P heeft het vooruitzicht van HEMA namelijk verlaagd van stabiel naar negatief. De kreditwaardering kan nogmaals naar beneden bijgesteld kunnen worden. De operationele winst blijft dalen en dat is natuurlijk niet goed.
Moet HEMA het nu weer hebben van hun rookworsten? Ik ben benieuwd of deze collectie net zo storm gaat lopen als vorig jaar! Foute kersttruien zijn wel helemaal hip, dus het zou zomaar weer eens een succes kunnen zijn. Acties als deze en de Happy Hour-actie van een tijd geleden moeten de keten er weer bovenop helpen. Bovendien speelt HEMA de laatste tijd ook in op hippe en stijlvolle hebbedingetjes. Eerlijk? Ik kan nooit HEMA verlaten zonder iets mee te nemen. Laten we in ieder geval hopen dat HEMA weer een lekkere boost krijgt van de rookworsten, want we kunnen toch niet zonder Jip & Janneke-speelgoed, tompoucen en natuurlijk de rookworst?
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023