Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingcampagne. SLAYMA is een samentrekking van ‘to slay’ (iets excellent aanpakken) en HEMA. Het komt uit de TikTok-community en HEMA heeft het zich eigen gemaakt.
Slayma
HEMA werkt voor de campagne samen met het bedrijf Gospooky, een digitale agency die heeft geholpen met het maken van de summer school-collectie binnen Roblox. Er zitten allemaal HEMA-iconen in de collectie en je kunt ze tot en met 27 augustus in de game vinden. SLAYMA loopt dan ook op zijn einde, nadat het juni startte met onder andere TikTok-video’s en meer.
De Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam wil Gen-Z aanspreken met zijn campagne en dat doet het ook. Het wist creators Thomas Panterpoes en Lotte bereid te vinden om de collectie op Roblox te lanceren tijdens een bonte avond van Lotte. Heel Nederland kan de collectie bewonderen: zo is er vanalles over te zien op TikTok, YouTube en de social kanalen van HEMA. De beste manier is natuurlijk om het in Roblox te bekijken.
GoSpooky
GoSpooky heeft HEMA geen windeieren gelegd: het startte in 2016 met samenwerken en samen hebben ze al 48 miljoen views bereikt, 3 miljoen engagements en ook nog eens 130 duizend volgers (90 duizend nieuwe volgers in slechts een jaar tijd). Best tof voor een merk dat al sinds 1926 bestaat. Gospooky Founder Tim van der Wiel: “Samenwerken met een iconisch Nederlands merk als HEMA is geweldig. Het is onze missie om klanten in de voorhoede van social te houden. Live gaan op Roblox met de iconische HEMA-producten is daar het levende bewijs van. Hier komen technologie en creativiteit samen.”
Het gaat hierbij vooral om het zorgen dat HEMA een onderwerp van gesprek wordt op TikTok. Hoewel een keer viral gaan op TikTok niet heel moeilijk is: dat kan immers zomaar gebeuren met de meest gekke video’s, is het het de twee bedrijven wel heel goed gelukt om het TikTok-publiek aan te spreken met hun campagne. Als er één doelgroep moeilijk is, dan is het wel de tienergroep, zeker als je als bedrijf iets gedaan wil krijgen. Het is HEMA goed gelukt tot nu toe en het hoopt op een laatste knaller in zijn SLAYMA-campagne door nu ook in de wereld van Roblox te stappen.
Roblox en andere merken
Meerdere bedrijven doen dingen binnen Roblox: het wordt toch gezien als een van de metaverses en verschillende modemerken timmeren hard aan de weg om ook in die virtuele werelden naam te maken. Roblox is sowieso een groot succes: het heeft meer spelers dan Minecraft en het brengt zo’n 1 miljard euro per jaar in het laatje.
Met de SLAYMA-video’s op TikTok weet HEMA allerlei herkenbare momenten van scholieren en jongeren weer te geven en dat spreekt die doelgroep enorm aan. Van grappige sketches tot een stappenplan over hoe je je het beste kunt voorbereiden op je schooldag: het wordt overduidelijk gewaardeerd in de TikTok-community. Zeker als creators als Lotte en meneer Panterpoes het voortouw nemen. Al denken wij dat de creatieve inslag van de HEMA-producten binnen Roblox eigenlijk zichzelf al verkopen, net als vroeger de Takkie Fanclub-shirts op Lowlands, de rookworstvibrator van EasyToys en meer rookworst- en tompoucegerelateerde items, die onlosmakelijk zijn verbonden met HEMA.
Verder lezen over Game
Gaming20.11.2024
PlayStation Portal is eindelijk de moeite waard: dit is waarom
Gaming19.11.2024
Ga even zitten: dit is de trailer van A Minecraft Movie
Gaming18.11.2024
Zo speel je Pokémon TCG Pocket in Nederland op je telefoon
Gaming12.11.2024
Mario Party Jamboree review: met Mario is het altijd een feestje
Gaming08.11.2024
Amazon maakt een tv-serie van Mass Effect
Gaming06.11.2024
Nintendo Switch 2 wordt backwards compatible voor Switch-spellen
Gaming04.11.2024
Netflix stopt met interactieve series
Gaming29.10.2024
5 redenen om Call of Duty: Black Ops 6 te spelen
Verder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Verder lezen over Viral
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media13.10.2024
Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat
Social Media11.10.2024
8 grappige TikTok-accounts met Nederlandse comedy
Social Media29.09.2024
Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing10.03.2023